• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Jag trodde inte att det skulle vara så lätt men självfallet hoppades jag att efter ca 7-10 månader skulle det vara vår tur. Nu står man här ett drygt år senare och ska gå igenom IVF. Åhhh, vad jag önskade att vi hade sluppit det.

• Lapinette

Fick precis ett sms från maken. Han står på T-centralen och väntar på t-banan hem. Härligt! Jag orkar inte jobba mer...det går så trögt.

• Lapinette

Nu kom maken hem och han sitter här och härmar fulla tjejer på t-banan. Han är riktigt bra!

Tror jag ska stänga ned snart och gå och lägga mig.

• mugglesfan

Mjaha då missade jag tydligen all action här i kväll då

Och som vanligt missade jag även Nenne - "the madwoman"! Fasen du har min humor alltså.

Vi hade en jätteskön kväll. Först fick jag besök av Miss X (min och Piggelins gemensamma kompis) och vi fikade länge på balkongen. Sedan hade maken fixat räkor och havskräftor med limeaioli som också avnjöts på balkongen. Och till efterrätt blev det glass från Triumfglass. De har fabriksförsäljning här i krokarna där vi bor så det har hänt ett antal ggr nu i sommar att vi köpt varsin glass där och sedan gått ner till Röda sten (vid älven nära där vi bor) och ätit glass och tittat på folklivet. Så också ikväll. Det är härligt med allt folk som är därnere och picknickar, fiskar från kajkanten, ute och går med hunden el barnvagn, folk som sitter på uteserveringar och turbåtar som går förbi. Och så solen som går ner i väster... Gillar verkligen att bo här!

Imorgon blir det en tur till Orust och "öppet varv" (Najad, Hallberg-Rassy) om inget oförutsett inträffar...

• Tinga

Victory ? jag är inte säker på vad det är de mäter dag 22-24 i cykeln, men jag gissar att det är progesteronhalten, och den är ju beroende av ÄL. Därför borde man väl snarare säga att man ska göra provet en viss tid efter ÄL än en viss tid i cykeln. Undrar hur de kollar var i cykeln man är ? om det är före eller efter ÄL syns väl inte på VUL? Sorry, Victory, jag bidrog nog snarare med fler frågetecken än med uträtandet av några!

Tack för receptet på chokladbakelserna ? det lät riktigt mumsigt! Jag har skrivit ut det, så du får gärna recensera det här sen, så att jag vet om det blev flipp eller flopp.

Piggelin ? förstår verkligen att du är frustrerad över att håret faller av; vem hade inte varit det?!? Håret betyder väldigt mycket för utseendet tycker jag, så det är inte konstigt att det tar tid att acceptera det. Himla konstig ? och onödig ? sjukdom! Lider med dig! Jag läste faktiskt i en veckotidning häromdagen om någon som också drabbats av alopecia, och hon startade tillverkning av en slags peruker, med en sjal som ?hårband?, som såg riktigt fina ut.

*letar upp den gamla tidningen* På www.scarfie.se kan du läsa mer om löshårs/peruklösningen. Tyckte själv att flera av produkterna var jättesnygga!

Lapinette ? tänk att man får order om att ligga och ?ruva? när man gjort ivf! Undrar vad som är annorlunda med en ivf-befruktning jämfört med en vanlig när det kommer till tiden mellan att embryot satts tillbaka och BIM? Någonting måste ju vara annorlunda med ivf, eftersom man i princip beordras sängläge då?!? Börjar funder över om det är någon bra idé att springa halvmaran på lördag? Jaja, jag har ju inte ens haft ÄL än, så det kanske är att ta ut bekymren lite väl långt i förskott! (Ingen full böj idag heller.)

Maken har precis gett sig iväg för att spela golf med ett gäng kompisar, men jag avstod för att försöka undvika att någon förkylning bryter ut. Kändes lite skumt i halsen imorse igen, efter ett par bättre dagar, så jag vågar inte blåsa faran över. Ikväll blir det iallafall knytis med golfgänget från dagen.

Själv sitter jag i soffan och kollar på friidrotts-VM. Har själv varit hängiven friidrottare, så jag tittar gärna på det på TV. Ska iväg och handla sen, för att göra en medelhavspaj till knytiset ikväll, och så tänkte jag våttorka golven. Här brukar vi nöja oss med dammsugning, men nu har det blivit lite "fläckar" på golvet efter mina svettiga fötter när jag varit på joggingtur, så nu är det dags för en rejäl uppfräschning. Skittrist, men skönt när det är gjort!

• junilejon

Piggelin- Angående ditt håravfall så ville jag bara säga det att vi människor byter hår var sjätte år. Allstå kan ha rakt hår och sen blir det helt plötsligt lockigt!!! Presic så som det hände med Telis mamma! Så det kan ju vara så att du är inne i en period där du byter hår. Själv hade jag det i våras, trodde att jag skulle tappa allt mitt hår....

Sweet- Gud vad vackra ni var på bröllopsfotorna, ni såg så otroligt kära ut...så härligt och underbart! Snygg julgran ni hade med

Själv så har jag tröstat mitt tant besök genom att färga och klippa håret...det är kul med lite förändring ibland

Idag skulle det ju vara fint väder här (vår sista sommarhelg) men icke sa nicke..så jag få väl fortsätta att röja här i vårt blivande data/bok rum! Vi hara bara så j-vla mycket prylar här inne...vet inte vad jag ska göra av allt!!

Ja ja jag hoppas att ni alla få en underbar helg vad ni än ta er för...

Kramar till alla

• sweetstreet

Här skulle det också vara fint väder i helgen. Men nu är det dimma... Hm???

Jaja, det är ju bara morgon än, även om det inte är så tidigt.

Junilejon,
    TACK för komplimangerna! :) Haha! Vi var båda mer än nöjda med hela bröllopet. Allt gick bättre än vi någonsin kunnat drömma om.

Julgranen var lite liten kanske, men vi gjorde den lite "amerikansk"! :)

Tinga,
    jag tror nog du kan springa din halvamara! Hur mår du förresten? Gav förkylningen med sig???
    Jag tror inte man ska ändra sitt liv alltför mycket när man försöker "få till det". Och det att man ska ta det lugnt efter IVF kasnke har flera orsaker. Man har ju då verkligen "skakat om kroppen" ordentligt med all nedreglering och sedan hormonsprutor etc. Så kasnke är man rätt trött och behöver mer vila generellt? Jag vet heller inte hur själva ingreppet går till, men det är ju ofta så att man kasnke ska ta det lite lugnt efter att man gjort något ingrepp i underlivet. Infektionsrisk etc.

Jag följer Friidrotts-VM via SR:s webbradio. Hm, skittråkigt men de sänder inga direktsändningar här! :o

• sweetstreet

Muggles!
    Skoj md öppet varv! :)
    Jag har faktiskt ocks varit där på något liknande när jag var liten. Ihop med mina föräldrar eftersom pappa ett tag var sugen på en HR eller Najad eller liknande. Sedan blev det inte så, men jag tycker fortfarande att det är fina båtar!!

Funderar ni på att uppgradera er båt?

• Telemarkgrrl

Sweet, nä, vad är väl ett VM i friidrott? Dom visar väl bara såna "världssporter" som amerikansk fotboll och baseboll där borta? ;) Jag tycker att det är hysteriskt roligt att dom kallar basebolligan för World Series. :D

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!