• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Attans vad de ska guppa runt om i Sverige och i NY denna vecka!!!

• sweetstreet

Oj nu ska jag på möte...

• Telemarkgrrl

Nä, för mig spelar inte heller månaden någon roll. Bara det blir nåt överhuvudtaget. Fast jag skulle tycka att det var bara liiiite lite tråkigt att få barn på julafton, för barnets skull. Men det finns ju dom som fyller då också och inte har lidigt några större men av det.

Jag skulle inte heller vilja barn på våren för att kunna vara ledig över två somrar tex. För hemma hos oss kommer det (om det nu blir något barn...) bli en strid på kniven om vem som ska få vara hemma längst. Ett och ett halvt år kan jag bara glömma. Tyvärr tjänar jag lite mer än min man så jag kan inte köra med det argumentet heller. ;)

• Vänner-fan

Piggelin,
    Vi måste ha varit på Ullevi samma dag. Eller om jag var två dagar, jag minns inte riktigt. Men minns att jag hejjade som en tok på både Musse och Kallur och har ett jättesnyggt målfoto på Sanna. Helt sjukt kul var det iaf!!
    Jag höll på med friidrott när jag bodde i USA ett år och gick på high-school. Stämningen på tävlingsarenorna var alltid kanon, så jag var med mest för att få vara med liksom...

Familjerum flera nätter???!!! Jösses, vilken mega-lyx! DET hade vi också velat ha!!

Denna tid på året tycker jag också är optimal att föda barn på, förutom att bebisens födelsedag alltid skulle infalla samtidigt med min födelsedag och vår bröllopsdag. I år är det dopet som infaller under samma vecka som de och det blir en aning mycket... Finns mao många bra månader (typ 12!) att föda barn under! Föds den nu behöver man ju inte vara så rädd för solen och att det ska bli mega-varmt i lgh etc. Vi sa faktiskt att mars eller aug/sept vore optimala, men vet inte när vi börjar lägga in stötarna (ha ha) på syskon. Men det lär dröja iaf!!

• Piggelin1

Sweet - jag vet vad Slick'n ska heta/heter & var i ärlighetens namn på vippen att avslöja det när jag snabbt var inne i söndags & skrev om nyheten. Typ citera Muggles sms i ren & skär glädje, men sen slog det mig att de kanske vill ligga lågt med det här & om inte annat så måste hon ju själv få berätta det i så fall

Japp - jag struntar också högaktningsfullt i vilken tid på året som bebisen kommer - är ju så himla nöjd med att vi ens fått till en bebis, vår ålder & annat "elände" till trots!

På tal om hur länge man ska vara hemma, så har jag de senste dagarna fått flera - i mina ögon - väldigt gammaldags/traditionella kommentarer på jobbet om detta hur länge man ska vara hemma, vilket faktist både förvånat & irriterat mig! Att min manlige brasilianske kollega hade funderingar på att jag "bara" planerar att vara hemma 10-12 månader, kan jag köpa eftersom han inte bott i Sverige så hemskt länge. Men däremot satt jag i möte med en helsvensk kollega (som jag inte träffat på länge) i ungefär samma ålder igår & han sa ngt i stil med att "jaha, & nu ska du vara hemma i två år då eller?" Nä, vad menar du med det? tyckte jag. "Ja, eller iaf i 1½ år då", svarade han. Varpå jag inte kunde låta bli att fälla kommentaren ngt i stil med att vi är TVÅ föräldrar hemma hos oss & båda vill vara hemma.
    Tilläggas bör kanske att jag INTE är speciellt imponerad av denna kollega sen innan heller.. och han lyfte ju sig inte direkt mer i mina ögon efter de kommentarerna... Hallå eller - vilken planet kommer han ifrån som tar för givet att tjejen bara är hemma?? Av alla vänner vi har, så vet jag nog faktist INGEN där inte pappan varit hemma under en period också. Min ena storebror var hemma ett halvår med första barnet, sen var det såpass tight mellan nummer två & tre, så då sparade han ihop & var hemma med nr 2 & 3 ett helt år lite senare istället. KOllegan skulle väl få dåndimpen om han hörde det... Speciellt som brorsan dessutom är hyfsat högt upp i hierarkin idag på ett stort tyskt företag...

• Piggelin1

Vänner, vi var där på fredagen på Ullevi & jag minns att i princip ALLA svenska favoriter var med på ett eller annat sätt under den dagen, utom Christian Ohlsson.
    Systrarna Kallur, Musse, Kronberg sprang allihopa, Johan Wissman tog emot sitt silver, Karro körde längdhopp tror jag & sen var det höjdhoppsfinal med Kajsa & Emma Green. Herrarnas final i höjd - det minns jag inte riktigt om det var då med?Mannen min som fotar massor, han tog riktigt grymma bilder den dagen med sitt paparazzi-objektiv, jag kan maila ett par till dig om du vill! Bla en grym bild på Sanna Kallur under hennes ärevarv!
    Själv har jag alltid varit extremt sopig på just friidrott, typ hörde till de sämsta i klassen i grundskolan
    Jaja, även solen har sina fläckar

• Piggelin1

På tal om Muggles bebis, så var Miss X & jag & shoppade presenter igår efter jobbet. Det bidde INGET rosa, inte ens ngt lite för att reta Muggles liiite iaf
    Miss X fnissade lite när vi gick runt & kollade, typ "jaha, vad gillar du då, Piggelin, kan vara bra att veta om sisådär några månader..."

• Piggelin1

Hoppla - det blev visst monolog nu - alla har väl bråttom hem för veckans guppande
    Själv behöver jag dra iväg några mail innan "Luther på axeln" kan tänka sig att tillåta mig att glida hemåt...

• _koko_

Vill bara tacka för alla varma inlägg och hållna tummar - det fungerade! :p Conny är helt frisk, inga fel på hjärtat!

Vi är obeskrivligt lyckliga och ska nu äntligen få fira!!!

Stora kramar från koko, som nu smiter ner i badet. :D

• Lapinette

Tjohoo Piggis! Du monologerar runt 17-tiden och Sweet någonstans vid 21-tiden.

Själv sitter jag här hungrig som attan men sparar mig då jag och maken ska ut och äta ikväll (IGEN)! Insåg att vi inte var ute tillsammans i förra veckan och i nästa vecka ska vi ligga lågt *viskar insemination* och veckan efter är hani Tel Aviv. Så ikväll har jag bokat en restaurang som är supermysig och ligger på lagom promenad avstånd för oss. Har redan kollat in vad jag vill äta!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!