• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

Jovisst är det så.
    man gillar ofta att kolla på den sport där man har bra idrottare.

Fast fri-idrott minns jag att man kollade en del på även innan Sverige blev så bra. Typ Carl Lewis super-OS. Var det -84 i Los Angeles eller när det nu var??? Det minns jag att jag kollade på. Lewis och Flo-Jo... :?

Shit man är rätt gammal!!! :o

• sweetstreet

Haha! Jag är itne heller fotvollsfantast, men just internationella matcher är skoj! Särksilt utomlands!!!!

Ja vi såg Sverigematcherna (VM) på barer här i stan. Haha Sverige-Tyskland såg vi med mina tyska kompisar här. Det var ju kul att åtminstonde NÅGRA var glada efter den matchen! :D

Sverige-England var däremot en höjdarmatch! Då var det t om en turistande svensk familj på samma bar, så vi skrek tillsammans!!! :)

• junilejon

Sweet...testa att kolla sen igen när dem sänder live! Just nu är det ju uppehåll och vi kan inte heller se! Min syrra i holland kúnde nämligen se live innan...

• Telemarkgrrl

Flo-Jo, var det hon med naglarna? Dom minns jag. :)

• Lapinette

Sitter alla och kollar på VM nu?

Solen har skinit i Stockholm och kaninen har varit ute och sniffat på skogen. Så härligt! Åkte långt ut på Ekerö och promenerade på en rullstensås. Hittade en solig glänta där vi satt och åt medhavd sallad, bröd, ost och frukt. Sen åkte vi vidare till Ekebyhovs slott och tog en fika.

Nu har vi varit på Bauhaus och maken ska göra om badrumstaket. Han är inte nöjd (herr petimeter). Helt ok så länge jag inte blir indragen i projektet. Har sagt att jag är hans assisten så han får säga till om han vill ha hjälp.

Gällande att vila efter IVF så tror jag att det är olika rekommendationer beroende på vem man frågar men min läkare ville att jag skulle ta det lugnt. Inte hoppa omkring, dammsuga, träna etc och jag läste på någon hemsida att de gav samma rekommendationer. Ägget ska då försöka fästa så ju mindre vibrationer desto bättre antar jag. Förmodligen inga problem att jobba hemifrån utan det är mer det fysiska som jag ska undvika.

• Mrs_B

Brudsommar2006
    Jag förstår precis hur du känner dig med bebisen. Har ju också en vilde här hemma. Men faktiskt så älskade han sitt babygym (Laban och Labolina) som han fick i doppresent och som vi började att använda vid tre månaders ålder.

Idag har vi varit i djurparken och det funkade bra tills det blev dags för godis. Det är ju lördag idag och då tillåter vi godis fast såklart i lagom mängd. Men lagom mängd är inte detsamma för oss som för sonen, därav diskussioner hela tiden idag.

• Mrs_B

Jag älskar att titta på Friidrott!!!!!!!

Hatar egentligen att utöva sport, gör det bara för att jag måste ibland, men att titta på tv (sport) tycker jag är riktigt kul!

Följer gärna: friidrott, simning, hockey, OS (både vinter och sommar) och triatlon.

• pudan

Hej igen alla!

Är nu tillbaka från semestern och tänkte jag skulle kolla igenom vad som hänt här sen sist (3 veckor sedan).....Jag gav upp ganska snabbt - attans vilken aktivitet det är här! Inspirationen verkligen flödar :)

Om ni minns klagade jag min nöd över att min ÄL-period skulle inträffa när vi skulle vara hos mina föräldrar i ett vääldigt lyhört hus. Eftersom nöden inte har någon lag upptäckte vi att vi kan vara otroligt kreativa när vi väl vill och det var en riktigt trevlig vecka :)

Hur har det gått för alla er som går och väntar på ett positivt svar? Några glada eller mindre glada nyheter?

Dags för en sväng i tvättstugan - 3 veckor = mycket tvätt!

Ha det!

Pudan

• Piggelin1

Heeej tjejer,
    bara ett snabbt inhopp, har inte varit inne sen i fredags em, så jag vet inte vad som skrivits, MEN:

MUGGLES HAR FÅTT EN LITEN TJEJ!!!!!!!!!!

Inatt 00.08 kom den lilla tjejen, 49 cm, 3375 g!!

Har inte pratat med henne ännu, vill avvakta lite med att störa den nya lilla familjen

Återkommer senare - nu ska vi äta sen söndagsfrukost! Vilken BRA söndag detta är!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!