• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Tinga

Lapinette - så klart vi håller liv i tråden ett år till! Sen ska väl de som fått barn i sommar kanske börja dra igång nästa omgång då, så vi kan säkert rulla på i evighet!

Jag är verkligen jätteglad att jag har er här i tråden att prata med när det gäller hela bebisfabriken. Maken och jag har inte berättat för någon att vi försöker, så jag tycker att det är jättebra att kunna diskutera här och inte bara prata med honom. Naturligtvis är han jättebra att prata med, men han är ju inte tjej! (Som tur är! ) Inte lätt för honom att veta t ex hur det kan kännas vid ÄL.

• BrudSommar2006

Lapinette, jag finns kvar här, promise!!!

Jäklarns vad hon har vrålat i kväll, den busiga bebisen, verkligen illvrålat så att hon inte fått luft, och i timmar! Nu har jag äntligen lyckats amma henne till sömns och jag är helt slut, tror att jag ska gå och lägga mig jag också. Hon vrålade likadant igår kväll och då tänkte jag att det var idiotiskt att äta skaldjur i fredags kväll men kan det sitta i fortfarande? Nåväl, tror jag ger upp för idag, det blir ju aldrig några sovmorgnar här inte.

• Telemarkgrrl

BS, jag vill helst inte opereras igen eftersom min endo blev arton gånger sämre efter förra operationen. :(

Lappis, jag har inte sett siffran 75%. Däremot har jag sett siffran att det härom året gjordes nästan 13000 ivf:er i Sverige och det resulterade i färre än 3000 barn.

Men förlåt, jag vill inte sprida min pessimism här! Jag är bara lite tveksam till hur långt jag är beredd att gå, men jag hoppas absolut fortfarande att det är vår tur någon gång!

• Piggelin1

God afton,

nu blir det nog ett maratoninlägg i vanlig ordning - har precis läst ikapp sen i fredags & sitter med en kladdlapp

Sweet & Tinga, tack för kramarna/omtanken i fredags. Det värmer! ...och Tinga, tack så himla mkt för länken, verkar helt klart intressant!! Länken är sparad bland mina favoriter nu! Självklart hoppas jag att håret ska komma tillbaka en vacker dag, men just nu försöker jag ställa in mig på att så blir nog inte fallet. Lite av det där att tillåta sig sörja i vissa perioder. Först när jag började tappa det, sen när jag insåg i april/maj att jag var tvungen att börja använda "sjalett" & nu måste jag tyvärr acceptera faktum att jag måste ta tag i peruk-svängen. När läkaren nämnde det för snart ett år sen så kändes det HELT uteslutet - fanns inte på kartan liksom, men nu känns det som om jag kommit dithän att det faktist kan se rätt ok ut. Som jag sa till mannen, då bli jag ju värsta "babe:n", varpå han menade att det är jag ju redan Han har pysslat om mig precis hela helgen. I lördags morse så försvann han iväg ut & kom tillbaka med bla croissanter & tre långskaftade rosor. Dukade, tände ljus osv. Mmmm!
    Så nu känns det rätt ok - det finns ju en massa annat i mitt liv som är kanon! En helt underbar man, jag är frisk, vi väntar bebis, vi bor bra, har underbara vänner, njuter av livet osv. ...coh ngn gång emellanåt så tillåter jag mig att vara lite ledsen, men det tar inte över mitt liv liksom! Jaja, nu ska jag inte gagga mer om detta!!!

Sweet, tänkte på det du skrev om dina kompisars barn som du tog hand om när h*n var tre månader. Det känns lite som om folk "tycker" så extremt mkt när man har barn. Man får inte lämna ifrån sig dem för tidigt, men heller inte vara för tight med dem. Man får inte vara mammaledig för kort tid, men heller inte vara hemma för länge - då är man också konstig. ...och resa långt bort när man har en bebis är inte heller bra - för då har ju inte barnet några minnen från resan.... Osv, osv... Känns som om jag vill strunta högaktningsfullt i alla "besserwissrar" så småningom!!

MrsB - min mormor är lika gammal som din - min fyller 95 om ca tre veckor & bor fortfarande kvar själv i sin bostadsrätt

Telis - har tanten kommit ännu? Vad jag förstod så har hon inte gjort entré ännu? It aint over until the red lady sings...

Såg att ni pratade friidrott! Har tyvärr missat en hel del nu i helgen, men annars tycker jag friidrott är kanon! Var på EM på Ullevi förra året & det var verkligen SUPERKUL att vara på plats & uppleva stämningen när tex Susanna Kallur tog sitt guld. HELT underbart & mina tårar sprutade
    Insåg även jag nu när vi var i USA att de inte alls har koll på friidrott. En av släktingarna satt & kollade på american football (är det det som påminner om cricket/brännboll? ) & han var totalt överraskad/oförstående när jag sa ngt i stil med att jag aldrig lyckats fatta reglerna när/hur de slår, springer osv...

Liten, visst var det du som tipsade om B&J-chokladglassen i fredags? Jag letade efter den igår på vår affär & hittade typ alla andra B&J utom "din". Istället blev det Lejonet & Björnens Italiensk Choklad-glass med varma hallon från mammas trädgård. Yummie - funkade det med

Var ute & traskade i Särö Västerskog innan idag, det är så otroligt vackert därute. Blåste som tusan, men underbart att få lite sol på sig & blir rejält "genomblåst"!

Som sagt, jag varnade för ett maratoninlägg... & det blev det! Har inte pratat med Muggles ännu, men testar nog att ringa henne imorgon. Lovar att rapportera vidare, om jag får tag på henne

• Piggelin1

Sweet,
    nu har jag precis spanat in er hemsida & kollat in ett gäng av bilderna från ert bröllop. Så VACKRA ni var! Såg ju ett par bilder hemma på väggen hos er, & kunde bara konstatera på nytt att ni verkligen strålade!! Verkade vara en livad & rolig fest med

Blev lite full i fniss också när jag helt plötsligt kände igen omgivningarna - några av vår absolut bästa vänner i Sthlm har sin båtplats precis där, dock skymtade jag inte båten riktigt i bakgrunden, men det var väldigt nära

• Lapinette

Piggelin - hi, hi, jag skrev i fredags om Lejonet och Björnens italienska choklad glass med varma hallon till. Ikväll fick det duga med vaniljglass då vi inte hade den andra varan hemma.

Telis - så du har opererats och det blev sämre. Uhhh, vad trist! Gällade procentsatsen jag gav dig så säger min läkare 30 % lyckas på den första IVF'n och 70 % vid 3 IVF'er. Det här kommer direkt från bilagan i SvD och ett uttalanda från en av läkarna på på CvL "en tredejedel av alla kvinnor under 35 år (jag vet vi tillhör inte den kategorin) får barn efter en IVF-behandling. Efter tre behandlingar har mer än 75 % lyckats. Men chanserna minskar något för varje år efter 35 år."

Ska sluta marknadsföra IVF'er då jag kanske blir en av dem som inte lyckas med 3 försök men jag är ändå glad att möjligheten finns. Det gjorde det inte för dem som var ofrivilligt barnlösa förr.

• Piggelin1

Lappis, jag tänkte faktist på dig när Lejonet & Björnens glass hamnade i shoppingkorgen Så all ära till dig - det var du som även inspirerade till hallonen!!! Mmmm!

Fixade faktist en riktigt god förrät med - mozzarella, lite finhackad chili, hackad mynta, nektarin & så lite schysst olivolja (faktist inhandlad i sydafrika i höstas! ), sv.peppar & flingsalt. Mmm! Huvudrätten blev ett recept från Leilas kokbok, marockansk kotlett (marinerad i bla citronskal & mortlade fänkålsfrön) med ugnsstekta morötter (som man hade gojsat ihop med olja, salt, peppar, honung & kanel! ). Till detta matyoghurt blandat med lite olivolja & rostade kumminfrön - lättfixat & gott!!

• Piggelin1

Näpp, nu ska jag ta en dusch & sen hoppa i säng! Sov gott

• sweetstreet

Piggelin!
    Haha! :)
    Tänk att du kände igen platsen där vi vigdes! :) :)
    Ja, det är ju typ i stort sett "mitt i stan" så det är ju itne så konstigt.

Hahahaha!! Och visst är vi verkligen strålande vackra!!! ;) :D :D :D
    Hehe! Det roliga är att verkligen alla brudpar är sådär supervackra tycker jag! Säkert eftersom det är en sådan otroligt härlig upplevelse med så många känslor att man liksom strålar av bara farten! ;)

• sweetstreet

Frejis
    låter inte bra att du blivit förkyld. Hoppas du kryar på dig nu!!

Och likaså Tinga!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!