• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • JuliaT

ojoj, här åker man på semester i fyra dagar och typ hundra nya sidor! Ingen chans att läsa igen här inte!

Hej alla som jag inte träffat ännu!!

Men nu ska jag nog kunna hänga med i en vecka i alla fall...sen ska vi på smekmånad #2! Ska bli underbart, vi hoppar över till Hawaii så vi hoppas på lite sol, sand och allmän lugn och ro.

• Frejis

Sweet - skönt att du verkar ha hittat en bra doktor.
    Hm, jag funderar lite kring hormonstimuleringen, är det verkligen så att man avbryter den tänkta behandlingen/sexandet om det bildas fler än ett ägg? Vad är det då för mening med hormoner? *kliar mig i huvudet*

Vi har bestämt att vi går på läkarbesöket och provar med en ivf i november/december om det fortfarande känns bra. Fungerar den inte så gör det inte det *har inte diskuterat det ännu*

Just ja, och så ska maken se om han kan dra av ivf:n på sin lön.

Page - kul att se dig här :D du ÄR saknad i tråden!

• -August-

Hallaj tjejer!
    Tack for alla grattisar och sorry att jag inte kunde stanna kvar. Vi satt pa ett unket internet cafe och kollade BF bara...

Vi har alltsa flyttat i helgen och har inget internet - nar man behover det som mest!!!

• -August-

Vi hade alltsa testat for tidigt, och dessutom hade jag baljt i mig tva stooora glas saft just innan. men jag testade pga att jag skulle pa aw tva kvallar pa rad.

Nar tanten inte hade dykt upp annu pa lordagmorgonen, och vi skulle pa fest pa kvallen, var det hog tid att testa igen.

Plusset smog sig fram, pulsen okade och jag kunde inte tro mina ogon. Fast nagonstans inom mig kandes det solklart eftersom jag hade kant "stickningar" i aggstockarna eller livmodern under nagra dagar. Nagot jag inte kande igen.

Vi lag i sangen 30 minuter och bara tittade och tittade, knappte ett kort och mos. Sedan tog vi en joggingtur.

To be continued... Min kollega som blev fast pa Teneriffa och fick aka tag och farja hem kom just in. Han behover prata... Skriver mer senare

• Lapinette

Frejis - min gynekolog säger att detta är risken med hormonstimulering, att det kan bli för många ägg och då görs inte inseminationen den månaden. På honom lät det precis som om jag inte hade missat något då jag ändå fått ett moget ägg varje gång jag varit på Sophia. Funderar också över varför man då ska göra stimulering...blir ägget kanske större och i bättre kvalitet?

Nåja, vi hinner inte med hormoner denna omgång då jag skulle ha startat med dem i helgen och jag ringde inte förrän igår till syster Marie.

August - åter igen GRATTIS! Måste kännas superhärligt. Nu minns jag inte riktigt men hur länge har ni försökt, det gick ganska så snabbt för er eller hur?

• -August-

Fortsatter lite smatt:

Natten till sondag borjade mitt drommande. Jag dromde att jag fick missfall och att "det" rann hela vagen ner for benen och in i skorna. Det sag ut som blabarssylt...

De andra tva natterna har jag ocksa dromt, men om stora magar och varkar - lite mer halsosamt .

Min man har inte forstatt att vi ar gravida. Han gar omkring och fornekar det, parallellt med att klappa mig pa magen och fragar efter nya symptom. jag tror inte heller att jag har forstatt annu. Men igar kvall pratade jag med en barndomsvan, som vantar sitt andra, och nar jag skrallrade om laget blev jag helt sentimental och grat en skvatt.

Jag tror att spanningarna borjar slappa lite. Man ar ju sa fokuserad pa AL, tant och sex, i syfte att fa till ett plus, men nar det val dyker upp ar det svart att slappa det gamla fokuset. Antagligen for att man vet att risken for MF ar stort.

Ja, Tinga, du fragade om alla smaskiga stallningar och gory details... Vi pratade ju mycket om att ligga kvar med rumpan i vadret och lata livmodertappen stracka ut sig lite. Jag satsade pa 10 sana dopp en av gangerna kring AL- kanske det var den gangen det tog???

Vi har kort pa missionaren och fran sidan . Tydligen ska vi kvinnor kunna slappna av mycket i dessa stallningar...

Vad mer bor jag beratta? Jo - igar morse gjorde jag ett nytt test, och visst blev det ett annu starkare plus. Pa vag at ratt hall i a f

• Victory

Åh, August! Det låter så mysigt och jag blir så avundsjuk! Men jag unnar dig verkligen det!!!

Själv har jag fortsatt att läsa i IVF-bloggen som jag fastnade i så nu är jag helt inne i IVF-tänket. Men jag inser att det nog är en bit bort för oss och det är ju tur, än finns det chans att lyckas själva.

Igår fick jag en underlig men ganska härlig känsla av att det verkligen kommer att lyckas en vacker dag och att jag kommer att vara så himla tacksam och lycklig då! Jag har ju nojat över att det inte blev som jag hade tänkt mig och att alla mina kompisars + min syrras barn kommer att vara flera år äldre än mina. Men igår fick jag känslan att bara jag får mitt barn kommer ingenting av det att spela någon roll. Jag kommer att vara så lycklig och glad och njuta av mitt liv oavsett hur världen utanför ser ut. Och det kommer att bli så bra! Det var en skön känsla att känna så för en gångs skull istället för en massa ångets och sorg.

Utredningen tar ju tid så nästa steg är att försöka själva nu till ÄL som närmar sig. Jag har inga förväntningen utan det får bli som det blir. Självklart hoppas jag att vi får till det ordentligt men jag tar inget för givet. Det känns skönt att vara så ovanligt lugn. Kanske beror det på detta: Jag har varit ovanligt hispig och på dåligt humör för att vi helt slutat ha sex sedan förra ÄL. Dels behöver jag närheten och dels känns det inte som ett "riktigt" äktenskap när vi (han) aldrig vill ha sex (bara när vi måste). Men uppehållet gjorde att lusten har byggts upp och i helgen hade vi världens bästa sex! För att vi VILLE det och inte av tvång. Och det var så underbart så jag går fortfarande på små rosa moln. Vi hittade verkligen varann igen och nu känns allt bra och lugnt!

• Frejis

Lapinette - hormonstimulerade ägg är kanske mer "parningsvilliga" än andra, vem vet. Ska ni göra en insemination den här gången?
    Jag har nog precis haft ÄL; har dock inte testat, men känt av det.

August - skönt att du plussade. Väntar på fortsättningen av din berättelse.

• -August-

Tack Lappis! Ja, det gick fort tack och lov. Andra forsoket men den forsta gangen hade vi inte sex under AL-perioden. Det kanns skont i fall det skulle handa nagot.

Jag maste ha missat sa mycket har pa traden. Ska forsoka lasa ikapp sa gott det gar.

Hoppas din IVF-radgivning gick bra i fredags Lappis. Du har sakert berattat om det tidigare.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!