• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Ahhhh....koko!!! Här sitter jag och snackar om något så innehållslöst som mat. Vad UNDERBART!!! Jättehärligt!!! Åhhhh, vad glad jag blir. Fira ikväll och njut av att ert barn mår toppen i magen.

• Lapinette

Förresten tänkte på det på lunchen idag, har Liten varit inne på sistone. Hon brukar alltid skriva måndag - fredag. Och är det någon som hört hur det går för Frullan?

• Piggelin1

Åhhhh, vad underbart, Kokosen!! Bästa nyheten idag - har tänkt på dig & undrat hur det gått!
    Kraaaam!

Lappis - för min del får du JÄTTEGÄRNA skriva om mat, mat-nörd som jag är!! Jag kan behöva piggas upp lite med matprat när jag sitter här på jobbet & börjar bli hungrig... Vad är det för ställe ni ska gå på/vad för mat har du siktat in dig på ??!

• Lapinette

Piggelin - här har du mat och drycknörden! Fick onda ögat från min kollega när jag satt och beklagade mig över att jag inte får dricka i november. Hon tror jag är värsta alkot! Det är ju inte att bli full som jag kommer att sakna (för det blir jag sällan numera) utan det är det goda vinet tillsammans med maten.

Jo ikväll ska vi till Stockholms Matvarufabrik. Här har du menyn:
    www.matvarufabriken.rgsth.com/menyF.aspx
    och då jag är lite inne på kött (har ätit mycket fisk de sista 5 dagarna) så lutar det starkt åt oxfilén med tryffelsås och parmesanflarn. Ååååhhhh... så hungrig jag är!

• Lapinette

Vet att maken har kollat in en förrätt och varmrätt och gissar att han är inne på samma varmrätt som mig eller lammfilén med chèvre. Jag har inte spanat in förrätt utan riktat in mig på ost som dessert. Shit, jag verkligen älskar att äta god mat! Såg att de hade flera franska rödaviner...mmm...

• Piggelin1

Mmmmmm - spanade in både menyn & vinlistan... Jag = vaddå hungrig & sugen?!?!

• Piggelin1

Själv kände jag igen ett sydafrikanskt vitt - från Springfield, som vi besökte i höstas (i Robertson-omnrådet)!

• Lapinette

Där var aldrig vi. Robertson låg lite österut sett från Stellenbosch? Men däremot har jag varit i Chateau neuf du Pape. Drack en flaska därifrån förra söndagen (släktmiddagen).

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!