• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Telemarkgrrl

Lapinette - lycka till hos doktorn!

• Bröllopstokiig

Godmorgon i tråden mina darlings!

Junior vaknade kl 6 o ville ha mat, dessvärre somnade bara han om, inte jag Så nu är jag uppe och i full gång. Idag ska jag betsa stolar, göra inbjudningskort till dop, handla för morgondagens kräftskiva hemma hos oss, och kolla in så klänningen för morgondagens dop fortfarande fungerar (har gått ner sjukt mycket i vikt pga amningen). Tänk att man har så mycket att göra när man är mamma ledig!
    Juniors kompis André ska döpas i Nacka i morgon kl 11. Å vi ska på fest i kväll, i Hammarby sjöstad, kanske skulle sova över i bilen... nääääääää kanske inte, men det är ju typ åt samma håll och de bygger ju om halva stockholm, så man får väl åka hemmifrån en timme innan....
    Just ja, jag måste printa kort på Junior och skicka iväg tack kort till alla som har uppvaktat oss Mycket man måste

Adoptera, det skulle jag nog gjort först efter att ha försökt med IVF. För mig är det viktigt med generna och känna att det är mitt kött o blod. Så till skillnad från dig Sweetan hade jag testat ett antal IVF försök innan. Men jag hade nog startat adoptionsprocessen medan jag höll på med IVF för det tar sådan hiskelig tid, o tid vill man ju inte förlora mer än vad man behöver.

Mugglan!!!! ÅÅ vad jag är nyfiken på vad du får för något nu. Eftersom både jag och Snartis fick söner så kanske det är en liten tjej som döljer sig inne i din mage??? Och Boris är ju en kille, för det har ju Frullan bestämmt så det måste ju vara en tjej för dig om statistiken ska stämma
    Hur känns det???
    ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ vad jag är avundsjuk, jag vill föda barn igen, det var så häftigt och underbart. Jag har tänkt på dig hela morgon en att "shit, snart får hon göra det" liksom. Sen önskar jag hela tiden att det var jag som gick o väntade på värkarna! WOW säger jag bara, du har världens grej framför dig!

Junior är världen snällaste bebis, han finner sig verkligen i allt. Han är så lätt att ha att göra med så jag undrar i bland vad jag har gjort för att förtjäna honom. Men men det kanske är så att han har funnit sig i mitt tempo och vant sig vid att det är action hela tiden.... han accepterar allt i allafall. Bara han har mig i nära och känner sig trygg.
    Jag älskar att vara mamma, det är sååååå himla mysigt! Känslan av att verkligen känna sig behövd och denna gränslösa kärlek... ja man fattar det inte förrän man är där själv. Nu fattar jag vad alla har pratat om innan....

I dag skulle Kokosen göra stora UL:et, shit vad spännande... tänk att det har gått så fort. När var det du skulle göra det Mindre?? Ni är väl typ i samma vecka, eller är du en vecka före? Jag har sparat ditt sms som jag fick i Dubai i maj, med den plussitiva nyheten

Undrar om jag ska försöka skaffa nr 2 nästa sommar.... hmmmm
    När jag och maken hade sex sist så sa jag hela tiden: Kom INTE i mig Snacka om att det var konstigt. Hela förra sommaren och hösten så var det precis tvärtom och man höll på med sin förbannade Bisolvon, Rosenrot och alla vitaminer och det srputades hej vilt var eller varannan dag!!
    Nu är man livrädd att bli gravid igen.... ha ha ha ha ha

Ja ja... den 30 augusti ska jag på efterkontroll, men jag känner mig ganska ok mellan benen, jag fick bara ett stygn, och det är bort. Första gången vi hade sex gjorde det svinont, men det gick Sen att jag inte kunde gå dagen efter var en annan femma. hihi...

Nähä, ska man passa på att ta en dusch kanske.... eller kolla aftonbladet och ta en ny kopp kaffe. Japp det får bli det sistnämda, för jag har all tid i världen, jag är LEDIG och mammaledig och jag njuter av det till 100%.

Ciao så länge!

• Liten med Mindre

Telis - efter tips i tråden har vårens doppresent varit en tårtspade, som barnet kan skära födselsedagstårta, och andra tårtor med resten av livet. :)

Godmorgon!

Inga vrickade fötter här idag. Det var kalaskul på aerobics, kände mig bara halvklumpig, och har mycket sämre koncentration nuförtiden, än förr när jag dansade mycket. Koreografin satte sig aldrig riktigt. Och instruktören fick påminna mig om att det nog var skönare för magen att lyfta knäna åt sidan istället för rakt fram. :D

Ska också ha en "singel-helg", eller i alla fall lördag. Tänkte ta tag i de segdragna bröllopsbilderna. Gympa lite mer, frossa i avocadosallad och sockerkaka, kanske plocka fram någon favoritfilm. Fast det vore ju skoj att se maken i alla fall imorgon kväll. Ska jobba lite på det. *plockar fram de valpigaste gravidögonen* ;)

Fint hus BS. Inget ni akut behöver åtgärda, även om badrummet säkert blir roligare efter lite översyn.

• Lapinette

Morning girls,

Cissi - låter superhärligt att vara hemma med liten bebis. Vill också och hoppas, hoppas att det är min tur nästa sommar!!!

Liten och Telis - igår kväll var jag ute och dinnerade med väninna ikväll är det makens tur. Händer inte ofta då han i princip inte har några vänner här i Stockholm (stackarn). Så jag ska njuta av en ensam kväll hemma. Lär nog titta in här när jag känner mig ensam.

• Liten med Mindre

Cicci - du får äta lite fler våfflor med massor av grädde, så att du inte tynar bort alldeles!!!

Vi gjorde vårt UL för nästan 3 veckor sen. allt såg finfint, o Mindre är nu beräknad till 3 januari. Så det kan ju bli endera en 07:a eller 08:a. Spännande jul o nyår blir det i alla fall. :D

• Telemarkgrrl

Liten, tårtspade vore en jättebra idé om det inte vore för att det var precis det vi fick av barnets föräldrar i bröllopspresent. :)

• MSW

Godmorgon!

BS: Grattis till huset!!

Mugglan: Hur går det ingen bebbe än?

• Telemarkgrrl

Jaaa, vad härlig Ciccis berättelse låter! Jag vill ha både Ciccis graviditet, förlossning och mammaledighet. Nu! ;)

• Telemarkgrrl

Lapinette, finns det inte någon sån där fransk förening här i stan som din man skulle kunna gå med i?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!