• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Piggelin1

Japp, Robertson låg lite längre bort, men passade oss perfekt på vägen när vi kom österifrån, från Oudtshoorn & Sweellendam-hållet, på väg till Franschoek.
    Mmm, längtar tillbaka nu Min kollega åker om en dryg vecka nu - vaddå avis på henne?!

• Vänner-fan

Åh, Koko vad glad jag blir! Blev alldeles tårögd nu!! Någonstans kände jag att Conny nog var helt frisk, men vågade inte skriva det.
    Ibland tänker jag på det att vi innan funderade en del på om vår bebis skulle vara frisk och nu när han ÄR det är det så lätt att liksom ta det för givet.
    Nu har han varit hes i några dagar, men annars får han prima! "Sitter" just nu i sin vagn på balkongen och leker med några leksaker. Då när han blev hes måste jag säga att jag kände mig som världens sämsta mamma. Konstigt vad hårt man kan döma sig själv, men så kändes det. Som att folk tänker "Men MUR mycket låter hon sin bebis skrika egentligen om han kan vara hes i flera dagar??" Men han skriker inte alls så mycket utan det var en gång han vansinnesskrek för att jag bytte en läckande blöja mitt i natten och så brast hans röst. Men jag hoppas det försvinner helt till på lördagens dop iaf.

Lappis, Jag hade valt den översta efterrätten, mums!!

• Page

Läser och läser men kommer inte riktigt ikapp med händelseförloppet här inne! *torkar bort en gigantisk svettdroppe*

Tack Sweet för snabbuppdateringen och ett jättegrattis till Muggles och Snartis!!! Har inte kommit fram till dagarna D än.

Och ett lättnadssuck till Koko som oroade sig för Connys hjärna. Skööönt att allt ser bra ut.

Fyfaen för din urpissiga läkare Frejis som inte ville hjälpa dig! Har ännu inte läst hur ni har löst situationen!

Lapinette! Har ni bokat tid för ivf?? Det var inte dåligt jobbat!

Är det någon stackare som orkar dra en snabb genomgång om vad som har hänt på tråden den sista månaden?

Och dessutom...jösses, vad många nya människor! Finns det någon ny lista som jag kan smygtitta på?

Var inne på fotosidan och upptäckte att det fanns nytillskott. Kuuuul! Så skojigt med några magbilder dessutom.

• sweetstreet

Å Kokosen!!!!

Jag blev också så obeskrivligt glad! Tårarna trillar och jag försöker försynt torka de innan någon börjar undra vem som dött...! ;D

Har mailat dig också! :)

Nu får ni andas ut och verkligen fira och börja glädja er "på riktigt" åt Conny!!!!! :D :D :D :D

Kraaaaaaaaaaam!!!! :p :p :p

• sweetstreet

Heeej Page!!!!!!!!! :)
    Jag är itne så bra på uppdatteringar för jag läser liksom ständigt ikapp känns det som... :?

Men jag kan försöka.

• Page

Heeej Sweet!

Jag är också van att läsa ikapp på en gång så det känns som om jag har glömt vad jag läste för två sidor sedan!

• Page

Angående din Sverigeresa i december...Jag dyker upp på en träff, spelar ingen roll när den är!

• sweetstreet

Nya på tråden sedan du "försvann" tror jag är

junilejon,
    MSW,
    Pudan,
    August, (hon bytte nick men nu har glömt hennes första nick. Tror det var augustibrud eller så?)
    Julia,

Hm kanske fler?
    Minns inte riktigt NÄR du egentligen försvann från tråden så det är svårt att minnas vilka som tillkommit sedan dess.

Tinga skrev väl innan du försvann???

Iallafall så har vi fått ett stort tillskott på Västkusts- och Skånebrudar.

Kan även meddela att att Vårbrud bytt nick till Mrs_B.
    Och hon håller på att uppdatera vår gamla lista. Lägger till nykomlingar etc.

Pirr har plussat! Men mår jätteilla. Fast är ändå jätteglad! :)

BS har äntligen köpt hus!!! :)

Cicci är tillbaks i stan efter sommarsemestern och ALLT verkar super med henne!!! :) Men det hade man väl inte trott annat!! :D

FruLLis har varit och "vänt" Boris eftersom han satt sig med rumpan ner. Vändningsförsöket gick finemang, men sedan dess har vi inte hört av henne. Hon ska dock ha slutat jobba nu för att förhoppningsvis ta det lite lugnare innan BF.

Vickan har klarat teoriprovet så snart är körkortet hennes! :)

August plussade nyss!! :) Den enda som plussat hittills i augusti.

A.M ska gifta sig nu på lördag så henne har vi inte sett så mycket i tråden den senaste tiden. Upptagen med annat! :D

Och jag har faktiskt lyckats träffa en Trådis IRL!!! :D Piggelin var över till USA i somras och då fick vi till en träff!!!! :) Såååå skoj! Särksilt som vi hade typ 10000 saker att babbla om trots att vi aldrig träffats "på riktigt" förr. Kändes nästan som att träffa någon man känt flera år! ;) :D
    Fast våra stackars män fick inte riktigt lika många ord sagda tror jag.... ehum... :? *skäms*

• Page

Förresten! Grattis Viktualia!!!! Herregud, i min värld är ett G teoriprov nästan lika stort som att lyckas med att bli gravid! Grattis!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!