• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

junilejon och Piggelin jag ska maila er länkarna.
    Hinner inte nu men det kommer!

• Mrs_B

Sambon fick för en vecka sedan reda på att en kompis till honom och hans fru är nu nr 12 på en adoptionslista. De räknar med att de får ett barn innan året är slut. De har försökt länge, men jag vet inte hur mycket undersökningar de har gjort. I alla fall väldig roligt för dem!

Sweet
    Gillar tyvärr inte alls idén på att sonen ska ha långt hår. Min mamma tycker inte alls att han är långhårig när jag tycker det och klipper honom så det ska hon såklart påpeka varje gång. Jobbigt!
    Sambon ska i alla fall köpa en trimmer och så får vi prova om det går bättre, det är dessutom sambon som ska prova det???skönt för mig!

Victory
    Vad skönt att utredningen har kommit igång!

Izzie
    Jag gick hem den 1 dec när jag väntade sonen (han var uträknad till den 18 dec) och tog då föräldrarpenning, jag jobbade som lärare då så jag hade inget val. Har ju ingen semester mer än loven. Vet inte hur reglerna är idag. Detta hände 2004.

August
    Jag var hemma mycket själv med sonen förra helgen och var så rastlös så jag visste inte vad jag skulle hitta på. Brukar också tycka att det är skönt att vara hemma själv med sonen, men i helgen passade det inte alls. Körde hem till mina föräldrar istället. Dock lite svårt för dig kanske????

MSW
    Lycka till på uppspelet!

Brudsommar2006
    GRATTIS!!!! Till huset. Visst är det en härlig känsla????

Om det är okej med BS kanske muggles kan skicka ett mail till mig (om du har kvar min adress????) med bilder på huset, så slipper jag lägga ut min adress här i länken. Har bara en adress, ynkligt eller hur????

• BrudSommar2006

Muggles får gärna lägga bilder på hemsidan men helst inte pdfen som den är utan bara några bilder i så fall. Sitter här med stökig bebis, får läsa mer sedan!

• Mrs_B

Brudsommar

Om det funkar med Muggles, TACK! :)

Min son har precis somnat i soffan med sin Tiger på huvudet. Han kladdade med maten ikväll, sen sa han att han frös och så hörde jag han nysa vid något tillfälle. Kanske förkylning på gång???
    Vi får väl se hur läget är i morgon. Det är mannen som lämnar och hämtar imorgon så han får bestämma vilket. Jag måste tyvärr jobba! :(

• junilejon

BS

Grattis till huset....jag är super duper nyfiken på det!Jag verkligen älskar hus...ritade faktiskt mammas och pappas hus tillsammans med mamma, om man få skryta lite ...min mail är bonnelykke1@hotmail.com
    Själv bor jag i ett gammalt hus från 1800:talet, det är snett och vint men det har sin charm med! Vi håller på att renovera det, nu är det datarummet, sen till våren ska vi isolera och klä om huset! Vi har ingen isolering sen blir det köket! Är föresten med i kökstävlingen på noblessa...så blir jag en av finalisterna så måste ni rösta på mig!!!!

• viktualia

Lapinette och Brudsommar - det jag fnissade åt var att bli "tilltalad" som "Vickan"... även om jag borde blivit härdad efter 1,5 års hängande här på BT så är det lika fnissigt varje gång... mitt riktiga namn har ingen likhet med Viktualia *fnissar igen*

• junilejon

Viktualia

Har funderat på det där med nick. Vad nicken betyder och vad alla heter egentligen? Man har nog egna namn i huvudet och som är långt borta ifrån det riktiga namnet! Jag tror att du heter Annelie egentligen....

• junilejon

Viktualia

Ja det ända jag kan komma på om dig är väl att du gillar Pippi Långstrump eller? Med tanke på ditt nick...

• viktualia

junilejon - jag älskar Pippi Långstrump och känner mig verkligen som en Viktualia - lagom knäpp och pratglad.

Mitt riktiga namn är ett av de vanligaste förnamnen och innehas av en annan Astrid Lindgrenfigur - nämligen storasystern i Saltkråkan!!

• Lapinette

MALIN!!!!
    Sa till min make i förra veckan att det var ett namn vi INTE skulle ge till vår dotter. Ta inte illa upp för det är inte för att vi tycker att det är fult utan för att vi i förra veckan skulle träffa två av våra kompisar vars namn är Malin och de är lika jäkla struliga båda två när det gäller att bestämma tid och plats.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!