• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Rockbröllop

Kikar in igen o kollar om här hänt nåt kul i form av bebisar eller så....

En fråga till er som jobbat länge på bebis? När såger dom att man har rätt till utredning? Ska man ha hållt på en viss tid, fått X antal MF eller vad är det som gäller?

• Frejis

Liten - roligt att höra att kängurumetoden fungerar :) och bra att du fått en supergod sockerkaka och inga hål i tänderna. :)

Lapinette - vad på Sophiahemmet gjorde du inseminationerna? Var det på den "vanliga" gynekologen 1 tr upp eller på ivf-gruppen?
    *som ni märker grubblar Frejis febrilt och är fortsatt otrogen på Familjeliv"
    :D

• Frejis

Rockbröllop - tumregeln är att man får påbörja utredning om man har försökt i 1 år eller längre. Jag har dock hört att det räcker med 6 mån om man är närmare 40 än 30. Men det är säkrast att ringa och fråga, varje fall är unik och bedöms på olika sätt av olika personer.

• Lapinette

Rockis - normalt går väl gränsen vid 1 år. Jag var hos min läkare på en vanlig koll efter 6 månader och han bad mig då återkomma när vi provat lite längre (trots min ålder). Så jag hade mitt första besök när vi provat i typ 11 månader.

Frejis - Jag var hos Andrologen, syster Marie, som sitter 1 tr på ingång G. Funderar du även på IVF på Sophiahemmet? De är ju så dyra!

• Liten med Mindre

Håhå - idag är jag modig och har bokat in mig på ett aerobicspass. :D Får se om jag kommer med nya roliga (not) skador imorgon. Jag har glömt hur stor skillnaden kan vara mellan nybörjargrupp och vanlig. Byter över till struts-metoden och sticker huvudet i sanden - det är säkert inte svårare än nybörjarklassen. :D

• Rockbröllop

Frejis och Lappis: Okej...ja jag fyllde 35 nu i augusti.....

En annan fråga oxå! Jag har ju 2 barn sen tidigare med en annan man....hur ställer dom sig till det, är det så att man inte är "godkänd" för utredning eftersom man redan har barn?? Trots att maken inga barn har?

1000 frågor o det känns som en djungel....

• Frejis

Lapinette - det stämmer, jag överväger faktiskt ivf på Sophia. Har faktiskt fått tid hos dem i början på oktober + att de skickar remisser till alla blodprover som jag ska göra om. Får se om de kan motivera prisskillnaden på något sätt ;), men om vi väljer dem får det bli en ivf att börja med. Det blir kanske inte ens ivf utan stimulerade inseminationer först.

Liten - hoppas att det fungerar bra på aerobics. Jag tror inte att det blir några skador, du känner nog din kropp ganska bra. Jag ska på Muskel idag :D

• Frejis

Rockbröllop - det faktum att du har två barn visar väl att du tidigare har haft lätt för att bli gravid, men det säger inget om din make. De kommer nog att utreda båda och rekommendera ev "åtgärder" beroende på vad de hittar/inte hittar.

• Frejis

Det känns att jag måste få svar på mina konstiga blodprov, om det är något hormonfel eller inte. Sedan blir det nog enkelt :D

• Frejis

Sista inlägget riktas till Lappis.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!