Just det ja. GRATTIS till huset Brudsommar!
Lycka till älskade Lappisen hos farbror doktorn, nästa sommar är det du som är ledig och jag kommer vara det också! Så då får vi hitta på bus. Sen kan ju jag visa dig alla braiga barnvagnsstråk som jag har hittat under året
Mindre, visst ja, du har ju redan varit, det har jag ju läst någonstans. Vilken vecka är du i nu?
Appropå sylt och grädde, så åt jag det i går till pannkakorna på lunchstället jag och Junior var på. Jag kan säga att det var lika mycket grädde och sylt som pannkakor! Hjälps inte att man äter onyttigt, man går ner i allafall när man ammar. Nu har jag tappat 4 kg! Kanske inte låter så mycket, men man känner sig ganska tunn... Skit i det, huvudsaken är ju att man mår bra och det gör jag verkligen!
Piggelin: Bra tips på dop-presenter, jag har inte lika bra koll som du!
Nu har jag själv fått nya ideer!
Men aktier gillar jag som är bankirdotter!
Och du kommer få en underbar tid med Mugglan! Jag ska komma ner och hälsa på er, det är ju skitenkelt att ta sig på x2000 och sxischa ner till Götet!!!!!!! I'LL BE THERE!
Appropå att ha "enkel" graviditet, förlossning och mammaroll, så tror jag att det handlar om inställning!
Jag gillar inte gnäll! Jag bestämde mig innan jag blev gravid för att jag skulle må bra och vara tacksam för varje dag som gick. Jag bestämde mig för att föda barn är vacker och kan man göra det på savannen i Afrika utan smärtlindring så kan jag göra det i Sverige där det finns alla resurser.
Innan Junior ens var påtänkt hade jag bestämmt mig för att livet med barn ska vara roligt och enkelt. Jag har tagit med honom på allt, han har till och med varit på Olearys. Han vande sig tidigt vid ljud (redan i magen). Små barn känner av moderns stress. Så jag har hela tiden försökt må bra själv och göra det jag alltid har gjort och då mår min lille Junior kanon med. Hade inte jag kunnat göra allt det jag gjorde innan så hade jag varit mer stressad och deppad och det hade han kännt.
Sen vet jag att man inte kan göra allt med alla barn, men jag tycker man ska försöka. Och inte bestämma innan man har försökt att det inte går! Allt går om man vill!
Sen en annan sak, hemska jag... Om Junior skriker, vilket han sällan gör, men OM, så plockar jag inte upp honom med en gång, utan jag testar andra alternativ, pratar med honom, ger honom nappen, klappar honom eller så. För han ska baskemig lära sig att man inte kan få komma upp bara för att man gapar... Detta har funkat jätte bra. Så i går morse vaknade han i sin säng och låg bara o tittade och var hur lugn som helst, sen efter 15 minuter började han gny för då var han väl uttråkad och tyckte väl själv att han hade försökt länge nog
Nu måste jag nog hoppa in i duschen i allafall.