• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Liten med Mindre

Piggelin - jag har fått mindre glasslängtan än normalt. Men den där senaste chokladglassen var en höjdare.

• Piggelin1

Själv hade jag ett riktigt psykbryt imorse igen angående min alopecia, men har nu efter många om & men lyckats få en tid på hudmottagningen den 2 okt (hela sept var kört fick jag veta när jag ringde häromveckan), så nu är bollen i rullning. Hjälpte visst att jag var labil när jag ringde dit idag (synd bara att det ska vara nödvändigt för att komma igenom )... Frågade lite efter ledtider när jag väl är inne i "systemet", sköterskan kunde inte ge några konkreta besked, men det lät som om det skulle kunna gå hyfsat snabbt iaf. Så vem vet, i november kanske jag har värsta fina "manen" igen, som jag egentligen har. KOnstgjord förvisso - men tydligen är de superfina nuförtiden. Det har tagit ett bra tag att inse & acceptera faktum, men nu är jag där & jag kan ju inte springa runt med sjalett i november typ... Nu på sommaren funkar det ju, men sen i höst/vinter blir det ju ohållbart liksom.
    Kör stenhårt med svinborsten, som jag efter tips här införskaffade för ett par veckor sen. Gör säkert susen för blodcirkulationen i hårbotten, men tyvärr har jag tappat ännu mer nu. Fast jag "tröstar" mig med att jag hade antagligen tappat det ändå, bara att det tagit några dgr längre & hamnat på huvudkudden istället...
    Konstig sjukdom det här - helt frisk i övrigt, alla värden ok, men hårsäckarna får för sig att gå i dvala & inget botemedel finns. Grrrrr Till saken hör att jag alltid varit superpetig med håret... Jaja, nu känns det iaf bättre, efter att ha lyckats få till tiden på Sahlgrenska.

• Piggelin1

Oj, det blev nästan monolog nu - men behövde vräka ur mig lite om mina OT-bekymmer...
    Tror att mannen min får skämma bort mig ordentligt i helgen. Pratade med honom för en stund sen & han föreslog att vi skulle åka iväg ngnstans på utflykt imorgon om vädret blir fint - vore perfekt!

• Lapinette

Liten - jag får inte ens träna under själva "ruvningen". Ska typ ligga i sängen och bli uppassad. Passar inte mig...kommer att bli galen!

• Liten med Mindre

Attans elaka sjukdom Piggelin! :[ Hoppas verkligen att det inte är borstande som får håret att trilla. Då får jag jättedåligt samvete. :( Men, tror nog egentligen som du - håren skulle trillat ändå.

Skickar några kramar och lite dunka dunka mot ilskan.

• Telemarkgrrl

Piggelin, hoppas att du får hjälp där sen på något sett, det måste vara skittråkigt att bli av med håret så där. Hår är förresten en riktigt konstig grej - min mamma hade sprikrakt hår ända fram tills hon fick barn, därefter har det varit ordentligt lockigt. :?

• Liten med Mindre

Lapinette - då får du tid att surfa mer här då. :) Och på andra skoj sajter. Och kolla film o serier. O läsa böcker.

Eller helt enkelt ligga o ruva. ;)

• Lapinette

Piggelin - låter superjobbigt det där med håravfallet. Jag har ett sånt litet huvud så jag kan tänka mig hur jag skulle se ut utan hår...UUuuuuhhh!!

Gillar också Lejonet & Björnen. Deras italienska chokladglass med varma hallon till. Mums!

• Lapinette

Får nog ladda upp med en massa dvd-filmer och som du säger...kommer nog sitta här och nojja. Stackars er säger jag bara!

• Piggelin1

Tack söta du, Liten. Kramen värmde! Inget dåligt samvete om jag får be!! Hade ju borstningen i tankarna redan innan & bara inte kommit till skott! Det verkar gå i perioder det där med att jag tappar & nu är jag uppenbarligen inne i en period då jag tappar mer igen. Jag ska helt klart dunka på rejält i bilen när jag åker från jobbet idag

Lappis - jag fick massor av rara tips när jag var nyopererad & orörlig för två år sen. Laddade ner sommarpratare från nätet, MP3-böcker, vanliga böcker, lösa sudoku, tjöta i tfn, surfa & komma ut genom att åka bil (efetrsom jag var ganska orörlig) istället för at raska & cykla en massa. Kompisar kom förbi på lucnh & fika osv. Några av dessa grejor kanske kan vara till lite inspiration för dig

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!