• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Liten med Mindre

Mutter - karlsloken har mage ett bli sur/besviken på att jag inte har lust att följa med och vakta dykutrustning på en brygga en fredagkväll. Hur skoj på en skala kan det vara i mörkret??? :[ Hormonerna kokar över, och jag får lust att vara sur och tvär hela helgen.

Tyvärr ger ju hormoner mest tårar i ögonen. Och han tycker jag är egoistisk som inte vill hjälpa dem med vakt o ha koll på säkerheten. BLÄ!

Nu försvann det helghumöret. Borde gå ut o supa skallen i bitar på alkoholfria drinkar. Eller möjligtvis komma hem riktigt sent (så att han har åkt), skippa middag o bara äta B&J glass o se kul filmer hela kvällen.

Eller har nån ett roligare förslag?

• Liten med Mindre

Sorry - inte mening att dra ner fredagsoptimismen i tråden... :(

• Lapinette

Det hade varit bättre att ringa idag då jag jobbar hemifrån men jag missade helt enkelt telefontiden eller ska jag säga jag visste inte riktigt vad jag ville.

Muggles - tror du det blir en bebis i helgen?

Telis - lycka till med BIM!!!! Någon gång ska vi väl få till ett plus här på tråden.

• Telemarkgrrl

Liten, att "skippa middag o bara äta B&J glass o se kul filmer hela kvällen" tycker jag låter som ett utmärkt förslag. (Fast jag skulle hellre ta Häagen-Dazs;)) Maken kommer alla gånger komma hem efteråt och inse att han var lite korkad som inte insåg att en gravid kvinna har liiite bättre saker för sig en fredagskväll än att stå ensam ute på en brygga i mörkret.

• Liten med Mindre

Alternativt skulle jag åka hem, hämta sf-kortet, och gå och se Harry Potter alldeles själv. Riktigt sent förstås...

smider vidare på planerna...

• Telemarkgrrl

Victory, maken har lämnat prov och jag ska göra det nästa vecka.

• Liten med Mindre

Telis - om du gillar chokladglass borde du prova B&Js nya Chocolate therapy. Inte så mycket godis som i de andra glassarna, men VÄLDIGT chokladig. :)

• Liten med Mindre

Fast med min (o)tur får jag inte fart på den eländiga mediadatorn/tv:n. Den funkar aldrig när jag är hemma själv o ska "mysa".

• Telemarkgrrl

Liten, choklad i all ära men inget går upp emot en riktigt god vaniljglass. :) Mmmmmm, nu måste jag nog köpa H-Ds vaniljglass till i kväll.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!