• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Frejis

Många kramar till dig Telis! Jag förstår nog precis vad du menar, har nämligen själv inte blivit så överraskad att det inte har fungerat för mig och maken. Men intuitionen behöver inte alltid stämma överens med verkligheten, bäst att man själv inte bidrar till det.

Mrs_B - jag tror att en sådan ivf som du menar (med mikroinjektion) heter ISCI.

Muggles igen - din dotter kommer att fylla år samma dag som min far. En mycket trevlig dag med andra ord ;) :D

Lappis - gillar att du är så målmedveten. Det måste bara fungera :D

Sweet - har inte svarat ännu eftersom det känns att jag saknar hjärna. Nä, den finns nog kvar, men jag har drabbats av en jättedum förkylning (måste vara virus :(, med feber och alla tillbehör.
    Alla planer för helgen har gått om intet. Vi har i alla fall varit i Barkarby och börjat fundera på hur vi ska göra med vårt badrum. Behöver ny inredning och duschkran (skaffade en idag, det blir snyggt), etc.
    Bäst att jag inte plågar tråden med mitt pladder - blä för förkylningar som bara dyker upp i princip utan förvarning :(

• Vänner-fan

Mugglan,
    Måste gratulera dig här jag med även fast jag just messade dig!
    Ser fram emot att höra the story!!

• Mrs_B

Frejs
    Vad är det exakt du och Lappis tittar på, IVF?????
    Blev nyfiken.

För första gången på länge har jag inte söndagsångest. HURRA! :)
    Tyvärr jobbar jag bara en vecka till vad jag vet nu. :(

• Frejis

Mrs_B - ja, det är ivf (el provrörsbefruktning) som vi tittar på. En vanlig ivf går till på samma sätt som Lappis har beskrivit i fredags (minns inte vilken sida berättelsen ligger på), men då får inte spermierna hjälp på vägen utan måste befrukta äggen själva. En ISCI innebär att man injicerar spermien i ägget och det används när mannens spermierna inte är så bra. Så har iaf jag förstått det hela.
    Sedan finns även ivf i naturlig cykel och lättstimulerad ivf, men de verkar inte vara så vanliga.

• Frejis

Ska se en film tillsammans med maken. Trevlig kväll! :D

• Telemarkgrrl

Åååh, ni är så söta allihopa!! Tackkramar!

Lappis, nää, jag menade inte att det ligger i släkten, bara att det är många som misslyckas med ivf också. Jag önskar att det var lite bättre odds med det bara. Men vem vet, vi kanske har lite taskiga gener i släkten, dom känns lite muppiga ibland. :D:D

• BrudSommar2006

Cicci, ja, enligt vår alldeles egna statistik här i tråden så var det ju dags för en tjej och innan dess så kom det ju två killar på raken så egentligen är det väl dags för en tjej till och är det inte FruLlan som står på tur här näst?!

Telis, har för mig att Koko titthålsopererades för sin endo och sedan skyndade på med ivf för att ha bäst chanser innan den började sätta fart igen, har du funderat på operation eller är inte din endo så besvärlig?

Trodde inte FruLlan att hon hade endo också men lyckades ändå?

• Lapinette

Telis - 75 % tycker jag är bra odds, på 3 försök!!! Kom igen, ge inte upp bruden!

Jag och maken har ätit middag, druckit rosévin från en gård vi besökte förra sommaren i Gigondas och diskuterat. Supertrevligt! Maken föreslog att vi skulle dricka mer rosévin då vi hade så bra diskussion.

• Lapinette

Tror ni vi orkar dra denna tråd ett år till? Jag menar om vår IVF lyckas ska vi ha barn en vecka in i augusti. Finns ni kvar här då?

• start september

Jag tror det kan gå ett år till! Vi är ju många som kämpar på och nog ska väl tråden finnas när det är dags för oss också! För den dagen ska komma, så det så!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!