• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Victory

Vad synd att det bara är här uppe det verkar vara väntetid på att få lämna spermaprovet! Fick din man komma drop in? De har väl inte tillräckliga resurser i vårt landsting och provet måste väl tas om hand direkt. SÅ nu är det mest det vi väntar på (en månad till, suck). Sen väntar jag ju på ÄL och att få lämna nästa blodprov (på dag 22-24) men det är ju inte säkert att jag har haft ÄL då eftersom jag har så lång cykel. Undrar hur de gör då?

• Victory

Oj, nu blev jag ju sugen på glass! Tur att jag har en H-D:s strawberry cheesecake i frysen!

Vad är B&J?

Men nu ser jag mest fram emot surströmming ikväll! Ja, inte så mycket mot surströmmingen men mot efterrätten! Jag har gjort chokladbakelser (som chokladmuffins som man inte gräddar färdigt så att de får kletigt innehåll, mums!)

• Liten med Mindre

Victory - det var 3-4 veckors väntetid i våras när maken gjorde provet. De vill väl vara säkra på att hinna granska.

• Liten med Mindre

B&J = Ben & Jerrys - god glass fylld med massor av godis. Ljusår från GBs Texas Pecan.

• Liten med Mindre

De där bakelserna lät dock inte helt fel. Är det vanligt muffinsrecept, eller special?

• Telemarkgrrl

Victory, vi går privat på Sophiahemmet, det är kanske det som gör skillnaden? För han kunde komma och lämna provet med en gång, sen var det lite väntetid för första besöket.

Strawberry cheesecake går inte heller av för hackor! Men surströmmingen kan ni behålla där uppe i Norrland. ;)

• Victory

Liten: Menar du 3-4 veckors väntetid på resultatet? Vi har en månads väntetid på att få komma och lämna provet.

Ben & Jerrys, ja nu låter det bekant. Men jag tror inte det går att köpa här. Har aldrig sett det iaf.

Det är faktiskt ett diabetesrecept (innehåller lite mindre socker). Jag har aldrig provat det förr. Kommer här:

Varm choladbakelse:
    100 g mörk choklad 70 %
    3,5 msk smör
    - smält på svag värme

2 ägg
    1 äggula
    1 dl florsocker
    - vispas pösigt och blandas med chokladen.

1 dl vetemjöl
    1 tsk bakpulver
    1,5 msk kakao
    - blandas och siktas ner i smeten.

Klicka ut i muffinsformar. Jag använde stora amerikanska och det blev 5 st. Grädda i 180 grader 5-6 minuter. Innanmätet ska vara rinnande. Jag väljer att ställa dem svalt så mitten stelnar men blir kletig. Servera med vispgrädde. Hoppas att det uppskattas av gästerna ikväll!

• Storasystern

Victory, det låter vansinnigt gott! Kanske måste prova det någon dag! :)

Min man var också och lämnade simmare, och vi fick vänta en månad på att komma och lämna dem och sedan tre veckor på resultatet! :( Ingen vidare fart där inte!
    Ska du också gå på koll? Jag tror fortfarande att du skulle behöva hormoner för att korta av din långa cykel...

• Liten med Mindre

Victory - nä, det var nog 3-4 veckors väntetid på att lämna prov på Andrologen/Sofiahemmet i april när vi var däe

• Liten med Mindre

Är det bra eller dåligt att all skit kommer samtidigt? Har plötsligt inte alls lika svårt att ta ledigt i vår.

Nu kom chefen och sa att de kanske förhastat sig angående startdatum för "mitt" kvalitetsprojekt, för att en av cheferna tycker sig ha för mycket att göra för att avsätta tid.

Så det kanske glider i tiden, så att jag inte kan göra det alls. NÄR HAR ETT EXPANSIVT FÖRETAG INTE MYCKET ATT GÖRA??? Kan inte dinosaurien inse att de har mycket att göra för att vi jobbar ineffektivt??

Usch - blev ännu surare. Ledsen att jag vräker ur mig mer OT här. :( Förlåt! Det känns lite bättre att skrika av sig på tangentbordet... *rodnar*

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!