• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

Tycker faktsikt det lät intressant Tinga! :)

Tyvärr bor jag ju helt fel... :?
    'Jag känner att jag gärna skulle "skola om mig" och gå in på säljbanan faktsikt. Tror det skulle passa mig. Men jag gissar att det då bör vara inom ngt område som har med typ labb att göra? Eftersom jag ahr mkt erfarenhet där.

• Tinga

Sweet - fast det här har ju med labb att göra, om än försäljning till. Det måste ju vara mycket lättare att sälja något till ett labb om man själv jobbat i ett? Själv känner jag att det är för mycket försäljning i det här; är inte direkt den där övertygande säljartypen.

Funderade faktiskt lite på att söka det här jobbet: www.manpower.se/MPNet3/Content.asp&JobID=348384&Ref=SWEDEN_NORDIC

Är det inte något sådant ni, Mindre och Telis, jobbar med? Är det kul? (Kanske en obehaglig fråga! )

• Lapinette

Hello girls,
    ser att ni letar jobb. Skulle också behöva då jag är totalt omotiverad men det blir bara så fel att byta jobb mitt i en IVF-process. Jag får helt sitta kvar. Sen så vet jag inte vad jag skulle söka till heller.

Annars kan jag meddela att Tour de France cyklingen jag var på var inte 55 minuter utan 90-minuters klass. Sitter på cykeln och han säger nu kör vi i 90 minuter. Tittar på min kompis och hon viskar, han skämtar väl? Nej, inget skämt! Så jag cyklade som en idiot med värsta mensvärken i 1,5 timma. Snacka om att det var skönt att komma hem sen.

• Lapinette

Såg att både pirr och Izzie varit inne ikväll. Det var länge sen. Hej, hej!

Och Tinga, krya på dig!

• Tinga

Tack, Lappis! Ska just krypa ner i bingen.

Kanske var skönt att få köra järnet på extralångt spinningpass ikväll, och bli av med lite aggressioner? Antar att du är både arg, ledsen, besviken och beslutsam idag?

• Lapinette

Först blev jag ledsen, sedan beslutsam och nu ikväll tycker jag att jag straffas extra hårt då det gör förbannat ont samt att jag blöder massor. Vet inte om det är inseminationen som gör det men de två sista gångerna har varit så här.

• JuliaT

kramar lappis! Kör på bara!! IVF funkade precis för min svägerska som är 39 år efter 3 års försökande. Det tog tredje gången gillt, men nu har de precis fått en liten tös. Så håll i dig, det kommer gå!!!!

• sweetstreet

Å Julia vad roligt att höra!!! :)

Lappis, jag minns nu att du sa att ni funderade på att köpa 3-paketet eller inte? Jag hade nog gjort det tror jag. Visst är det mycket mer pengar, å andra sidan så skulle man verkligen känna det som om chanserna skulle öka rejält om man hade 3 gånger att försöka?

Hoppas verkligen att du inte har så ont imorgon!!!
    Ja, kasnke är det inseminationen som gör att tanten får spel? Men MFG vet jag itne? Denna gången gikc du väl inte över tiden eller gjorde du det??

Kram iallafall!!! :p

• JuliaT

Ja, det är så kul för dem. De har försökt och längtat och nu när lilla Elise kom (två månader tidig) var alla överlyckliga eftersom hon var liten men OK! Nu har hon varit hemma i en vecka och fyllde "full-term" igår!
    Så det lönar sig verkligen att inte ge upp!

• Telemarkgrrl

Gomorron!

Nu blir det riktigt ordentligt OT så alla utom Tinga kan hålla för öronen. :)

Tinga, jo det är sånt där som Liten och jag håller på med. Hur man upplever jobbet beror ju säkert på vilket företag och vilka kollegor man har osv men så här tycker jag:

Plussidorna är att det är ett kul jobb för att man får hålla på med lite av varje; lite (ofta ny) teknik, lite skriv, lite bildhantering, lite layout, lite användbarhet osv. Det är omväxlande genom att man inte grottar ner sig i detaljer som tar år att reda ut utan försöker se dom stora sammanhangen och sen går man vidare till nästa projekt/produkt. En annan fördel är att jobbet är fritt och vi är sällan tvungna att jobba över som en del utvecklare måste göra.

Minussidorna är att dokumentationen aldrig är högst prioriterad, utvecklare står alltid högre i kurs. Sen behöver man alltid få hjälp av andra, tekniska experter, och man måste ofta tjata på dom och påminna dom och uppmuntra dom för att dom ska få saker gjorda. Säkert lite som att vara mamma till tonåringar. ;)

Men jag tycker att fördelarna väger över nackdelarna, det är ett kul jobb!

Oj, sorry att det blev så långt.

Ni andra kan släppa öronen nu!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!