• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • A.M.

Hej allihopa!
    Vill bara säga hej - jag läser då och då i tråden för att få veta hur det går för er ... Lappis - hoppas verkligen det funkar med IVF för er! Sweet - snart tar det! Och grattis Snartis & Muggles!

Jag (vi) håller mest på att stressa upp mig (oss) inför bröllop på lördag. Vädret har ju hastigt slagit om så vi får se hur partystämningen blir på utomhusfesten ... Förövrigt inget nytt på min front. Inget syskon till Livia på gång (vilket vi har skilda åsikter om hemmavid).

Ha det bra allihop och lycka till - jag tittar förbi när jag kan. Och kom ihåg - jag håller tummarna för er!!!
    Kramar!

• Lapinette

Har inte så många kommentarer just nu för ni är ju så hemlighetsfulla vid ÄL. Får ju inga detaljer liksom .

Veckans ÄLlare:
    Tinga ? fick utslag på stickan 28/8 så nu är det bara å åk!!!!
    Frejis - hade ÄL 26-27/8 men var så hemlighetsfull att vi inte kunde stå här inne och applådera och heja på "mera pök, mera pök".
    Sweet ? "sötisen" satsar stort denna månad. Kanske blir det trillingar? Har för mig att ÄL är väldigt nära då äggisarna såg fina ut hos farbror doktorn.
    Victory - hur går det här? Lugn och fin och inget stress men ÄL är snart i antågande.
    September - ÄL slutet av veckan

Helt otroligt att ni allihop tajmar så och tar en slags grupp-ÄL!

Veckans BIMmare:
    Pudan ? BIM 28/8
    Fifiopipi BIM 1/9

• Lapinette

A.M. - Lycka till och glöm inte att njuta av dagen! Delegera och strunta i om något inte blir exakt som ni hade tänkt er. Ingen kommer att märka det! KRAM

• A.M.

Tack, Lappis! Vårt största problem förutom den lynnige gubben Väder är att vi inte hittat någon som kan ta hand om Livia (dvs ha ansvaret för henne på festplatsen medan vi partar - alla naturliga barnvakter är ju liksom bortbjudna ...). Någon som känner världens bästa barnvakt?

• Moppy

Har Koko varit inne ännu? Hade för mig att hennes UL var kl 14.30. Håller tummarna för att hon ska få bra besked!!

Hej alla andra förresten.... :)

• Lapinette

Ingen Koko, vi väntar och hoppas allt såg ok ut.

• Soofia

Hej på er!

August Grattis till plusset!!!

Muggles o Snartis grattis!! Kul att alla mår bra!!

Har haft lite svårt att hänga med i er fart på sistone...så läsa ikapp är nästan omöjligt, jag ber om ursäkt om jag har glömt gratulera någon!

Själv mår jag illa och äter ingenting (vilket är inte alls lik mig) och borde ha haft ÄL förra veckan (om jag nu har kommit tillbaks till en standard 28-30 dagar cykel...). Tror i och för sig inte att det hänger ihop, förmodligen är jag illamående för att jag ska (med lite tur) tävla med min hund under helgen för första gången...och är super nervös för det (ja visst är det sjuk att ha en hobby som man blir nervös över...) Men klart att man tänker på det...BIM nästa vecka normalt sett, vi får väl vänta tills dess...

Lycka till alla BIMare denna vecka!!

Tinga, vad roligt att läsa att du hade fått utslag på ÄL testet!

Ha det bra i kylan!!!

• Piggelin1

Hej igen,
    jädrans osis - jag missade Musse - satt i filmmöte i en lokal som mest påminde om en bunker...
    Jag diggar Musse jag med!! Även honom minns jag väl från Ullevi förra året - hela Ullevi-läktaren som hojtade "MUSSE, MUSSE, MUSSE..." hur länge som helst. Senare när vi traskade hem stod han vid Scandinavium o skrev autografer till några småtjejer & -killar & verkade bara såååå himla trevlig & sympatisk!

Sweet - jag är lite kluven till at bo hos mamsen, det ska villigt erkännas. Å´ena sidan är hon en klippa på just bebisar har jag förstått via mina syskon(barn), men å´ andra sidan så är hon ju som hon är liksom... Inte helt problemfri relation i alla lägen. Jaja, det löser sig i sinom tid - mannen & jag ska lägga upp strategin ikväll...! Tack & lov har vi badrummet separat (som inte är skadat ), så vi blir inte alldeles ställda på "bar backe" iaf.

Tinga - grattis till att du fått en riktig ÄL - hem & kör på ordentligt nu

Vänner, angående det där med maj-bebis - har en kompis som fick barn i okt förra året & hon tyckte det var jätteoptimalt eftersom man ändå inte är ute supermkt när de är alldeles nykläckta ändå. Sen när de blir lite äldre & behöver få lite mer stimulans, då har våren börjat komma & man kan köra proemnader & picknickar ute i solen Så novemberbebisar för Moppy & mig blir nog kanon! Om inte annat så har jag hittills tyckt att nov är årets tristaste månad, så då är det ju bra att ha en födelsedag i framtiden att se fram emot & planera för!

• Piggelin1

Inte för att det är direkt superintressant, men det var alltså taket på vår toalett som är gravt vattenskadad... OM det nu lät lite förvirrat. Hmm... undras om det finns ngn i reserv-WC i tex tvättstugan Myyysigt!

• Moppy

Ja jag tycker november är superbra, så tråkigt och man är ändå hemma och myser i lägenheten för det mesta! Man missar liksom inga uteserveringar eller sköna drinkpartyn! Sen nästa sommar, Piggelin, är vi snygga och smala igen och redo för Beachsäsong -08 ;) ;)

Fast egentligen är jag ju bara glad för att äntligen vara med barn. Månad etc spelar verkligen ingen roll...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!