• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • fifiopipi

Förstår det..

Helt omöjligt att råda någon på den punkten.
    Finns det nån undersökning som visar på vilka chanserna är om det inte går på första eller andra försöket?

• BrudSommar2006

Lapinette, om det är så att ni bara kommer att få tre chanser om ni slår till på ett tre-pack till att börja med pga ålder så skulle jag definitivt satsa på ett tre-pack på en gång.

• Lapinette

Troligen blir det så men jag funderar lite fram och tillbaka.

• sweetstreet

Jag tror jag satsat på ett 3-pack.
    Om itne för annat än för att jag tror jag skulle stressat upp mig enormt om jag vetat att jag bara hade ett ynka försök på mig...
    Inte för att stress egentligen ÄR ngn faktor för att bli gravid, men ändå.
    Plus att med två till försök så minskar ju iallafall inte chanserna totalt. Även om du säger att det är störst chans första försöket. Men vissa har ju blivit gravida på andra försöket också eller tredje.

• sweetstreet

Men visst förstår jag att det är ett jättesvårt belsut. Särksilt som man ju inte har ngn aning om VAD det egentligen är mans ka gå igenom! Innan man väl börjat. Men man måste ju bestäma sig INNAN man börjar.... :?

• Lapinette

Min väninna har en kollega som gjort IVF en gång och säger att hon aldrig what so ever gör om det. Sen vet jag andra som säger att det inte är något jobbigt alls. Och här ska jag ta ett beslut som kostar typ 50 000 som kanske gör att jag mår superdåligt?! Tja, det blir nog ett paket i slutänden men visst funderar jag.

• fifiopipi

Lapinette

Tack för bloggtipset... Har läst från början o några månader fram, känner igen många tankar o känslor. Ska läsa vidare sen..

Dax att ägna sig lite åt maken!

• Lapinette

fifiopipi - visst känner man igen sig!

• sweetstreet

Shit vad det är otroligt att så många ändå går igenom denna jädra berg-o-dal-bana!! :o
    Sååå tråkigt.

Men man försöker ju verkligen suga åt sig alla solskenshistorier man hör talas om! :) För att hålla hopet uppe!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!