• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Telis - Koko har endo och gjorde IVF och lyckades på första försöket! De gick direkt på IVF för deras chans att få till det på vanlig väg var näst obefintlig. Ge inte upp Telis det kommer att funka!

I den där bilagan från CvL så stod det om en som hade gjort 6 IVF. Den första var för det första barnet och de lyckades med en gång. Sen när de ville ha ett syskon gjorde de 3 och inte ens äggen lyckades bli befrukta. Då åkte de till Falun och gjorden en som inte lyckads och tillslut tillbaks till CvL och på det femte så fick de till det. Skulle aldrig orka!! Och de där 5 försöken var för att få ett syskon.

• Telemarkgrrl

Lapinette, jovisst det funkade för Koko. Men jag har också två kusiner (dåliga gener i släkten?! ;)) som det inte funkat för trots upprepade försök. Oddsen är ju ändå inte så där jättehöga vid en ifv.

• Mrs_B

GRATTIS MUGGLES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Visste väl att det skulle bli en dotter, knde det på mig. :)
    Er lilltjej kommer att ha samma födelsedag som min farmor har, hon fyller 95 år idag och det firade vi med middag och tårta.

Lappis
    Har ni TV4 Fakta (kanalen)????
    Såg precis ett avsnitt från Förlossningskliniken, provrörsbefruktning och andra ingrepp man kunde göra, tex befrukta ett ägg för hand med en spruta med spermier. Mycket intressant!
    Hur kommer er att gå till????

• Mrs_B

Telis
    Håller tummarna för dig också!!!!!!!

• sweetstreet

Ååååå!!!!!'

GRATTIS MUGGLAN!!!!!!!!!!!!!
    :D :D :D :D :D :D :D

shit! Vad underbart! Väntar nu opckså med spänning på att få höra mer!

:)

• sweetstreet

Telis,

Skickar Stor Kram till dgi! :p

Ge inte upp!!!!!!
    Jag vet att det känns för j-gt emellanåt, men hang in there girl!!

• Frejis

Jättestort GRATTIS till dottern Muggles!!!!! :) :D Hoppas att du får tid att kika in här snart och berätta om förlossningen!

• Lapinette

Kul att se att nästan alla kikar in här en söndagkväll. Hej på er!

Telis - menar du att det ligger i släkten? Förstår om de känns deppigt men ge inte upp! Om ni behöver skulle ni då inte försöka med IVF?

• Lapinette

Och förresten Telis - du har ju inte fått tanten än så vi ska inte måla djävulen på väggen. Du kanske är gravid!!!?

• Lapinette

Idag är det Muggles dag!!! Hurra, hurra, hurra!!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!