• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Telemarkgrrl

Men är det inte så att acetylsalicylsyra gör det svårare att bli med barn? Är det inte därför man ska undvika värktabletter som tex Treo när man vill bli gravid? *blir alldeles konfys av alla olika bud*

• Lapinette

Olika läkare ger olika bedömningar. Tyvärr!

En av tjejerna på FL (jag är också otrogen) var hos CvL igår och han talade om att hennes äggstockar inte var så bra på att producera ägg, vilket även hennes korta cykler var ett tecken på. Detta har ingen läkare sagt till henne tidigare. Så chansen att få barn via IVF sjönk för deras del.

Visst är det konstigt att ingen har nämnt det under deras utredning samt 3-4 inseminationer de har gjort? Eller det kanske inte spelade någon roll då?

• Frejis

Lapinette - när jag först såg siffran 44000 kändes det som en massa pengar, men jag antar att man vänjer sig vid det. 3-pack låter ju bra, men vad händer om man inte orkar göra alla tre? Om man får en massa ägg till frysen vid första försöket och ska sätta tillbaka dem åtminstone en gång? Sedan tänker jag på det psykologiska och tidsgränsen på 18 mån, jag tror inte att jag kommer att ha maken kvar om jag mår som jag mådde när jag tog Pergotime :( 3-pack är då inte att tänka på.
    På tal om höga priser: om man blir gravid kommer det att bli ännu dyrare :D

• mugglesfan

Falskt alarm. Tillbaka från undersökning och det är inte vattenavgång utan tydligen vattniga flytningar som man kan få såhär på slutet. När jag ringde Östra så var BM där lite sträng och sa att "du borde ha ringt med en gång" (dvs för 2 dgr sedan) så de tyckte tydligen det var värt att undersöka. Men själv har jag ju känt att inget är på g så jag tyckte inte det var så bråttom. Annars tycker jag mest att man får höra att det inte är ngn idé att ringa innan det mer el mindre är kris - alla ger så olika besked. Hon på Östra undrade också om jag varit i kontakt med min mödravård och det är ju lite underligt för MVC har ju sagt 100 ggr att om man misstänker ngt så ska man ringa förlossningen direkt. Jaja...

Nu ska jag gå och fortsätta vegetera i soffan igen...

90 000 för ivf - GULP! DET känns dyrt... Det är ju som en adoption fast vid adoption vet man ju att man får ett barn.

• start september

Jo, tidigare har man sagt att det Acitylsalicylsyra (om jag nu kan stava) försvårar graviditet och kan leda till MF. Det står på preparaten till och med att de inte ska tas vid graviditet. MEN i pyttedos är det som Rockis skriver, de MF som beror på proppar kan förhindras.

En halv Albyl Minor två gånger i veckan är just pytteliten dos.

Det är hemskt svårt med alla dessa bud, men jag har funderat lite på detta med proppar redan tidigare och därför känns det bra att testa för mig.

• Lapinette

muggles - så du är hemma igen!

Priset du såg var för 3 IVF om man gör dem på Sophiahemmet. Känner dock par som har gjort 3 IVF där...och sen fick adoptera. Tur att de båda är jurister och har bra jobb.

Frejis - jag hade först tänkt 1 IVF och sen får vi se men jag kan inte låta bli att mer och mer gilla det där paketet. På något vis så känns det inte lika stressigt att då behöva lyckas på första försöket. Tror nog att jag psykiskt skulle må bättre av det. Sen vet inte jag hur jag blir av hormonerna men hoppas självfallet på det bästa.

• pirr!

Oj då muggles! bäst att du ligger på soffan ett tag till..

En lite fråga till dig som också har din BM på Kungshöjd.. Fick du göra något UL eller VUL före "ordinarie" i v.17-18?
    Har tänkt att jag skall ringa och höra, men har ej hunnit under deras telefontider.

• Frejis

Lapinette - jag vet faktiskt inte vad jag mår bättre av. Ska iaf ge Sophia en chans, de var så oerhört snabba och flexibla och skulle skicka hem alla remisser samt info. Gillar sådant :D
    Sedan får jag lyssna på vad maken har att säga. Hoppas att han kan dra av ivf:n på sin lön - DET skulle kännas bra.

Muggles - vattniga flytningar i slutet, det visste jag inte ens att man kunde få. Vad man lär sig mycket här i tråden!

• Telemarkgrrl

start september - okej, då är jag med. Tack för förklaringen!

• Lapinette

Frejis - De är snabba på Sophia och vi har blivit väl bemötta där. Så det blir säkert bra för er.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!