• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • start september

Börjar också ladda för ÄL. Förra Äl var exakt 28 dagar sedan, men sedan sköt ju progesteronet upp tanten typ 3 dagar så troligen dröjer väl ÄL ändå. Testade dock imorse, men det var inget.

Jag har köpt Omega 3 - känns bra med något nytt hälsokostigt tycker jag. Jag äter för lite fisk nuförtiden (typ max en lunch i veckan och knappt det) så det känns välbehövligt.

Majbebis gärna hitåt också! Eller sommarbebis. Eller bebis nån gång whenever.

Jag har köpt stor godispåse på lunchen för att trösta mig eftersom det är kall höst så nu är eftermiddagen räddad!

Håller tummarna för Koko - UL:et var väl nu i eftermiddag.

• Telemarkgrrl

Hej tjejer!

Men vad kallt det har blivit ute! *burr*

Jag håller också tummarna för Koko, hoppas verkligen att det blir ett lugnande besked!

Piggelin, jag tyckte att det var ett bra tips du fick från BS (?) om att bo hemma hos föräldrarna under badrumsrenoveringen. Bor dom i närheten så att det är möjligt?

Varför vill man ha en sommarbebis? Är det för att det blir bättre med ledigheter från jobbet och så eller?

• Tinga

Tack för alla glada tillrop - nu kör vi så det ryker!

*ropen skalla, fler bebisar åt alla* *viftar med pom-poms och blåser i krulltrumpeter*

Det var länge sen vi hade hejaklacksstämning härinne, så det kan väl vara dags för det nu när det är många som har ÄL i faggorna.

• Lapinette

Ja, shit jag har lagt av med mina BIM-listor. Ska kanske införa ÄL-lista istället eller är det någon som har BIM denna vecka?

• pudan

Jag har BIM denna vecka - närmare bestämt idag! Inga tecken på att mensen närmar sig heller med den vanliga krampen mm. Efter flera missar vågar vi inte riktigt hoppas ännu men vi håller tummarna. Vi tänkte ge mensen nån extra dag på sig att dyka upp innan vi testar så på torsdag vet vi förhoppningsvis. Tiden går sååååååå långsamt. Nåt förslag på roliga aktiviteter för att få tiden att gå liiiiiiiiitet fortare någon?

Ingen annan vi ska hålla tummarna för nu i veckan?

• Piggelin1

Telis,
    de bor ca 8 mil från Gbg, så det är ju inte precis nästgårds, men går på ca 45 minuter att åka ner, så det skulle kunna vara ett alternativ. Har ju liksom inget jobb & inga tider att passa då Lite meckigt för mannen bara, som får åka en bra bit. Eller iofs, beorende på när allt drar igång, såväl renovering som bebis-ankomst, så kanske han har sina pappadagar då, så då är vi ju båda flexibla. Jaja, ska inte ta ut alltför mkt i förskott - men det stör mig att jag vet att styrelsen inte direkt är kända för att vara snabba i vändningarna. Vilket i sin tur innebär att vi måste börja köra med tunga artilleriet redan nu. Har en supergullig granne, som är lite av hustomte & känner jag henne rätt, så kommer hon att jaga på dem ordentligt också, för vår skull - vilket känns skönt!

BS - du skrev om gungstol, i USA verkar det vara ett av alla "måsten" när man skaffar barn. Det var jätteförvånade över att vi var totalt okunniga på gebietet! ...och dessutom snackar vi inte så smidiga gungstolar här, utan modell STOR öronlappsfåtölj med gungfunktionen inuti, under liksom. Japp, & den har man ju mkt plats för Dessutom tyckte jag att alla jag såg (de såldes i massor på Babies'R'Us ) skitfula ut.

Tänkte på det där med nummer två också - har tre stycken i bekantskapskretsen på ganska nära håll, som alla fått till "ettan" hur enkelt & snabbt som helst & sen har tvåan antingen inte funkat alls (trots ivf etc) eller tagit typ 5-6 år att få till. Så uppenbarligen är det inget som säger att det måste funka med barn nummer två bara för att man fått nummer ett. Skumt!

• Telemarkgrrl

Piggelin, nä visst är det konstigt, jag har också två kompisar som fått till ettan men har fått ge upp på tvåan trots tre ivf:er var. Att det ska vara så jäkla svårt att fortplanta sig, det är väl det vi är här för?! :D

• Lapinette

Piggelin - Lunchade precis med en väninna som är som en frögurka (har 3 barn) och hon berättade just om kompisar till henne som fick det första barnet jättelätt men nu är inne på IVF för att få till det andra barnet. Visst är sånt konstigt?!! Att det helt plötsligt inte funkar.

Pudan - håller tummarna för dig! Vet faktiskt inte om det är någon annan som har BIM denna vecka.

• pudan

Tack för tumlånandet Lapinette! Återkommer med besked så fort de här aslånga dygnen har gått :)

• sweetstreet

Hejhej!!

Har inte huniit läsa allt sedan igårkväll/natt men har sett att Vickan klarat provet!!!! GRATTIS!!!!!!! :) :) :)

HÄRLIGT!!!!!! :D

*tutar i krylltrumpeterna och dansar en liten grattisdans*

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!