• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Helt otroligt! Inte ett plus i augusti så långt ögat når. Ha det så bra på bröllopet nenne. Käka mycket halspastiller så du inte förstör vigseln.

Jag är nu tillbaka och sitter och äter kyckling och en god sallad. Är inte speciellt motiverad att arbeta men jag lovade en kund rapport på måndag så antingen gör jag en del ikväll eller någon annan dag i helgen. Hmmm...kanske söndag kväll? Ja, ja...lite ska jag nog få ihop ikväll.

• Mrs_B

Viktualia
    Jag känner några stycken 70-talister som heter Malin?..

BS
    Jag hade det mer som du och har det fortfarande med min son än som Cicci. Fast leka själv är han bra på för det mesta. Hoppas på Ciccis sätt nu till nästa gång!

Det där med att ta med sig bebisen överallt varierar ju från fall till fall och hur man är som människa. Jag var inte särskilt pigg efter min första förlossning och kunde inte sitta på en månad så jag valde att vara hemma mycket och ta det lugnt. Lära känna bebisen och få rutiner. Nu fick vi ju även en pojke som inte åt så bra och SOV ABSOLUT INGENTING på dygnet och sånt spelar också in hur man mår efteråt.
    Vi får väl se hur det nu går med nästa bebis, son nr 1 krånglar och trotsar en hel del fortfarande så det ska bli spännande och se hur det går.

Sex
    Efter första förlossningen tog det ca 4 månader att komma igång igen. Hade ju ont länge och fick aldrig sova något så pigg på sex var jag inte. Första gången kändes som någon skrev lite som att ta oskulden men sen blev det bara bättre och bättre. Träning och glidmedel är en perfekt kombination.
    Nu efter MF kom vi igång igen när jag slutat blöda, dvs 5 veckor efter förlossningen, gjorde inte ont men kändes konstigt??..
    Sen funkade allt bra igen och två månader senare var jag gravid igen.

Helgen
    Nu i morgon ska vi prova på att vara barnvakt till lite större barn, 11 år och 8 år. Sambons systerdöttrar ska komma hit eftersom deras föräldrar är iväg. Tänkte åka till en djurpark i närheten och ha en heldag ute, hoppas bara vädret håller i sig. Ska bli kul!!!!!

På söndag fyller min farmor 95 år och det ska firas med middag och tårta. MUMS!!!!!!

• Lapinette

Jösses 95 år! Min mormor hade nog varit där också men gick tyvärr bort för snart 2 år sedan. Det var skönt för henne då hon var dålig mot slutet. Tror det kändes lite extra för mig och min bror som varit dagbarn hos henne och därför stått henne väldigt nära.

Nej, ska nu försöka jobba lite!

• sweetstreet

Jobba duktigt nu Lappis!!!
    Hoppas du hinner färdigt så mycket som möjligt under kvällen. För det är alltid skönare att slippa ha jobb hängande över sig under helgen.

• Lapinette

Jobbar jättesällan på helgerna numera. Annat var det förr...

Ska du hitta på något skoj i helgen? Jag vill absolut ut och promenera i skogen imorgon. Har handlat så vi kan ta med lite god mat och ha picnic. Har ett sånt behov att få komma ut, andas frisk luft och kanske sätta sig på en klippa och äta lite.

Sen får vi se vad resten av helgen bjuder på. Kanske bio, lite fix och massosr med mys.

• sweetstreet

Jag har inga planer för tillfället vilket känns otroligt skönt! För vi har haft rätt fullt upp med aktiviteter senaste tiden.

Ev skulle jag behöva komma in o jobba imorgon, men jag ska känna efter hur det känns. Troligtvis skippar jag det.

• fifiopipi

Läst ikapp nu... Blir en del när man inte är inne varje dag. O då orkar jag ändå inte läsa allt.

En vecka kvar till BIM! O såklart känner jag efter HELA tiden. Suck! Har försökt övertala mig själv att inte göra det men det är inte lätt.Vill ju så gärna få ett pluss denna gången.

• sweetstreet

Maken ska på svensexa på lördag så jag får väl hitta på ngt själv gissar jag.

Kanske en film eller så. Om ingen annan har tid att "roa" mig ;)

Fast med tanke på att ÄL är i antågande ska vi väl försöka sexa till det lite också :D

Har varit dåligt med sexande den sensaste tiden pga av mycket jobb och andra aktiviteter. Men nu måste vi skärpa oss! :o ;)

• fifiopipi

Ska på dop i mitten av september. Har köpt halsband med en bricka där namnet är ingraverat. Det är en kille o det är lite svårare o hitta något kul då, tycker jag. Hade en tanke om tårtfat i glas där man kunde gravera in namnet. Men tårtspade var ju en toppenidé.

• Lapinette

fifiopipi - förstår precis hur det känns. Man mår illa, har ont i brösten...eller är det bara inbillning? Hatar verkligen den där tiden mellan ÄL och BIM. Hatar, hatar!!!!

Sweet - skippa jobbet och ta en lugn skön helg. Ahh, så du är gräsänka imorgon kväll. Jag sitter mol alena ikväll och igår var det jag som lämnade maken själv. Brukar försöka synka sånt där men det gick inte den här gången (att vi går ut på varsitt håll samma kväll) eller så brukar han få häng med mig och mina väninnor. De gillar honom så det funkar bra.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!