• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Ja, det lönar sig att laborera lite. Inväntar dock svar från Skatteverket huruvida jag eller maken ska ta denna bit med våra respektive arbeten. Här vet jag att de är superflexibla gällande sådana saker och de har alltid ställt upp för mig medan om vi drar på makens lön så "tjänar" vi ytterligare 8 000 pga att han betalar så mycket skatt.

• _koko_

syrran - Nä, i morgon eftermiddag, så just nu försöker jag koncentrera mig på jobbet, går sådär. Ja, i många fall verkar man kunna operera bort det eller leva med det, så om det nu måste vara något får vi väl hoppas att det är ett sånt fel.

Tinga - Japp! :D Som tur är var jag inte först på mitt jobb, så de visste redan hur de skulle göra.

Lappis - Himla bra med kontakter! :)

• _koko_

syrran - Förresten, ni är en dryg månad före oss va? Har hört att det är minst 3 månaders leveranstid på populära vagnar, så det gäller att vara ute i god tid. Längtar sjukt mycket efter att vi ska få känna oss lite säkrare på att det faktiskt kommer ett barn ur det här så vi också vågar oss ut och titta på sånt...

• Telemarkgrrl

God förmiddag i tråden!

Tinga, jodå the fat lady sings alright. Hon skrålar så nog grannarna hör. ;)

BS, du frågade om min operation - jag hade ingen aning om att det kunde bli värre efter en operation och ingen sa något om det heller. Hade jag vetat det hade jag aldrig gått med på operationen just då eftersom jag inte hade några besvär whatsoever utan väntat tills jag faktiskt fick ont. Men det är ju lätt att vara efterklok. :(

Kommer inte Mugglan hem snart, jag vill höra ALLA detaljer! ;):) Och från Snartis också förresten!

• Telemarkgrrl

Koko förresten, håller alla tummar och tår för att ni får ett bra besked imorgon!

• Storasystern

Koko, vi har BF den 14/12, så jag tror att det är ungefär 3-4 veckor före er?!

Klart att det kommer att gå bra med lille Conny!!! Du ska se att det ordnar sig, men jag förstår att du oroar dig. Det gör jag fortfarande, även om allt ser OK ut! :(

Vi funderar fortfarande på att köpa en begagnad vagn (det är så sjukt dyrt med nya) men det beror på om vi ens kan hitta en sån som vi gillar.... Mannen vill inte tro på att det är lång leveranstid på vagnar så han tror att vi har all tid i världen... :(

• pirr!

Åh, ni oroar er fortfarande! Jg har hela tiden hållpunkter och tänker att då, då skall jag våga glädja mig odelat. Den gränsen flyttas dock fram hela tiden.. Längtar så otroligt efter att få berätta för familjen (vi har ju lyckats vara hemliga än så länge)och skall göra det efter inskrivningen på fredag (eller efter VUL den 6/9)..

Telis- åh nej! hatar tanten! Nu vet du i alla fall defenitivt och kan tänka framåt. Hur många dagar gick du över?

• pirr!

Piggelin- om vi väntar lite med Gbg-träffen kanske Mugglan och lilltjejen kan följa med (i alla fall en liten, liten stund!)

• Victory

Lappis: Jag fastnade i den där bloggen som du länkade till och har inte fått ett skvatt gjort på jobbet på hela dagen! Jag känner så igen mig i hennes tankar och känslor kring barnlösheten (innan de drog igång IVF). Kunde inte sluta läsa! Måste fortsätta när jag kommer hem för nu måste jag faktiskt jobba!

• Victory

Nä, nu är det ju lunch-time!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!