• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Moppy

Koko - jag förstår att det är svårt att inte oroa sig. Jag oroar mig också fortfarande för hur allt ska gå. Men försök att inte ta ut ngt i förskott innan ni vet. Alla jag pratar med säger att om bebisen sprattlar därinne ( som h*n verkar göra hos dig :)) så är den stark och full av liv. Det kommer att ordna sig och oavsett är det ERT barn som ni kommer älska oavsett vad som händer (så tänker jag ialla fall..)

På tal om barnvagnar. Vi har nu beställt vår vagn + barnstol, och för vagnen var det 8-10 v leveranstid. Så vi kommer få den precis ngn vecka innan vår BF 23 nov. Det kan alltså vara lång väntetid beroende på vilken vagn det är ni vill ha... Känns skönt att ha monterat den och ha den startklar hemma innan barnet kommer. Så lite stress som möjligt i slutet känns skönt tycker jag! Nu ska vi kolla på säng, skötbord och badbalja också, och så några få startkläder. Sedan får det var nog tills barnet kommer. Vill helst inte över-köpa, som många gör... även om det är lockande med allt sött som finns!

• _koko_

syrran - Vi har 21/1, så det är lite längre. :)
    Tror att muggles köpte en begagnad liggvagn och tänkte köpa ny sittvagn sedan, kan ju vara ett alternativ eftersom man inte använder liggdelen så länge.

pirr - Det är bara att inse, tiden utan oro är för alltid förbi. Det kommer alltid att finnas något att oroa sig för from nu. Oro för missfall, oro för missbildningar/sjukdomar, oro för förlossning och sedan en livslång oro för sitt barn. Tänker man så inser man att man inte kan gå och oroa sig hela tiden, för då går man under. Så nä, det är bara att försöka se det positiva. - Har conny hjärtfel är det bättre än ryggmärgsbråck. :)

Telemarkgrrl - Jag var tveksam innan operationen trots att jag hade fruktansvärt ont, läste en del skräckhistorier på nätet om folk som det bara blivit sämre för. Men samtidigt sa de flesta att en operation är bra, så att man får diagnos (och i mitt fall blir av med cystorna), men flera operationer är tveksamt om det gör det bättre. Ingen läkare har dock yttrat något om att det kan bli värre... Illa!!

• Storasystern

Moppy, jag tycker precis som ni, att det är skönt att ha de "tunga" inköpen klara i hyfsad tid. Småsaker kan man köpa senare, men barnvagn, bilstol och skötbord är ju onekligen bra att ha _innan_ den lille föds! :)

Koko - lovar att hålla en tumme imorgon för ert UL! Läste någonstans att många hjärtfel växer bort under tiden i magen, har ni tur kanske det är ett sånt fel?? *hoppas*

• BrudSommar2006

Moppy, mina heta tips är amningskudde och babysitter, Babybjörns t ex kan man ha från nyfödd, hade inte klarat mig utan!

Koko, lycka till i morgon men det verkar ju vara få saker som de inte kan rätta till eller klara ut nu som tur är.

Nu har vi varit på Ica och handlat lunch och Iris sover så jag ska försöka hinna äta innan hon vaknar. Blir nog inga längre turer utomhus idag med regnet hängandes i luften.

• BrudSommar2006

Jisses, det var ju alldeles nyss som hon växte ur storlek 56, nu har hon i det närmaste vuxit ur 62 också!

• Storasystern

BS, vi hoppas på att kunna låna en babysitter av någon av våra vänner. En av de få fördelarna med att vara nästan sist i kompisgänget med att skaffa barn! ;)

Så amningskudde är bra alltså? Jag har hört lite olika från vänner och bekanta. Några gillar det inte alls och några tycker att det är OK...

• MSW

Nu har 'förkyldningen'lugnat sig lite, men känner mig fortfarande hängig i hals/näsa/ögon, så jag köpte esperitox (Spelling???) som jag knaprar på.. Hoppas inte jag är allergisk (vem det nu var som råkat ut för det?) fast så vitt jag vet är jag inte allergisk mot något.. Nu ska jag knapra i mig lite sallad til lunch!

• Tinga

Telis - tråkigt att höra om tanten! Då blir det fokus på utredningen på SH nu?

• Telemarkgrrl

Tinga, äsch, det är ju liksom bara en liten bisyssla. Fokus ligger fortfarande på att få omkull maken. Det är ju inte målet som räknas utan vägen dit. :D:D

• Tinga

Telis - I like your style! Jag är verkligen grymt impad av hur coolt du tar allting! Vilken förebild du är!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!