• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • pirr!

Sweet- vet att du kansek inte har hunnit in än. Men jag har kollat sidorna! Tack tack! Skrev en liten kommentar i bloggen (21/8), men kan ju skriva det här med att jag blev helt gråtig och rörd av bröllopsbilderna (så vackert det verkade- ääälskar utan dina andetag) och midsommarfirandet(patriotisk och blödig- jepp det är jag!)
    Hörs sen!

• Telemarkgrrl

Tinga - vad kul att man kunde vara till hjälp! Lycka till med jobbsökeriet, det är alltid nyttigt att byta jobb ibland. Kul också att pröva lite nya arbetsuppgifter, skulle det inte passa så är det ju bara att byta tillbaka till det du gjorde innan.

Piggelin - vilken tur att vi har dig kvar här som kan rapportera om Muggles när det händer nåt. Idag är det väl hennes BF eller hur? Det är ju oliiiiidligt spännande! :)

• Tinga

Lapinette - vad skönt att du fått klarhet i att ni kan köra på 3-pack om ni vill! En sak mindre att fundera på. (Känns förresten konstigt att prata om ivf som 3-pack - ungefär som att det handlade om strumpor på Lindex! ) Är din man positivt inställd till ivf?

• Telemarkgrrl

Ja, vad bra Lapinette! Både för er del och för min egen, helt egoistiska, del. ;);)

• Piggelin1

Mmm, sockerkaka...
    Den där pajen blev aldrig av att jag gjorde häromdagen, jag måste nog göra det senast i helgen istället!

Lappis,
    vad bra att ni kan köra på trepack & att åldersgränsen ligger när man senast skulle BÖRJA med ivf-försöken. Men självklart hoppas jag att det räcker med ett enda försök för er del

Muggles & jag konstaterade förresten igår att vi har börjat musikfostra bebisarna - Weeping Willows igår & sen fick min gå på både Marit Bergman & David Urwitz i förra veckan. Det ska börjas i tid Tidigare i somras fick de ju lyssna på Bo Kaspers också, fast då misstänker jag att min bebbe inte ännu hade så välutvecklad hörsel...!

• Piggelin1

Japp, lovar att rapportera här kvickt som attan när Muggles bebis gör entré!

• mugglesfan

Hej på er! Still here...

Det kom mer - som jag tror - vatten i natt. Så jag har faktiskt ringt till Mölndal men de hänvisar till Östra som har lunchstängt just nu. I natt var det ett jädra bök i magen Slick'n tog liksom spjärn mot revbenen och hävde sig neråt i bäckenet - försöker h*n bryta sig ut eller?!

Just nu är allt lugnt i magen iaf. Jag hoppas verkligen att jag slipper bli igångsatt (värkstimulerande gör tydligen ännu mer ont...)!

• Moppy

Åhh spännande Muggles! Känns ju som om det är på G nu... Jag håller tummarna!! Ska bli så intressant att höra vad du tyckte efteråt :)

• mugglesfan

Moppy: japp först blev jag lite orolig att det kan bli infektion om man går för många dagar med lite vattenavgång. Det är ju inget dramatiskt som hänt så jag förväntar mig att de säger "avvakta och ring tillbaka imorgon" när jag ringer till sjukhuset. Men sedan kom jag på att Cicci ju gick öppen 3cm i några dagar, nästan en vecka väl? Så det borde ju inte vara ngn fara då...

• Lapinette

muggles - superspännande!!! Säger LYCKA TILL redan nu utifall att.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!