• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • BrudSommar2006

Bara nu ingen tror att det är värsta lyxhuset jag mailar runt länken till för då blir ni besvikna! Det är ju liksom bara ett vanligt hus... Det vi gillade var att det var två-plans i stället för en och en halv så att vi får hela golvytorna, inget tas upp av förråd eftersom hela vinden är förråd. Därför gör det inget att det inte är så stort. Och så hör det en lekplats till samfälligheten också!

• Storasystern

Grattis August!!! Härligt med ett pluss i tråden äntligen!!! :) :) :) En maj-bäbis är inte heller fel! :)

Koko - håller tummarna för dig i em!

Tinga - då vet vi vad du gör de närmaste dagarna! ;) ;) :)

Junilejon - aha, Skåne är lite långt från Stockholm för en en-dagars svampfärd. Får helt enkelt vänta på att det kommer upp lite svamp närmare mig! ;)

Sweet - du satsar på trillingar direkt??? ;)

• Victory

Jag tycker det ser hel-mysigt ut, BS! Ett sånt hus hade jag också velat ha, men nu blev det istället ett tråkigt och fuuult 60-tals hus i tegel. Uäck! Men man vänjer sig och nu trivs jag riktigt bra. Utbudet är ju inte så stort här heller, men priserna desto mer överkomliga!

• Storasystern

Vickan förresten - grattis till teorin!!! Sjysst läge på huset också! Hoppas det är så bra att ni vill lägga bud!

• BrudSommar2006

Jag har inget emot tegel, fast nu hade vi tur och budgivningen blev lite mindre hysterisk här än vad det brukar vara och vi behövde aldrig gå upp mot vår maxgräns och varaoroliga att vi inte skulle få det tack och lov.

Oj, vaken bebis!

• Lapinette

Jag vill också ha en majbebis!!

• junilejon

BS
    Jag tycker att huset är jätte fint,men det är ju helt klart skillnad på priserna där uppe och här nere! Hade vi köpt ett hus för det priset här nere hade vi fått ett riktigt "lyx" hus!! Kan tycka att det är lite tråkigt att det är sån skillnad,men efterfrågan är ju mycket större där uppe!!! Och så litet är ju inte ert hus. Vårt är bara 100kvm,men tomten är ca 3500 kvm,sen har vi ju 2 stall med!! Men huset kostade bara 320 000:- VÄLDIGT billigt!!!! Men det är ju byggt på 1800:talet med
    så det har varit en del renovering,men vi letar nytt! Min man bodde här ni vi träffades och han har en dotter på 16 år, så när vi väl få till det och skaffa en liten bebbe så blir det nog en flytt!! Har hittat ett hus,men det är inte till salu men det är ingen bråska nu! Kan ju bo här några år med bebben innan den är i behov av eget rum....

• junilejon

Lappis
    Jag håller med dig,jag vill med ha en majbebbe
    Tycker att det är våran tid nu . Ska göra allt som står i min makt för att bli gravid nästa månad.... ÄL är ju på ingång snart,tänkte testa mig i helgen!!!!

• Lapinette

Hyser inga förhoppningar till nästa insemination utan hoppas på ett till lejon i familjen (augusti). Messade annars med maken då jag hittat ett mysigt hus vid BS släkting (mina hemkvarter) men det blir inget hus än på ett tag trots att det förmodligen hamnar på samma prislapp som vår lägenhet i stan. Vi bor kvar! och om det inte blir inte några barn så är det ju toppen att bo i stan och ha nära till flygbussen för attans vad vi då ska resa!

• Victory

Jag har drömt om en maj-bebis sedan den här tidpunkten förra året. Och nu är det alltså läge för majbebis igen! Tänk att det gått ett år! Men jag har inga förhoppningar att det blir den här gången heller. Gärna ett sommarbarn dock, helst senast i augusti-september. Men jag ska ju sluta önska sånt! Det blir som det blir eller så blir det inte alls och då blir det bra det med!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!