Victory ? jag är inte säker på vad det är de mäter dag 22-24 i cykeln, men jag gissar att det är progesteronhalten, och den är ju beroende av ÄL. Därför borde man väl snarare säga att man ska göra provet en viss tid efter ÄL än en viss tid i cykeln. Undrar hur de kollar var i cykeln man är ? om det är före eller efter ÄL syns väl inte på VUL?
Sorry, Victory, jag bidrog nog snarare med fler frågetecken än med uträtandet av några!
Tack för receptet på chokladbakelserna ? det lät riktigt mumsigt! Jag har skrivit ut det, så du får gärna recensera det här sen, så att jag vet om det blev flipp eller flopp.
Piggelin ? förstår verkligen att du är frustrerad över att håret faller av; vem hade inte varit det?!? Håret betyder väldigt mycket för utseendet tycker jag, så det är inte konstigt att det tar tid att acceptera det. Himla konstig ? och onödig ? sjukdom! Lider med dig! Jag läste faktiskt i en veckotidning häromdagen om någon som också drabbats av alopecia, och hon startade tillverkning av en slags peruker, med en sjal som ?hårband?, som såg riktigt fina ut.
*letar upp den gamla tidningen* På www.scarfie.se kan du läsa mer om löshårs/peruklösningen. Tyckte själv att flera av produkterna var jättesnygga!
Lapinette ? tänk att man får order om att ligga och ?ruva? när man gjort ivf! Undrar vad som är annorlunda med en ivf-befruktning jämfört med en vanlig när det kommer till tiden mellan att embryot satts tillbaka och BIM? Någonting måste ju vara annorlunda med ivf, eftersom man i princip beordras sängläge då?!?
Börjar funder över om det är någon bra idé att springa halvmaran på lördag? Jaja, jag har ju inte ens haft ÄL än, så det kanske är att ta ut bekymren lite väl långt i förskott!
(Ingen full böj idag heller.)
Maken har precis gett sig iväg för att spela golf med ett gäng kompisar, men jag avstod för att försöka undvika att någon förkylning bryter ut. Kändes lite skumt i halsen imorse igen, efter ett par bättre dagar, så jag vågar inte blåsa faran över.
Ikväll blir det iallafall knytis med golfgänget från dagen.
Själv sitter jag i soffan och kollar på friidrotts-VM. Har själv varit hängiven friidrottare, så jag tittar gärna på det på TV. Ska iväg och handla sen, för att göra en medelhavspaj till knytiset ikväll, och så tänkte jag våttorka golven. Här brukar vi nöja oss med dammsugning, men nu har det blivit lite "fläckar" på golvet efter mina svettiga fötter när jag varit på joggingtur, så nu är det dags för en rejäl uppfräschning. Skittrist, men skönt när det är gjort!