• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Tinga

Izzie - jag tänkte köra rejält med Nyodex ikväll och imorgon (ska gurgla 1 gång i timmen) och hjälper inte det blir det ett besök i hälsokostbutiken för att se om jag kan påskynda förloppet.

• sweetstreet

Tinga
    hoppas verkligen du blir av med de eländiga baggarna!!!! Hoppas dessutom att det verkligen är bakterier och itne virus. För jag tror inte att jodopax biter på virus tyvärr... :(

Ofta bruakr vila vara bra också.
    Ibland när jag känner att jag har ngn förkylning på gång så stannr jag hemma och ssover hela dagen. Det brukar nästan alltid hjälpa. Ibland går det ju såklart inte pga av jobbet, men om man kan stanna hemma en dag brukar det vara bra! Jag brukar tänka att "bättre stanna hemma en dag och avbryta eländet än att det bryter ut ordentligt så man kasnke blir dålig i minst en vecka!". :)

• -August-

Gick in i galleriet och tittade igen. Gud sa kul att sa Piggelins och Mugglarns magar! Runda och fina .

Jag chattade just med en barndomskompis som berattade att hon skulle fa nummer tva i januari. Tank om vi kunde rajsa!

Jag har tagit tag i CV:t och putsat upp det, men nar jag skulle oppna det har hemma vill den bara oppna det i "pad". Markligt. Sa det gar inte. Jag tror min man fipplade med installningar i helgen da vi fick ett dokument fran en Mac. Kan det vara sa???

Ah vad jag ar rastlos nu! Vi flyttar pa fredag morgon, sa hela lagenheten nastan ar ihoppackad. Jag kopte rakor och smarrigt brod for att komplettera till rakmackor ikvall, och sa ringer karsloken och sager att de ska ga ut pa jobbet. Det var ju jag som skulle ha gatt ut idag!

Sa fick jag ata rakmackor sjalv da .

Brukar tycka att det ar mysigt att vara hemma sjalv, men tydligen ar det inte lika mysigt da allt ar ihoppackat...

Jag borde lasa klart "Manniska utan hund" eller vad den nu heter.

• Tinga

Sweet - jag "vilar" just nu; sitter hemma och kollar BT och surfar lite i allmänhet! Tänkte krypa till kojs i god tid ikväll, så att jag får uppemot 8.5-9 h sömn inatt. Hoppas att det gör susen!

• sweetstreet

Lycka till Tinga!!!!

• sweetstreet

August,

trist med ensam kväll bland flyttlådor... :?

Ang min blogg så får du självklart tillgång till den ifall du vill.
    Jag bloggar dock INGET om ÄL eller annat sådant där eftersom vi fortfarande håller detta hemligt för "allmänheten"! Vill absolut inte att familj ska få veta för det blir bara sååååå mycket större press då. Endast två av mina nära vänner vet att vi försöker.

Så om du får tillgång till bloggen får du INTE nämna denna tråden eller så där!!!! Please! :?

Men skicka din e-mailadress ska jag skicka dig länken! :)

• Tinga

Sweet - jag har fått din bloggadress tidigare, men sitter vid en annan dator nu, så jag hade inte länken. Dock googlade jag på ditt bloggnamn, och fick träff! Vi hade ju en diskussion kring det för ett tag sen, men jag kommer inte ihåg om det var din blogg man fick träff på eller om det inte gick. Kul att läsa din blogg iallafall, när man nu "känner" dig!

Tänkte förresten också på det här med baggar och virus - förkylningar är ju ofta virus och då hjälper ju inte Jodopax, men eftersom jag hellre gurglar än stoppar i mig hälsokost så här några dagar före ÄL tänkte jag att jag börjar testa med gurgelalternativet.

August - tur att du hade räkmackor att trösta dig med när du nu blev ensam ikväll. Jag tänkte förresten också ta tag i det här med jobbsökande, men det är ju så seeeeegt. Det stora problemet är ju egentligen att jag inte vill jobba alls; jag vill vara föräldraledig! Därför segdrar jag på jobbsökandet och tänker att om det bara tar den här månaden så kan jag alltid stå utt på jobbet tills due date, och sen se till att skaffa något annat innan det är dags att börja jobba igen. Problemet är ju att man inte vet när (om ) man någonsin blir gravid.

• -August-

Sweet - jag tankte val! Jag fick for mig fel igen helt enkelt.

Tinga - fasen vad surt att du blev forkyld nu infor loppet. Hoppas verkligen att dina huskurer gor verkan, annars blir det valdigt jobbigt (kanske omojligt) att springa.

Ang jobb sa kunde jag inte ha sagt det battre sjalv Tinga. Jag tanker som du, men jag bara maste soka mig ut fran gubbmaffian. Jag vet inte heller vad jag vill gora. Det basta vore att jobba med nagot liknande, sa det betalar sig bra liksom, men jag vill inte! Jag skulle vilja coacha lite mer. Mina gubbar ar livradda for positivt tankande ens...

Jag pratade med en head hunter idag igen, men det maste vara svart att hjalpa mig da jag ite kan specificera vad jag vill gora.

Helst skulle jag vilja vara dykinstruktor i Karibien. Men det gar ju liksom inte... Eller stugvard i fjallen, men eftersom min man inte vill hanga pa kommer jag fa lappsjuka - och definitivt inte bli gravid .

• BrudSommar2006

Jag lyckades också googla fram bloggen men var det inte Muggles som provade och bara fick en massa porrsidor? Någon var det i alla fall! Det var i samband med att vi provade att googla oss fram till AMs blogg, minns inte varför.

Bebisen har somnat, får se hur länge hon sover. Ska plocka lite medan man har chansen, orkar jag så stannar jag uppe och tittar på So you think you can dance, vi får se. Borde ju egentligen försöka sova när hon sover.

• Tinga

Satt just och sökte efter nytt jobb; kanske man skulle satsa på nedanstående?

jobb.monster.se/getjob.asp&AVSDM=2007%2D08%2D22+03%3A30%3A00&Logo=0&pg=3&cy=SE&lid=1392&indid=3&indid=79&indid=9&indid=31&indid=8&indid=84&indid=2&indid=12&indid=83&sort=rv&vw=d

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!