• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • BrudSommar2006

Lapinette, Vickan och Liten, ni har mail!

Faktiskt så gick det nästan inte vägen den här gången heller eftersom den andra budgivaren ringde och sade till säljaren att de kunde lägga lika mycket som vi och att de hade barn på samma dagis. Men eftersom säljaren är en kund till min mamma så bad jag henne ringa och säga att de faktiskt kände oss också och då bestämde de sig för att de som lade högsta budet skulle få det så då lade vi lite till och fick det. Man kan ju i och för sig vara irriterad över att det var så nära den här gången också att vi vann budgivningen och ändå inte fick det men nu struntar vi i det och är glada för att vi faktiskt fick det i stället.

Tordes inte säga att vi var med i en budgivning för då tänkte jag att då går det väl åt skogen igen och det gjorde det ju nästan också. Det verkar inte vara nog att vinna budgivningar längre för att få köpa, helt galet faktiskt.

• Lapinette

BS - så man måste känna de som säljer eller ha en hållhake på dem för att få huset! Verkar ju som en djungel att buda på hus...såååå mycket enklare med vår lägenhet.

• Lapinette

Det ser jättefint ut men jag förstår varför du vill ha telefonnumret till Andreas. Är det nära kommunikationer/skola också. Det står säkert men jag gick direkt på bilderna.

• viktualia

Brudsommar - hinner inte svara på mailet... men måste börja med att fnissa över att få mail till "hej Lapinettes riktiga namn och Vickan"... ha ha ha..... ska svara från en riktig adress så snart jag kommer hem från jobbet!

vilket FINT hus!!!! det var ju jättejättefräscht! GRATTIS!!!

• Lapinette

viktualia - BS och jag "känner" ju varandra lite grann sen innan. Ska ju snart iväg och äta middag med hennes syssling.

• Tinga

Nu ska jag akta mig så att det inte blir en "mailtråd", men jag är också nyfiken på huset, BS!

tinga77@gmail.com

• Lapinette

Ha en bra kväll tjejer!!!

• mugglesfan

BS: Gud vad roligt att ni har blivit med hus - vilken överraskning!!! Vad fort det kan gå när det äntligen är "rätt"! Jag vill också se *hoppiskutt av otålighet* (som Nenne skulle skrivit ) Kan ngn av er mejla mig också (mugglesfan@hotmail.com)

pirr: jodå, jag fick göra VUL på Kungshöjd i v12 vid inskrivningen. Då fick jag nämligen träffa deras kvinnliga läkare (innan dess hade jag haft tidig inskrivning med BM redan i v6 men då var det bara snack). Läkare förklarade för mig att hon var tvungen att göra VUL (och inte UL) pga det var så tidigt i graviditeten, men då hade jag ju redan gjort riktigt UL hos Barnmorskegruppen i v9 Fast jag sa inget...

Frejis: jodå, tydligen är det vanligt med vattniga flytningar i slutet. Och jag som har haft så mkt flytningar under hela graviditeten (från i stort sett dag 1) - jag trodde verkligen jag visste hur en flytning såg ut! Nåja, ingen skada skedd, bättre kolla en gång för mkt än en gång för lite antar jag.

Nu har jag nått stadiet när jag upplever minsta smärta som positivt för då tänker jag "det kanske är på gång". Så kan det också bli Moppy!!!

Nu har jag kollat på skräp-tv - har inte kollat på eftermiddagstv på massor av år - gamla avsnitt av Cityakuten och Ally McBeal. Ja herregud, det är nästan roligare att jobba! Tröstäter godis också.

• sweetstreet

Oj Mugglan jag tycker det låter så spännande nu!!!!

Och BS
    GRATTIS till huset!!!!
    Måste kännas otroligt härligt!!! :)

Kan inte Mugglan få ditt tillstånd att lägga utbilderna i vårt galleri så att vi alla klan titta????? :? :? :?

• sweetstreet

Pirr!
    TACK! Blir lite rosig om kinderna av att du tyckte bilderna var så fina!!! Och självklart blir jag glad också!
    :? :) :? :)

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!