• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

By the way Telis, ska ni gå på hormoner, inseminationer den närmaste tiden? Kommer inte riktigt ihåg, har ni startat utredning?

• Bröllopstokiig

Telemarkgrrl:
    Är det en tjej eller kille???
    Tjejer är ju skit enkelt, finns massa söta halsband med månadsten etc...
    Bestik för små händer i silver kanske?

Jag ska på dop i morgon, en liten (eller en heffaklump) kille. Vi köpte faktiskt en skål, från Kosta Boda till honom. Den kan ha som godis skål eller senare i livet som vad som helst, lägga skit i på rummet, mynt eller what ever.

När vår son döps så kommer jag uppskatta, den där man lägger tänder i. Sen aktier! Som stiger i värde för hoppningsvis. Klassiska ljustakar.

Jag gillar inte de där sparbössorna och ramarna och tjaffset som alla affärer har. Det är bingo i min smak...

Svenskt tenn har jätte fina saker i sthlm, man kan dessutom köpa "mynt" som presentkort, som varar hur länge som helst och de har klassiska presenter.

Sen finns fina galgar på Åhlens bla, med motiv, mätpinne, för längden som man sätter på väggen. Krokar att hänga kläder på i mässing eller i trä...

Jag köpte tårtspade förra gången jag var på dop, jätte bra grej.

• Frejis

God morgon!
    Först och främst - grattis till huset Brudsommar! Måste var skönt att ha hittat rätt, när flyttar ni? Jag är också jättenyfiken, om någon vänlig själ (eller Brudsommar) vill skicka några bilder till mig, blir jag glad.
    kastello98@hotmail.com
    Kan annars tålmodigt vänta på bilderna i gallerian, men det blir säkert påfrestande ;)

Lapinette - lycka till hos doktorn! Hoppas att ni får den information ni behöver och att det inte blir alltför krångligt med tider mm. Håller tummarna!

Cicci - du har fått mig tårögd igen, så fint du skriver :) hm, hör jag rätt, blir det kanske en tvåa till nästa sommar :D

Liten - skönt att höra att det gick bra att gympa :)
    Det verkar vara många som ska ha singelkväll/helg i tråden. Vi har hyrt bil (snyft, är sådana innerstadsmänniskor utan bil annars...) och ska flänga runt på en massa utflykter + Barkarby med Ikea ikväll. Trosa och Nyköping ska vi försöka hinna med.

Pratade också om ivf igår kväll. Ska på möte på Sophiahemmet i oktober och höra vilken behandling de föreslår. Gillar vi dem så tar vi dem!

Måste nästan sätta in ett postscriptum - jag fattar inte själv varför jag inte känner något behov att gardera mig mot att det kanske inte kommer att funka. Eller så kommer det kanske senare idag :? ;)

• Lapinette

Telis - no idea med det kanske Soofia eller VILMA känner till? Förresten VILMA maken reagerade när han såg mina yahoomail igår på ditt efternamn. Han gratulerar!

Maken har ju bott i Stockholm förut men de vänner han hade här då har flyttat vidare och där han jobbar just nu är det bara två trötta gubbar runt 50.

• Piggelin1

Gomorron girls!

Telis, jag har bla kört med några olika varianter av "Min skattkammare" och/eller en fin sångbok med tex Astrid Lindgrens alla sånger som doppresent. Kanske kan vara ngt? Jättefina kasperdockor blev det en annan gång & just det fint barnsporslin a´ la Nalle Puh eller den där kaninen (Beatrix Potter? ). Har sällan köpt grejor som barnet kan använda som vuxen, det känns som om sannolikheten att barnet vill ha/använda dessa grejor om 20 år är ganska liten. Inrednings-/designstilar ändras, saker & ting kommer bort genom flyttar etc. Så jag har kört mer på fina saker som barnet kan ha roligt av när de är 0-5 år typ.

Cissi,
    härligt att läsa om din tillvaro! Verkar precis hur mysigt som helst!!! Vad härligt att allt funkar så bra & verkar rulla på liksom! Muggles - ser fram emot när vi är hemma samtidigt så småningom!

Pratade med en svensk kompis nere i Tyskland igår kväll, som har en 5½ månads bebis & hon menade på att det funkar hur bra som helst att resa hit & dit med lilla tjejen nu - hon hänger ju liksom bara med & maten är ju med också. Det är nog svårare när barnen blir några år äldre & måste underhållas på ett annat vis. Så om allt funkar som det ska så tänker jag sbolut passa på att hälsa på syrran i Tyskland & brorsan i Amsterdam under min ledighet. Då är man ju dessutom inte beroende av att åka över en långhelg, som man är nu när man jobbar. Kan stanna kvar lite längre än bara över en helg --> mer flexibel! Visst, man vet ju inte exakt vad för bebis man får, men målsättningen finns där absolut!

Lappis, lycka till hos läkaren idag. Gött att allt drar igång nu!

• Oms

Ja Cissi har verkligen flyt när det gäller grav, förlossning o mammaroll - vilken tur att dessa människor finns!

tubbies - tårtspade tipset gilalde jag - har faktiskt aldrig hört el sett det förut och jag har väl iaf varit på 30-40 dop i mitt liv! smart! men annars så fungerar ju smycken oxå! det är alltid kula tt få ngn fin kedja m hänge till sin lilla guldklimp:)

• BrudSommar2006

God morgon, idag ska vi skriva! Hoppas, hoppas att inget går snett, jag blir inte lugn förrän de där papperen är påskrivna. Inflyttning är i slutet av oktober tror jag att det blir.

Cicci, jag förstår bara inte hur du lyckas få så mycket gjort när du är mammaledig! Iris måste man underhålla hela tiden när hon är vaken, annars blir hon ledsen. Sova gör hon ju inte jättemycket under dagarna heller men hon sover på nätterna så det är väl OK. En underbar liten bebis är hon!! Fast ha sex igen, det känns ju bara för smärtsamt, jag kan ju knappt kissa ordentligt än. Dessutom känns det som att det bildats en massa knölar och gropar som inte var där förut, måste nog ta tig i att boka det där återbesöket, suck. Är avundsjuk att du går NER i vikt av amningen, jag är så hungrig hela tiden så jag har snarare gått UPP i vikt en hel del. Jag vaknar på nätterna och är så hungrig att jag inte kan somna om.

Ja någon måste ju få en tjej när det nu fötts två killar på raken. Och eftersom det inte blir FruLlan ! så måste det ju bli Muggles...

Ska göra mig i ordning nu, bebisen sover efter att ha vaknat klockan sex som vanligt och jagat upp oss, måste förbi jobbet innan vi ska träffa mäklaren.

• Telemarkgrrl

Cicci - tusen tack för tipsen!! Det är en Agnes som ska döpas. Genom att det kommer många är jag rädd att hon kommer att få massor med halsband så det vore kul att hitta något som ingen annan kommer med. Aktier vore bra coolt! :)

• Lapinette

Känner igen mina doppresenter i Piggelins inlägg samt att vi i min familj alltid sprarar på silverskedar till de nyfödda. Själv fick jag en varje år av mormor tills jag fyllde 12 och hade hela asken full. Numera så köper vi allihop så asken blir full redan på dopet för sen när man blir äldre så vill man ju ha riktiga presenter inte någon tråkig sked.

• Telemarkgrrl

Piggelin, ja en fin bok är också ett jättebra tips!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!