• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Telemarkgrrl

Hahaha, jag vet preciiiiiiis hur det är, Tinga. Min man fick panik på mig innan jag hade bestämt mig för träslag och färg på fårskinnet. Det blev ju så många olika kombinationer och parametrar. :)

Lappis, smileyn är också jättefin!

• Tinga

Vad är en "smiley", Lapinette?

• Lapinette

Tinga - en glad fåtölj!!!

www.brunstad.se/Default2.aspx

Fast vi ska då ha den i brunt för att matcha vår fondvägg och de bruna dynorna på stolarna till matsalsbordet.

• Piggelin1

Lappis - här sitter jag & gravar åt din mans bräkande inför en laminofåtölj så att mina kollegor undrar vad jag pysslar med egentligen

Vitt fårskinn är jättefint! Måste jag ju säga eftersom det är två vita vi har hemma...! Annars tycker jag iofs att de gråa också är himla fina. Köpte dem faktist för typ hundra år sen, när jag var 20-21 bast (nästan de enda fina möblerna jag alltid haft med mig genom alla flyttar (& det är måååånga, speciellt under åren jag pluggade ) - det mesta annat har varit ihopplockat/ärvt/ikea-varianter). Nu såhär i efterhand är jag faktist förvånad att jag slog till & köpte dem då i början av 90-talet (!) tillsammans med ett bord i masurbjörk )som faktist också hänger med ännu... ). Det var säkert mammas argument om att det var bra kvalitet & passar i små utrymmen/lgh som bet på mig Skoj iaf att de fortfarande är jättefina!

Vickan, gillar de i skinn jag med, fast fårskinn är ändå det som jag gillar bäst!

Lappis - hur ser en Smileys ut?!

• Oms

"Tinga, äsch, det är ju liksom bara en liten bisyssla. Fokus ligger fortfarande på att få omkull maken. Det är ju inte målet som räknas utan vägen dit."

tubbisen - du har så rätt så rätt

ang badhandduk m huva så är det absolut den bästa presenten att ge till de som har fått barn och INTE vill ha kläder - alla föräldrar älskar den, så himla bra att vira in bebis i och sen nrä de är större springer de runt o leker att de har en mantel el långt hår eller så - superbra!

• Tinga

Som det ser ut just nu verkar det ju inte vara panik med "amningshjälp", så vi får väl se när det blir fåtöljköp. Köpte ett superellipsbord och sjuanstolar i våras, så årets möbelbudget är egentligen körd för länge sedan! Kanske lika bra att ta ut svängarna rejält och slå till på en fåtölj också?!?

• Piggelin1

Jag skriver för mkt/långsamt - såg att du klistrat in länken under tiden. Jättefin fåtölj! Det finns grymt mkt coola & fina fåtöljer numera - skulle behöva en hel hög med vardagsrum/salonger/biliotek hemma

• Lapinette

Piggelin - känner igen mig i det där med att sittar framför datorn och asgarva så kollegorna undrar vad i hela fridens namn man sysslar med.

Smileyn är liten och passar in i vårt boende just nu. Har även kollat in ny soffa + bokhylla men som sagt har köpförbud just nu då vi har betalat badrummet och snart ska hiva ut pengar på IVF.

• Oms

Grattis till Muggles!! *bättre sent än aldrig* hoppas att altl gick bra nu?!

Koko - trist m hjärtfel, håller tummarna föra tt altl går bra. nu vet jag inte vilket hon har men det är ju väldigt vanligt att många bebisar har det av ngn anledning,.Jag har tex 4 nära vänner vars sistfödda alla har fötts m hjärtfel, två hade hål i ngn skiljevägg som sen växte ihop efter ngt år den 3:e hade fel på kammaren och har opererats 2 ggr änsålänge (han är 2½ nu) och den 3 har ett hjärtfel som gör att hon blir väldigt trött men det är ignen av dem som har ngt livshotande, bara jobbigt för dem. den stora tjejen som blir trött kan behöva få en bypass som vuxen men till dess ska hon klara sig bra säger dem (hon är 11 nu)

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!