• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • BrudSommar2006

Tror att bebisen har somnat nu men hon har varit på dåligt humör i flera timmar till och från men inte klarat att somna, eller rättare sagt hon har somnat men vaknat nästan på direkten och blivit ledsen för att hon vaknat och fortfarande är trött och så har vi fått hjälpa henne att somna igen och så har vi hållit på så där. Jag tänkte att det var dumt att hon blev trött och somnade så tidigt men som det visat sig så verkar vi ha hamnat på vanlig sovtid ändå innan hon somnat på riktigt. Tänkte själv lägga mig nu strax, är så himla trött.

Vi har ätit hummer, krabba, ost och kex och till och med jag har druckit lite champagne för att fira att vi fick huset. Fast nu blir jag osäker om det där med skaldjur var så bra med amningen, minns inte om hon får ont i magen av det, hoppas inte.

Det där med att leva som vanligt och ta med bebisen ut gör man nog bara om man har en hyfsat snäll bebis, man stör ju de andra gästerna med en illvrålande bebis, likadant om man bor på hotell, väggarna brukar ju vara ganska tunna mellan rummen. Det känns lite så i lägenheten också eftersom det är lite lyhört här, att man stör grannarna när hon vrålar. Visserligen så är ju barn sådana att de skriker och det måste väl grannarna förstå men man vill ju inte störa mer än nödvändigt i alla fall. Oj vad jag ser fram emot att få flytta in i huset nu!

• fifiopipi

Hata är rätt ord!

Men så har man det där lilla hoppet oxå!!
    Att kanske kanske kanske denna gången är annorlunda.....

• fifiopipi

BS

Grattis till huset!!

Vi letar oxå. Men det känns inte akut just nu. Klarar oss bra i vår tvåa ett tag till.

• BrudSommar2006

Inte får jag henne att ligga själv på en filt på golvet i en timme, tveksamt om det går i fem minuter. Hon är inte så intresserad av att titta på saker och lägger man henne på mage blir hon rent vansinnig. Visst, man kanske inte ska plocka upp dem så fort de skriker men å andra sidan är det ju inget nöje att ägna sig åt annat när hon ligger och skriker så att hela kroppen drar ihop sig i kramper. När man väl börjar trösta henne så krampar hela kroppen ihop i snyftningar länge efteråt, till och med i sömnen om hon skulle råka somna. Usch, det har jag inte hjärta till i alla fall, rätt eller fel.

• Lapinette

Hoppet är det sista som överger en, säger kaninen.

• fifiopipi

Lapinette

Intressant att läsa om IVF. Har lärt mig massor bara av att hänga här.
    Har en vän som gjort IVF två gånger, alltså med båda barnen och det sista kommer ut i dagarna!
    Är inte så nära varandra längre så vi har ite pratat så mycke om själva IVFen.
    Men funkar gör det ju i alla fall.

• BrudSommar2006

Tack! Vi har så mycket prylar här i vår trea så jag begriper inte hur vi ska klara att rensa ut så att det ser anständigt ut inför en visning. Får väl köra ett lass med extra stolar och annat som är i vägen ut till mina föräldrar.

• Lapinette

fifiopipi - funkade det för henne på första försöket eller gjorde hon fler?

• fifiopipi

Lapinette

Är ganska säker på att det gick på fösta försöket båda gångerna.

• Lapinette

Hmmmm....sitter och funderar på det där med 3-pack.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!