• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Tinga

Åh, men Koko, vad tråkigt att pyret verkar ha hjärtfel! Kunde de säga helt säkert idag att det är ett fel, eller är det därför ni ska dit imorgon igen? Eller ska de kolla igen för att kunna säga mer exakt vilket fel det är? Usch, så ledsen jag blir för er skull! Det var verkligen er tur att få glädjas nu. Skickar en kram och hoppas att tiden går fort tills imorgon!

• Lapinette

koko - hjärtfel? Hoppas ni får veta något mer konkret imorgon. Ovisshet är det värsta som finns.

Så ni köpte ett 3-pack och lät jobbet betala (skattedredktion)? Annars förstår jag inte riktigt de där 30 000. Min läkare sa åt mig att ta ledigt efter återinföring för att ägget ska kunna fästa. Visst var du också ledig veckan efter?

• Victory

Koko: Vad tråkigt med de dåliga nyheterna! Men hoppas att de kan ge positivare besked imorgon! Sen är de ju så duktiga idag och kan operera hjärtfel (om det ju skulle vara det) så det går säkert bra ändå!

MSW: Njut av den här veckan och alla förberedelser men försök också att ta det lite lugnt så att förkylningen inte bryter ut!

Lappis: Jag förstår att ni är inriktade på IVF:en. Så om det tar på inseminationen är det ju bara som en bra bonus!

• Moppy

Koko! Stor kram till dig! Det kommer att ordna sig, hjärtfel kan de fixa till nu för tiden och mkt växer bebisar ifrån. Hade inte A.Ms dotter något problem med hjärtat! Stor, stor kram till dig igen!

GRATTIS MUGGLES TILL DIN DOTTER!!!!!!

• junilejon

Nej nu måste jag dra tjejer, ser fram emot att ha lite läsning när jag kommer hem ikväll
    Hoppas alla få en underbar dag med någon posetiv nyhet
    Ses sen....kram alla!!!

• _koko_

junilejon - nä, lungartären är lite smalare än den borde (om jag fattade det rätt), men det verkar också vara behandlingsbart. Det vi är oroliga för är väl om de upptäckte något mer som de inte såg sist...

Tinga - nä, det är inte säkert att det är något fel alls, det är förstås resultatet vi hoppas på. :)

Lappis - Precis! Jag har inte så bra koll på detaljerna, det är en rätt komplicerad räknesnurra för oss eftersom vi har en speciallösning för såna här situationer (sjukvård, köp av kontorsmaterial osv), när jag tänker efter blev det nog mindre än 30' netto...

Kram och TACK till er alla!

• pirr!

Junilejon- jag mår väl ungefär som tidigare. Har bra dagar och sämre. Igår mådde jag illa HELA dan och kunde inte ens gå in i köket (rätt praktiskt faktiskt! Maken fick båda fixa mat och diska )
    Däremot var slutet av förra veckan helt okej så då var jag övertygad om att pyret hade dött.. Man blir väldigt dramatisk av alla hormoner!

Koko- vilken vecka är du i nu? Vad jobbigt med ett besked som inte är som man önskade. Hoppas och tror som de andra redan skrivit att det skall gå och lösa och conny får må bra!! Kram till dej och håll oss uppdaterade om du vill!

• pirr!

Koko- 30´lät som ett "bra pris" (om man får uttrycka sig så) tycker jag. Hur har ni gjort med resterande försök? Har ni fått pengarna tillbaka eller kan ni "spara" dem till ev syskon?

• Lapinette

När man bokar ett 3-pack måste försöken göras inom 18 månader och blir man gravid på första så har man lyckats och kan således inte tillgodo räkna sig de andra försöken.

• pirr!

Tack Lappis! Du är verkligen en uppslagsbok!

Hur är det med dig förresten? Haft en bra helg?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!