• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Tinga

Grattis på födelsedagen, Vänner! Har du fått någon kul present idag?

• sweetstreet

hej tjejer!
    Har precis hunnit läsa ikapp. Puh! Men hinner inte skriva så mkt nu för jag ska till gyn strax och göra VUL för att kolla äggisarna. Igen! Hm, detta med hormoner kasnke är bra men det blir ett jäkla spring opå gyn hela tiden....!

Vill säga
    GRATTIS till August!
    Shit vad snabbt ni lyckades! KUUUL!!!!
    :)

Och så till kokosen,
    KRM gumman!!!! Jag har mailat dig1 :p :p :p

• _koko_

Lappis - såg dig precis på FL, du hade kommenterat i samma tråd som jag, och dessutom nämnt mitt inlägg, hahaha! Jag har nämligen inte samma nick som här, kan du gissa vem jag är där? :D

Grattis vänner!

Och det känns väldigt skönt att ha era tankar i ryggen måste jag säga!!

• Lapinette

koko - I know who you are!

• Lapinette

Själv har jag mest slängt in lite frågor här och där på FL. Senast frågade jag hur nära inpå man kan göra en ny IVF. Komiskt nog så får jag olika svar. Ska höra med min läkare också.

• Lapinette

Som ni märker så ligger jag alltid steget före och är inne på IVF omgång 2. Har även läst lite som en tjej skrivit om adoption och det rekommenderas inte att göra det parallelt med IVF. Så det beslutet får vi ta senare.

• BrudSommar2006

Mrs_B, när började du med babygym? Iris är bara måttligt intresserad av att titta på saker än och greppar inte medvetet saker än.

Babybjörn bärselen fungerar bra för maken men jag orkar inte bära henne speciellt långt i den de få gånger jag provat och dessutom börjar hon bli för stor för den, tror det hjälper om man som maken är "platt" framtill...

Vänner, håller med, amningskudden skulle jag inte klara mig utan, jag har köpt en som jag har ute hos mina föräldrar också eftersom jag är ganska mycket där ute, klarar knappt att amma utan längre, får ont i ryggen direkt!

Tinga, ja det var skönt att vi äntligen hittade hus och det är som du säger, med nytt badrum och kanske måla om en del rum så kommer vi långt. Det var just läget som vi gillade, tomt att leka på och lekplats mitt emot så att vi ser den från köket och ena uteplatsen och så är vi längst in på en liten återvändsgata så att Iris kan cykla trehjuling utan att bli överkörd.

• BrudSommar2006

Piggelin förresten, har läst att svart, rött och vitt är de första färger som bebisar uppfattar så då har ni ju prickat rätt med vagnen!

• _koko_

Lappis - :) Jag fick massor med hjälp och stöd där när jag gick igenom min ivf, även om jag nog läste mest och inte skrev så mycket. Det kanske faktiskt är olika på olika kliniker hur fort de vill sätta igång med ett andra försök?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!