• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Frejis

Hoppas att det löser sig för oss båda (och så klart alla andra trådisar) och att vi kan ses på barnvagnspromenad sådär ett år från nu. :)

• Frejis

Nu ska jag på Muskel, dags att göra lite nytta och rensa huvudet.
    Trevlig kväll!

• Tinga

Fast det här med acetylsalicylsyra - är det inte det som är OK, medan ibuprofen inte ska tas om man är eller vill bli gravid? När jag var på apoteket igår hade de iallafall informationsskyltar vid Iprenhyllan, men inte vid Alvedon.

...

Googlade, och upptäckte att den verksamma substansen i Alvedon är paracetamol, och den är iallafall OK. Men då är det kanske både acetylslicylsyra- och ibuprofenpreparat man ska undvika? Shit, vilken röra!

• BrudSommar2006

Hej, har varit på utflykt till Vaxholm med busig bebis idag, hon har varit jättesnäll faktiskt, så jag har inte läst något ni har skrivit än, ska läsa ikapp under kvällen om jag kan men nu till viktigare saker - VI HAR VUNNIT EN BUDGIVNING!!!! VI HAR BLIVIT MED HUS!!!! AAAAHHHHHH!!!!

Lapinette, nu behöver vi din och sysslingens badrumskille.

• Lapinette

Absolut Frejis! Om ett år har vi små bebisar som skriker, spyr och bajsar!! Yahhoooo!!!!

Träna flitigt själv ska jag på italiensk restaurang med barnlös väninna. Idag är det hon som har fått tanten så hon vill bälja i sig vin.

• Lapinette

BS - GRATTIS!!! Visste inte ens att ni hunnit med att titta på hus. Har du någon länk som vi kan få titta på?

Badrumskillen ska jag nog inte hänga ut här på BT men om du mailar mig lapinettez@yahoo.se eller så får du fråga din syssling...fast ikväll dricker hon vin med mig så hon är busy.

• Tinga

BS - grattis till huset! Vad spännande! Är ni överens om alla villkor den här gången, så att det inte blir som sist att det hänger upp sig på tillträdesdatum eller något annat fånigt! Grattis igen!

• viktualia

BrudSommar2006 - shiiiiiiiiiiiiiiiiiiit!!! cooooolt! hoppas allt går i lås!

jag blir SÅÅÅÅ nyfiken!!!!

hm.. har du några bilder från annonsen sparade? i så fall får du gärna maila på fruviktualia@yahoo.se

• Liten med Mindre

OJ, BS - supergrattis! Hoppas att allt går vägen den här gången? Var när hur? Länka länka! ;)

Vi som inte ens orkat kika på DN än. :D

Ska också dra mig iväg snart, ha en trevlig kväll alla. Den där italienska krogen lät inte helt fel... vin..mmm

Attans vad jag ska dricka gott vin nästa sommar. :D

• Telemarkgrrl

Tinga, vilken röra är ordet! Jag tror också att paracetamol är okej men ibuprofen och acetylsalicylsyra inte är det. Förutom då i dom där pyttesmå mängderna som tydligen är okej. Ja, kära nån...

Grattis BS - vad kul!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!