• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Victory

Lappis: Jag tycker ni gör rätt som testar insemination en gång till. Allt som ökar chanserna är ju bra och det kan ju faktiskt funka så att ni slipper IVF. Håller tummarna så hårt jag kan!!

• MSW

Godmorgon!!!

GRATTIS MUGGLAN!!!

Jag sitter och oroar mig för att jag håller på att bli förkyld (vet att jag inte är själv om det här i tråden).. Vill Verkligen inte bli sjuk nu, men fem dagar kvar till bröllopet.. Sitter och halv fryser, och är lite lurig i näsa och hals.. :( :( :( :( Får väl köpa något naturpreparat.. Och hoppas på det bästa..

• Lapinette

junilejon - låter som en mysig helg. Och det där med att renovera kvällstid...jobbigt! Minns själv hur vi skrapade bort tapeter på väggarna i hallen till kl 01.00 om nätterna innan jul. Nu har vi bara småarbeten och de får vänta till helgen.

Victory - har inga större förväntningar på denna insemination utan är totalt fokuserad på IVF. Satt igår och räknade på vad vi kan dra av på makens jobb, ta ut i bonus på mitt jobb samt sen förhoppningsvis dra av innan skatt. OM det går att göra på makens lön (betalar mer i skatt än mig) så innebär det i slutänden att vi köper 3 IVF till priset av 1. Men som sagt det står lite kryptiskt på Skatteverkets hemsida så nu håller jag på och mailar en (stackars) fd kollega som numera jobbar där för att få info.

• Lapinette

MSW - fem dagar till bröllopet!!! Åhhh, vad spännande. Så klart du inte blir sjuk. Du går nu på högvarv så jag tror inte den kommer att bita. Ta lite extra vitaminer, vitlök så går det vägen.

• MSW

Lappis: Ja det är verkligen spännande med bara fem dagar kvar.. Har nu börjat inse på riktigt att DET ÄR NÄRA!!!! :)
    Får preparera mig med vitaminer och vitlök..

Idag ska vi ha möte med värdar och "toastar".. Förmodligen ska vi även hinna med att träffa bartendrarna också.. Dessutom kommer det antagligen en som ska titta på lägenheten, eftersom vi har sagt upp den nu..

• Tinga

Victory - låter bra med chokladbakelserna, och jag är också inne på att äta dem varma med rinnigt innanmäte. Har ätit det någon gång, och det var mums!

Junilejon - åh, vilken lyx med nyplockade kantareller! Stuvning på macka är bland det bästa som finns!

Lapinette - jag hade också satsat på en insemination till. Kostnaden är ju försvinnande liten i förhållande till ivf, och då är det väl lika bra att testa en gång till. Går det så går det! Det låter ju himla bra om ni kan få till ta 3 betala för 1 för ivf:erna!

• pirr!

Så går man in och ska läsa ikapp och de första goda nyheterna når mig direkt...

GRATTIS MUGGLES!! Vad snabbt det gick, tänkte som du att du säkert skulle gå över tiden! Bild och berättelse ser vi fram emot!

Telis- ledsen för minuset! Hoppas att du får klarhet snart- tant eller PLUS (hoppas hoppas!)

• _koko_

1000 grattis-kramar till muggles!! Och en tjej blev det också, tur för fruLlan, nu kan hon få sin son. :D

Telemarkgrrl - Kommer ihåg dig från början på tråden. Tråkigt att det känns så jobbigt. Jag vet lite hur det är, har alltid också haft känslan av att jag inte skulle kunna få barn. Eller egentligen inte att det aldrig skulle fungera, men iaf att det skulle bli svårt.

Vi gjorde ivf direkt efter med min operation och klimakteriebehandling, och jag slutade dessutom med vetemjöl och mjölkprodukter för att ha bästa möjliga förutsättningar. Äter även omega-3 och -6 samt mittval kvinna och zink (inte längre, nu har jag bytt det mot kalcium för bebisens skull). Om det var det som gjorde det vet jag ju inte, men pyret fäste och min mage mår dessutom mycket bättre, det är allt jag bryr mig om.

Har inte hunnit läsa så mycket på sistone, men ni ska veta att jag tänker på er ändå.

Lappis - Våra 3 försök kostade oss knappt 30' netto.

Vi har varit på UL. Önskar så att jag kunde berätta att det gick lysande, men det gjorde det inte. Vårt pyre har kanske hjärtfel. :( Vi får förhoppningsvis veta mer i morgon då vi ska på nytt UL, men just nu vet vi ingenting egentligen. När jag har googlat på det har det inte verkat livshotande, det får man väl se som positivt. Men det känns förstås jobbigt just nu, vi hade ju hoppats att det skulle vara vår tur att få börja glädjas...

Conny lever om iaf, alltid något. Försöker krafsa sig ut ur mig (rätt väg dessutom! ;)) känns det som ibland, hahaha...

• junilejon

Pirr-hur mår du nu? Har illamåndet gått över?

Lappis- Ja det är inte kul att hålla på halva nätterna när man renovera. Men man vill ju att det ska bli klart någon gång. och samtidigt är det ju kul att se förändringen som sker sakta men säkert

MSW

Det är klart att du inte ska bli sjuk nu,ta det bara lugnt och ät en massa vitaminer,vitlök och mycket bär så som lappis sa. Så ska du se att det går över...
    ÅÅÅ jag kommer själv ihåg dagarna innan, allt var så spännande och det bubblade i hela kroppen!
    Var ska ni gifta er?

• junilejon

koko

Det var tråkigt att höra
    Är det blåsljud bebben har? Det är ganska vanligt isåfall,och det fixar man lätt efter! Tänker på dig iallfall och tänk inga negativa tankar,utan bara posetiva!!!!
    En stor KRAM får du av mig.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!