• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Piggelin1

Har också hört blandade åsikter om amningskudde - senast i förra veckan beskrev kompisen med en femmånaders ganska roligt om sina tappra försök att använda en sån kudde, men hon & kudden är & förblir ovänner. Hon hade även försökt med bärsjal, men gillade inte det alls heller.
    MIn syster pratar lyriskt om sin laminofåtölj (närmare bestämt armstöden på dem), som gav bra stöd när hon ammade & eftersom vi också har Lamino hemma, så blir det nog den lösningen som vi kör, & ngn kudde om det skulle behövas.

• Telemarkgrrl

Vickan, hmm näääe, jag tror inte att jag hade det. *kliar mig i huvudet* Jag hade nog en badrock tror jag.

• viktualia

Telestubben - badrock eller "huvbadlakan" ger väl samma effekt typ..

Piggelin - ahaAAAAAAAAAAAAA! Ännu ett skäl till att köpa Laminofåtöljer!!! hm... måste bara köpa ett hus att ställa dem i först...

• Piggelin1

Telis - ska jag vara riktigt ärlig, så vet jag inte riktigt HUR smarta de är, men har fått för mig att de är fiffiga - precis på det sättet som Vickan beskrev Jag var ju ute & babyshoppade lite med ena släktingen (60 år med tre barnbarn) nu när vi var i USA & hon pratade så lyriskt om den & jag tänkte att jag får nog handla lite smågrejor, om inte annat så för hennes skull, eftersom hon var så otroligt entusiastisk över att vi skulle ut & kolla bebisgrejor ihop, bara hon & jag Vad gör man inte?!

• Piggelin1

Fniss Telis - nu väcker du gamla goa minnen till liv - jag hade alltid badrock när jag var liten. Mamma som sydde till alla fem barnen...

• Telemarkgrrl

Piggelin, smarta eller inte, dom är ju iaf vansinnigt söta. :)

• Piggelin1

Japp Vickan - visst är det en alldeles ypperlig ursäkt för er att gå & handla Laminos!! Se nu bara till att starta bebisverkstaden också!!

• Moppy

Piggelin - det är en Buggaboo vi beställt. Lång lev tid, I know...
    Vilken färg köpte ni? Vi tog en svart/offwhite.

Grattis August!!

• Telemarkgrrl

Vi har också Lamino hemma, kul att något redan är babyanpassat i lägenheten. :D

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!