• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

Cicci!!!
    HÄRLIGT att läsa dina inlägg!!!! Din positivitet och glädje smittar liksom av sig!!!!!! :) :) :)

Jag tror också benhårt på detta med inställning. Att den är A och O.
    Men självklart är det även så att barn är individer och mycket är faktiskt "genetiskt" beträffande personligheten och så.

Men jag har verkligen exempel på vänner som har väldigt olika inställning till detta med sina barn.
    Sedan är det alltid svårt att veta hur mycket som är själva "miljön" och vad som är gener????? Jag menar att relaxade föräldrar får relaxade barn kan ju vara både miljön och generna.
    Haha! Fast jag har ju inte samma gener som mina föräldrar men är nog i vissa fall rätt lik dem!!! ;) :D :D :D

Var förresten abrnvakt över natten åt en av mina bästa vänners son när han var endast 3 månader! De var på fest då så de frågade ifall vi vill ta hand om honom på natten. Strongt gjort tycker jag!! :) Inte så många som kan tänka sig lämna bort barnen till kompisar över natten när barnet bara är 3 månader! :)
    Det gick såklart skitbra! Han sov från 9 på kvällen till 7.30 på morognen. Sedan var dt lite frukost och så åkte vi och lämnade honom hos fölrädrarna.

Men min vän berättade att hon fått "onda ögat" av några andra (särskilt kvinnor) på festen när de berättade att de lämnat sonen till VÄNNER över natten!!! Hu! DET var FEL!!!!! :o Självklart är den enda man MÖJLIGTVIS kan lämna bebben till sin mamma....! Så hon sa att det nog var många som tyckte de var konstiga...
    Men det har de fortsatt med :D och hittills har det gått bra.
    De var för ett par månader sedan till Thailand med sina nu 2 barn. Den yngsta var bara 3 månader när de åkte. Ochd en äldsta 4 år. Men det gick ju skitbra det med! :)

• sweetstreet

Nä nu ska jag ta kaffepaus! :)

• nenne78

uuuhuuu trist Lappisen! *kramar om*
    Inte har jag särskilt glada nyheter heller. har varit utan internet hela veckan så jag har inte kunat rapportera tidigare. men för en gångs skull (det kan man ju se som lite positivt) så kom Grus-Britt her self i går på rätt avtalad tid med buller och bång. Mest bång. Aj. Nähä, så nu ställer vi in oss på att jöka som lapinettes (ja, alltså nu pratar jag om djuren) i Frankrike om 2 veckor. Det hade vi ju gjort även om det varit plus nu, iofs, så så mycket roligare blir det ju inte för det.

fan.

• nenne78

oj, nu har jag försökt läsa ikapp (såg i tisdags att Lappis hade fått tantbesök), det verkar ju vara rätt positiva vibbar härinne trots allt!

• nenne78

Och telis! Är du här!! Pawh rikk-tit!

Det kommer att bli en synnerligen intressant höst... Jag håller tummar och tår så gott det går!

Grattis Snartis!!!!! :_D

Är det Frullan eller Muggles på tur??? Sluta knipa börja krysta! OOOOH vad roligt!

Jag vill också!

Imorgon ska vi på bröllop. Det ska bli kul! Fast jag är lite orolig att jag ska förstöra hela vigseln för jag har fått en sån irriterande rethosta som bara blir värre och värre. Tuppjuck i halsen! *killekillekill*

• nenne78

haha, jag vet varför räknaren stämmer. Det är för att jag inte är här så mycket och skriver fula ord. vadå, är jag från landet, eller???

se upp, här kommer ett!

• Meddelande borttaget
  • nenne78

hahaha! Sisådär, det var så grotekst så att ni inte ens fick läsa det. *fnissar som Hemlige Arne*

• nenne78

nä, nu ska jag åka till Dalarna, Dalarna, Dalarna *käck Gunde-dialekt* och slåss med svårföräldrarna. Kram på er alla gofisar!
    Lycka till!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!