• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

Hej tjejer!
    Har inte hunnit läsa ikapp men såg att Telis ville ha tips på doppresent!

Kanske är det för sent men jag har en kompis som köpte en FIN flaska vin av sådan sort att den skulle lagras i typ 15-20 år eller så.

Tyckte jag var skitbra grej!!!

:)

Det är iallafall ngt man säkert lär uppskatta som vuxen! ;) :D :D :D

• Lapinette

Ha, ha Sweet så klart du tänker på alkohol så här vid frukost! Vet inte om du har läst ikapp men jag måste hålla mig torr hela november. Tyck synd om mig!!!!

• Liten med Mindre

Lappis - du får göra som jag gjort ett par gånger - missbruka rödvinsås till kött. :D

Eller blir begäret kanske bara större för dig då?

Med tanke på att vi bestämt att det ska funka första gången för er - så lär du vara torr betydligt längre än så... ;)

• Lapinette

Vet inte om såsen gör det så mycket enklare. Äter man gott vill jag även dricka gott. Ja, ja... otroligt litet problem men hade hoppats på nåder från min läkare som ändå är mästare i champagneprovning.

• Telemarkgrrl

Sweet, vet du jag tänkte faktiskt på det förut! Eller en flaska champagne att öppna på 18-årsdagen.

Lappis, håller sig champagne så länge?

• mugglesfan

Lappis: du får helt enkelt öva dig på de alkofria sorter som vi har tipsat om. Som Liten skriver så lär du ju få en längre torrperiod sedan...

• Piggelin1

Ooops, mästare i champagneprovning! Den läkaren har många strängar på sin lyra! Han heter inte Richard Juhlin eller? Fast hade han hetat så, så hade det nog varit svårt att hinna med gyn-andet också

Liten, håller med Lappis! Försöker alltid tänka på att inte skicka mail etc i affekt. Man kan för all del börja skriva & sen stoppa det bland drafts, men vänta ngn dag eller två sen, tills det lägger sig & precis som du skrev, bolla med mannen eller ngn kollega du har förtroende för. Second opinion är en av mina "deviser". Alltid bra att ha/få!

• Lapinette

Jaaa tänk er, först hålla upp i 1 månad för att man vill bli gravid. Jag testar och är gravid och får då inte dricka på ytterligare 9 månader. Får man inte skåla i champagne när man tagit testet??? Shit, jag låter verkligen som värsta alkot.

• Telemarkgrrl

Jag tycker absolut att man kan skåla i champagne! Kan man göra det fem minuter innan testet så kan man väl lika gärna göra det fem minuter efter. Man behöver ju inte dricka upp hela flarrar själv. :)

• Piggelin1

Klart att du får skåla i bubbel!!! Hallå eller, det är ju givet, speciellt om man heter Lilla Kaninen & älskar Pol Roger! Mår du bra av en klunk, så gör embryot det! Minns att min kusin skålade i just bubbel när hon plussade & jag hann i ärlighetens nman bälga i mig både det ena & andra innan jag testade plus, eftersom det dröjde några veckor innan det började gå upp för mig att mensen faktist inte kommit! Japp, vissa är mer långsamma & tröga än andra

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!