• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Tinga

BS - äntligen blev jag färdig till att kolla in ert hus! Kan förstå att ni vill göra om badrummet, men resten av huset blir säkert jättefint med lite målarfärg eller nya tapeter. Det ser himla trevligt ut med naturen runtomkring och ett uterum är verkligen super! Tack för att du visade!

• -August-

Hej tjejer!
    Sticker bara in huvudet for att bjuda pa det basta skvallret - vi har fatt plus!!!

Plusseliplusspluss!!!

Har precis kollat BF och det blir 2/5. Far beratta mer sedan!

• Piggelin1

Hej hej,

Tinga, Junilejon & Victory - TACK för ert stöd - gör mig så glad

Lappis - detta med ivf & kostnad för det låter som skatteplanering på hög nivå - Go Girl

Telis - fasen vad trist med tanten

Koko, tråkigt om det är ngt hjärtfel på det lilla livet, men precis som alla andra sagt här redan, så kan de ju fixa det mesta nuförtiden. Skickar en kraaam & håller tummarna för er imorgon på undersökningen!!

Moppy - vilken vagn blev det som ni beställde? 8-10 veckors leveranstid, huvaligen! Det var bekvämt när vi shoppade i NYC - de hade uppenbarligen rutin på att folk kom dit & handlade & köpte till en "travel bag" - visste precis hur alla delarna skulle packas ihop för att packa väskan på rätt sätt. Alltihopa gick på en kvart Fast då hade vi iofs varit där & kikat lite dagen innan med & köpte den precis innan vi skulle ta tåget tillbaka till Providence.
    Sen dess har vi inte handlat ngt alls, men fick en Babybjörn av de amerikanska släktingarna (kunde fått massor av mer grejor, men lite väl skrymmande...) & ska få en spjälsäng av brorsan. Nilbarnstol ska vi fixa så småningom, förmodligen blir det en som passar till Bugaboon, dvs som man kan sätta direkt på chassit. Skötbord kan bli en lite intrikat fråga, vårt badrum är verkligen litet & inget badkar som man kan ställa en ställning på & helst vill vi inte borra hål i kaklet & sätta upp en sån där väggfast variant (även om det verkar attans praktiskt ). Så vi får väl sondera terrängen efter marknadens "smalaste" skötbord, så kan vi klämma in det på ngt vis.
    Shoppade lite kläder när vi var i USA plus en sån där frottéhandduk med "huva" i ena hörnet, men nu ligger vi nog lågt ett tag!
    Det som står högst på agendan nu är att Miss X & jag ska ut efter jobbet idag & shoppa presenter till Muggles dotter! Känns lite extra kul att shoppa bebisgrejor denna gången, eftersom vi är så nära vänner Hmmm..., kan bli dyrt

• Piggelin1

Men hallå August - du kan ju inte bara kika in & sen smita ut igen???!!! STOOOOOOOOOOOOOOORT GRATTIS, det var verkligen på tiden att vi fick ett plus i tråden!!!! Superduperjättekuuuuul

Alla detaljer, tack - det är reglerna här!!

• -August-

Jag vet att det ar lite taskigt att bara sticka efter san info! Vi ar lediga idag i UK och vi har flyttat i helgen. Inget internet har vi darfor...

Nu ska vi lagga oss i parken en svang och lasa nasta kapitel i Bebbe-boken!

Lovar att bidra med mer delajer imorgon nar jag ar tillbaka pa jobbat .

Kramelikram fran 4+3 eller nagot sant...

• Telemarkgrrl

Grattis August, kul att det blev ett plus i augusti ändå!!

• Telemarkgrrl

Piggelin, jag har sett såna där frottehanddukar med huva på men aldrig förstått vitsen. Hur använder man dom? :?

• Tinga

Grattis, grattis, grattis August! Så himla kul med ett plus! Jättespännande!

För övrigt säger jag som Piggelin - fram med hela storyn om symptom, ställningar, antal gånger och allt vad man nu kan tänka sig!

OK, du får respit till imorgon, men då vill vi verkligen veta ALLT!

• Telemarkgrrl

Tinga, tack för komplimangen förresten! :):)

• viktualia

Men Telestubben!!!!! Hade du inte badlakan med huva när du var lite?!?!

Hur som, det hade jag och det var jättemysigt att sitta invirad i sånt badlakan i knät på mamma som sjöng för mig.

Funktionen var väl framförallt att torka hela kroppen inkl knoppen samtidigt...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!