• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

BS,

har vädligt svårt att tro att skaldjuren är kvar i mjölken (hm, låter jättknas när man säger det sådär...! :?) från i fredags ända till nu.

Men har du provat att äta färre mjölkprodukter??

Och miniformdroppar ska ju vara bra att ge bebben om de har magproblem.

• sweetstreet

På tal om efterrrätter...

Hade en kompis här på middag igårkväll. Jag hde köpt nektariner och lite annan frukt samt toblerone för att göra i ugnen. Men kan ni tänka er.
    Efter att vi smälllt i oss maten samt goda salamiskivor och olika ostar. Plus en massa vin. Så bara pratade vi på och glömde totalt bort efterrätten. Och när vi kom på det var klockan redan halv två och vi var båda rätt trötta så vi skippade den helt enkelt... :? :D

Så kan det också gå när man pratar för mycket...! :D

• Victory

Oj, glömde ni bort efterrätten?! Det skulle nog aldrig kunna hända mig...

Godmorgon i tråden förresten!

Jag känner inte alls för att jobba idag så vi får väl se hur mycket BT-tid det blir...

• Tinga

Piggelin - kul att du gillade "hårskapelserna"! Tycker att det låter som en bra strategi att nära ett visst hopp om att håret kommer tillbaka, men samtidigt försöka acceptera läget som det är. Jag var inne och kollade din och Muggles magbild i galleriet, och tyckte att du var jättesöt i din "sjalett!

Victory - hej på dig! Apropå efterrätt som Sweet skrev om; blev chokladbakelserna du gjort goda? Har receptet printat därhemma och tänkte testa det om du tyckte att det blev bra.

• Tinga

Inget utslag på ÄL-testet än heller, förresten. Känns så typiskt att det här verkar bli en extra lång cykel, när jag nu testar med dyra CB-stickor. Dessutom, ju längre cykeln verkar bli, desto större är sannolikheten att tantbesöket (om det nu blir ett sådant ) kommer att infalla mitt under vår vecka på franska rivieran.

• Lapinette

Tinga - håller tummarna på ÄL snart så du slipper tanten i Frankrike. Så trist att ha mens vid semester men vem vet kanske hon uteblir helt i 9 månader!!

Själv ska jag ringa SH idag och boka in en sista insemination. Känns bara lite knöligt och jobbigt då jag är helt inställd på IVF men vad fn man vet ju aldrig. Tänk om det skulle lyckas och så testade vi aldrig.

• BrudSommar2006

God morgon! Iris har somnat här bredvid i soffan. Egentligen hade det varit bättre om vi kommit så långt att hon somnade i vagnen i stället eftersom jag vill till Ica och handla lunch men nu vill jag inte väcka henne. Förhoppningsvis om hon är på gott humör så går det att gå ut ändå.

Sweet, vi har inhandlat minifom-droppar men jag vet inte, hon kan vara på gott humör i flera dagar och så plötsligt gallskriker hon länge en kväll. Tror inte att det är mjölk hon har problem med, dels får jag i mig rätt så lite mjölk, dels har hon inte reagerat de gånger jag faktiskt ätit glass, dels får hon ju ersättning och den är mjölkbaserad. Då borde hon ju vara grinig jämt och inte bara var tredje dag tycker man. Det kan ju hända att det inte har någonting med maten att göra heller antar jag.

Telis, så du har opererats redan, vad trist att det blev sämre. Var det något som gick fel eller varför blev det så? Varnade de för att det kunde bli sämre och att det var en risk man fick ta?

• junilejon

God morgon tjejer!
    Denna veckan blir en tuff vecka! Måste börja med datarummet så att det blir klart någon gång....tänkte slipa och måla alla lister samt fönsterna och ta bort tapeten på takbjälkarna och fixar dem! Det tråkiga är att det tar så lång tid när man jobbar som man gör!!!
    Min man har fått ett nytt jobb,så i helgen firade vi det med ett resturangbesök,det var mumma och igår var vi ute i skogen och plockade kantareller....mums!!!

Telis- Det är verkligen jätte tråkigt det som hänt dig EN STOR KRAM till dig!!! Men jag håller tummarna för dig hela tiden...Ge inte upp bara,lättare sagt än gjort kanske...

Piggelin- Det låter bra att du mår bra och att livet leker trots håravfall... Du är en riktig kämpe Min förebild

• Victory

Tinga: Ja, jag tycker chokladbakelserna blev rätt goda, men mastiga!! Smakade väldigt mycket mörk choklad. Vi åt dem kalla med vispad grädde till. Nästa gång ska jag prova att äta dem varma med flytande innehåll, mums!

Igår hittade jag på ett eget recept på mazarinmuffins med potatis i (för jag hade kokt potatis över). De blev himla goda!

Synd att ÄL dröjer för dig. Men med CB så dyker den ju bara upp så - PANG - kan du ha ÄL vilken dag som helst! Jag planerar att börja testa på fredag. Hoppas att min inte heller dröjer så länge.

• Victory

Piggelin: Jag tycker också att du låter så himla stark och positiv! Kämpa på så kommer det säkert att vända! Och nu har du ju bebben i magen att se fram emot så fokusera på det istället! KRAM!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!