• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Telis - det finns årgångschampagner så det borde gå. Vet att vissa säger att de måste drickas inom 1 år men det är absolut inte sant.

Piggelin - min läkare är med i Juhlins champagneclub och hans bok ligger i väntrummet så den bläddrade jag i idag samt att jag läste artikeln de hade lagt där om att han vann en tävling där 6 champagner skulle testas och årgång skulle ges, andel druvor, vilket champagnehus, sort etc och han vann över riktiga proffs. Den ena killen VM i sommelier och nordiska mästare etc. Priset var en vecka till Banyan Tree på Maldiverna.

• Lapinette

Ahhh Telis - då du menar att jag ska låta maken få smaka också .

• Liten med Mindre

Trevlig helg på er! Ska göra mitt bästa för att pigga upp mig. Det ser ut som om foto-klistrandet får skjutas upp, när de säger att detta blir sista varma helgen.

Promenader kanske? Fönstershoppingpromenader? Någe skoj blir det, ska bara klura ut vad.

• Piggelin1

Lappis, själv hittade vi hans bok "3000 champagner" (på engelska) på ett litet urcharmigt hotell nere i Champagne, strax utanför Epernay, som vi bodde på när vi var där för två år sen.
    På första bladet fanns en dedikation till hotellet i stil med "To my favourite hotel in Champagne" undertecknat Rickard himself. Det var då jag fick upp ögonen för honom första gången.

• Piggelin1

Det hotellet & den middagen vi åt där skulle jag kunna prata läääänge om, men då får jag nog hoppa in i vår resetråd istället

Fast nu ska jag packa ihop & åka hem! Ha det gott allihopa!

• Lapinette

Liten - ring någon väninna och så tar ni er en promenad och en superlång fika i solen.

Själv ska jag leta efter en ny promenad i min promenadbok. Vill absolut ut om det ska vara varmt och fint väder. Bäst att passa på snart är det vinter !!!

• Lapinette

Ha de allihop!
    Hoppas någon tittar in ikväll. Jag ska nämligen jobba. Fått massor med jobb idag då jag hade nartikel i DI igår . Ja och så är maken ute på middag så jag sitter själv. Men först blir det pump för min del.
    Tjing!

• Lapinette

Jag skriver verkligen som en kratta!

• sweetstreet

Å nu har alla gått... :(

Jaja, jag är sen som vanligt. Har haft fullt upp fram tills nu.

Men jag lovar att titta in igen senare så lappis du får sällskap! :)

Varma kramar till Liten!!! :p
    Och Lappis jag tycker det lät skitbra ditt besök inför IVF nu! Vilken bra info!!!

Telis,
    hahaha! Jag vet inte ifall Champagne håller sig sååååå länge. Men ett tips är att du går in på ngt bra systembolag och frågar ngn kunnig person där. De brukar vara jätteduktiga och kunna svara på det mesta. De kan säkert tipsa om vilken typ av vin som håller att lagra så länge som flera år.

• sweetstreet

Jättebamsekramen till Piggelin också!!!!! :p :p :p :p

Förstår att det måste kännas otroligt trist och frustrerande! Men tycker det låter bra att du äntligen fått en tid iallafall. Jag tror att du skulle passa utan hår dock... :?
    Men visst, det är ett rätt stort steg att ta. Särskilt om man har haft mycket hår tidigare...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!