• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Piggelin1

Gomorron!
    Kul att Page stack in näsan igår - kom tillbaka fler ggr, saknar dig & dina inlägg!

Sweet, tack för länken till MikeBike's blogg. Jag läste den jättemkt för ett år sen eller så, men sen tröttande jag lite på honom - kändes som om han var nästan konstant negativ i alla sina inlägg & tappade bort "knorren" lite liksom. Men jag fnissar fortfarande åt hans inlägg om att handla på Netto, sin ångest för att handla dasspapper eller när han blev förbicyklad av en tant (som hade stora ballongdäck på sin cykel) vid Stigbergsbacken osv

August - grattis igen! Det är en häftig känsla när man plussar - hade svårt att fatta jag med!

Annars så kommer jag att göra min kollegor glada idag - begick ju kardinalsbrottet att missa att det var min tur att fixa fredagsfika förra veckan, så igår gjorde jag två rabarberpajer & vispade sen vaniljvisp för glatta livet i morse. Yummie!

En annan mindre rolig sak är att vi hade en besiktningsman hos oss nu imorse, som konstaterade att vi har grava vattenskador i taket på vår toalett
    Föreningen är ju hyfsat ny & hyr ut lgh ovanpå oss till en man som bott i huset i typ hundra år. Problemet är bara att han numera är alkoholiserad & tydligen behöver man gasmask för att gå in i hans lgh. Efter många om & men (tydligen tom rättegång!), så kommer han att flytta snart, dock inte förrän 31 okt, vilket då är ca två veckor innan vårt BF... När han flyttat ska de börja röja på vår toalett, sådääär bra tajming... Vet inte riktigt vad vi ska göra. Se till så att föreningen fixar en annan lgh tillfälligt eller kanske flytta hem till mina föräldrar ett litet tag? Om vår bebis kommer på hyfsat utsatt datum, så lär de ju INTE vara klara & det lär ju knappast vara speciellt hälsosamt vare sig för oss eller beisen att vistas där då - speciellt som undertecknad har en släng av astma & det vill man ju verkligen undvika att lilla bebisen tar över/blir utsatt för den risken att utveckla det... Ngn som har tips/erfaranheter att dela med sig av hur det funkar i såna här lägen? Ordf i föreningen är LÄTT handlingsförlamad (=bara förnamnet! ), kan tilläggas

• BrudSommar2006

August, min mamma märkte visst inte att hon var gravid förrän i fjärde månaden vare sig med mig eller min bror och farmor mådde heller aldrig dåligt så det verkar inte ens vara ärftligt vare sig från mammas eller pappas sida. Måste bara vara ren otur!

• BrudSommar2006

Lapinette, kan du inte göra ett försök till att få med dig släktingen i din målmedvetenhet?

• Piggelin1

Vickan - grattis till avklarat teoriprov!! Nu är det inte långt kvar!!

BS, min syster var precis som din mamma när hon var gravid med första barnet. Fattade inte att hon var gravid, kände inget & syntes inte heller.

• viktualia

Piggelin - shit vad jobbigt!!!! snacka om råtaskig tajming... usch!!! *kramar om*

Här är huset vi ska titta på www.hemnet.se/a.asp&q=1&s=4
    min kommentar är: rätt ok läge, lite för högt pris men troligen ganska låg risk för värdeminskning på just det huset.

• Lapinette

BS - det var ju henne jag var ute och åt med i förra veckan men jag vet att hon inte vill att jag pratar om deras försök med andra så jag försöker låta bli. Dock pratade vi väldigt mycket om det men jag frågade aldrig om de ska dra igång en utredning så när jag mailade henne i fredags så frågade jag...och fick självfallet inget svar. Förresten idag fyller hon år!

• Lapinette

BS - sen är det ju så att hon absolut vill ha två. Hon är ju själv ensambarn och vill inte att hennes barn ska bli ensam så jag försökte få henne att förstå att hon då måste lägga på ett kol. Hon har en kollega som har gjort IVF och aldrig i sitt liv skulle göra om det så hon verkar vara inställd på att IVF är jordens undergång däremot kan de tänka sig adoption så jag sa åt henne att kolla upp det för sånt tar tid. Som sagt, hon och jag är väldigt olika på den punkten... hon tänker men gör inget...jag gör!

• BrudSommar2006

Vickan, grattis! Hur blev det med huset jag fick se länken till? Nu är det bara till att slänga pillerna också så är saken biff!

Piggelin, jag skulle flytta hem till föräldrarna, där vet man hur saker fungerar redan så det blir inte lika bökigt som att försöka strula med ersättningslägenhet mitt i allt. Det klart att det är jobbigt att bo med föräldrar men vi bodde ihop med mina i fyra veckor i huset på Öland på semestern från att Iris var tre veckor och det var jätteskönt med extra händer så att man kunde pyssla och fick äta och sova några timmar vid behov och så.

• viktualia

BS - det är samma hus som jag la ut länk till här. Och visningen är inte förrän 12/9 så det blir till att vänta....

dessutom är de HOPPLÖSA här i hålan och lägger visningarna på vardagar... och den här gången är det extra puckat för visningen är redan klockan 16... vilket betyder att pendlande Vickan måste åka från jobbet kl 14... blääääääääääää

• BrudSommar2006

Lapinette, hoppas i och för sig att inseminationen nu fungerar för er så att ni slipper ivf, men OM det nu blir ivf för er del så hoppas jag att det går riktigt bra så att hon får positiva vibbar istället! Tyckte att det verkade gå hyfsat bra för koko förutom att nässprayen gjorde lite ont och att humöret inte var helt på topp? Koko, rätta mig om jag minns fel! Har redan mailat och grattat, förhör mig också om hur det går då och då och ibland får man svar, ibland inte. Vi träffas nästan alltid alla fyra så då blir det inte att man kan prata om det.

Jag känner i och för sig inte, tror jag inte i alla fall, jag kan ju inte vara helt säker, att jag tycker så vansinnigt mycket om Iris för att hon är av mitt kött och blod utan för att hon är en sådan underbart söt liten bebis, ja, fast en väldigt busig sådan förstås... Så jag skulle nog också absolut kunna tänka mig adoption, fast jag skulle prova med ivf först, vet inte varför.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!