• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Piggelin1

Stavar som en kratta - "ut & traska" menade jag

Tack Telis & Lappis också, för er omtanke

Muggles & vår väninna Miss X hävdar båda att jag har ett fint ansikte & fin huvudform & att jag faktist skulle vara ngn som passade i att vara utan hår & i ärlighetens namn så har tanken slagit mig - men jag VÅGAR liksom inte! Å´ ena sidan lite coolt, å´ andra sidan så "brutalt"... Mannen min som är super på photoshop gjorde faktist ett montage i vintras, så att jag skulle få en uppfattning om hur det skulle kunna se ut & han skrattade gått åt min första spontana kommentar: "men FYYYY vilken dubbelhaka jag har" Dvs inget om skalligheten - fick ett riktigt gott skratt själv där på kuppen, när jag insåg vad jag just sagt

Jaja, ska snart sluta gagga om detta, men kände att jag behövde få det ur systemet lite grand...

• mugglesfan

Piggelin: så tråkigt med ditt hår men det vet du att jag tycker. Du som hade så himla fint tjockt hår innan också. Men vem vet - under kan ske och det kanske kommer tillbaka efter graviditeten? Men bäst är nog att inte räkna med det utan acceptera faktum och gå på peruk så länge.

Och självklart ställer jag/vi upp som barnvakt när ni behöver en stund för er själva!

Lappis: nja jag tror faktiskt inte att det kommer ngn bebis i helgen, kanske om jag har tur, nästa vecka. När jag fick nästa tid hos min goa BM (tors nästa vecka, dvs BF + 1v ) så sa hon "men jag hoppas att vi inte ses då" mao att förlossningen har satt igång innan dess. Hon sa också att hon gärna vill att vi (el min man) ringer ett kort samtal och talar om hur förlossningen gick osv. Hon är så bra! Jag tror inte det är alla BM som bryr sig om att följa upp förlossningen. Hon har verkligen koll på oss som hon har i "sin" grupp, hon kunde namnet på de bebbar som kommit redan tex.

• Lapinette

Piggelin - var glad över vacker huvudform för då kan det vara läcker med supersnagg. Själv skulle jag se ut som ett ägg.

Jättebra tips till min vecka i sängen!

• Lapinette

När och OM jag blir gravid måste jag då gå till en BM istället för min gyn? Har inte fattat hur det där funkar. Tror min mamma gick hos hans pappa (jobbet har gått i arv) under tiden hon väntade både mig och min bror.

• Liten med Mindre

Lapinette - tror nog de flesta går till BM och inte gyn om det inte är riskgraviditet eller nåt då. Kostar gratis hos BM. Och de "använder" väl läkarna till mer "kvalificerade" uppgifter än kolla att bebisen växer som den ska. Blir det problem däremot så träffar du ju läkare.

• Piggelin1

Lappis, jag har också en privat gyn i "vanliga fall", & var också förvirrad när jag fått mitt pluss - men fick tipset av Muggles att det är bättre att gå till en privat/offentlig MVC, eftersom de är helt inriktade på graviditeter, förhoppningsvis ordnar föräldrakurser osv.

• Piggelin1

Muggles - erbjudandet är självklart detsamma tillbaka också - dvs att vi tar hand om er lilla bebbe när ni vill/behöver ha egen tid

• Lapinette

Ok, har inte en aning om hur det där funkar.

• Liten med Mindre

Har suttit o filat på ett brev till ledningsgruppen, med mina tankar om varför vi bör starta projektet nu. Men, jag kommer nog inte våga skicka. eller så får jag låta mannen läsa igenom innan jag skickar det under helgen.

Eller så överreagerar jag, och de kan förmodligen själva lista ut all min argumentation, samt att jag är jävig och vill köra på innan jag tar ledigt.

Ska nog vänta någon dag med beslut...

Varför är jag så harig??

• Lapinette

Liten - det är alltid bra att låta den största ilskan rinna av och sen läsa det man har skrivit en gång till innan man skickar iväg det. Sen gör jag gärna som dig, bollar med maken.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!