• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • _koko_

pirr! - V18+6 idag, nästan halvtid.
    Sen är det precis som lappis skriver. :)

Har inte ångrat en sekund att vi köpte 3 försök!

• Lapinette

Om vi går via maken och drar av för IVF så kommer vi att betala ca 17 000 för ett 3-pack (maken betalar mycket i skatt!!). Då betalar vi sedan 5 000 till min läkare för nedreglering etc men dessa drar vi helt av på maken (han har betald sjukvård upp till ca 3 000 i månaden). Vi ber helt enkelt min läkare att skriva ut två kvitton. Snacka om dra av hit och dit men vad attans vi pratar om massor av pengar i slutänden. Annars hade ett 3-pack kostat 34 000 + 5 000 per gång hos min läkare. Så m a o istället fär 49 000 kanske det räcker med 17 000 för oss. OM det nu går.

• pirr!

Koko- det förstår jag verkligen! Inga pengar i världen är för mycket..

• pirr!

Wow! Det gäller att vara insatt- det verkar löna sig. Bra jobbat Lappis!

• Lapinette

koko - skönt att du är här! Jag är så otroligt IVF-fokuserad just nu.

• Lapinette

Jämför detta mot en adoption som kostar ca 150 000 kronor eller 3 IVF på Sophiahemmet som går på 90 000!

• _koko_

Lappis - :) Jag hoppas förstås fortfarande att ni ska slippa ivf.
    Det är det där med skatten som rör till det. Hos oss lägger de på arbetsgivaravgiften (dvs jag får "handla" för den också), men de måste i stället lägga på bolagsskatten eller nåt sånt. Och sen vet jag inte exakt vad jag betalar i skatt... Så egentligen vet jag bara vad de drog från min "bruttopott". :D
    Lite värre för er som måste hålla på med kvitton hit och dit, men det är ju värt det!!

Satt och funderade på adoption i morse och hur gärna jag skulle vilja adoptera egentligen, men det kostar ju fantasisummor...

• _koko_

Dvs bolagsskatten lägger de på beloppet (fakturan) som ska dras.

• Tinga

Verkar som att man måste var skatteexpert också för att få till en ivf!

• Storasystern

GRATTIS MUGGLES!!! Hurra, en trådbebis till!! :) :) :)

Koko - kul att se dig här igen, undrade lite var du hade tagit vägen? När är nästa UL, idag? Hoppas att det löser sig redan nu! Vi har kompisar som fick barn med hjärtfel, och han mår rätt bra nu! Kul att Conny sprattlar iallafall! :)

Junilejon- var bor du någonstans? Jag vill också plocka kantareller!!! Var ska jag gå?? ;) ;) :)

Mannen och jag har gjort vårt första studiebesök i en barnvagnsaffär i helgen, och j-lar vilken djungel det var!!! Det verkar inte ens finnas en sån vagn som jag vill ha... :(

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!