Gomorron!
Kul att Page stack in näsan igår - kom tillbaka fler ggr, saknar dig & dina inlägg!
Sweet, tack för länken till MikeBike's blogg. Jag läste den jättemkt för ett år sen eller så, men sen tröttande jag lite på honom - kändes som om han var nästan konstant negativ i alla sina inlägg & tappade bort "knorren" lite liksom. Men jag fnissar fortfarande åt hans inlägg om att handla på Netto, sin ångest för att handla dasspapper eller när han blev förbicyklad av en tant (som hade stora ballongdäck på sin cykel) vid Stigbergsbacken osv
August - grattis igen! Det är en häftig känsla när man plussar - hade svårt att fatta jag med!
Annars så kommer jag att göra min kollegor glada idag - begick ju kardinalsbrottet att missa att det var min tur att fixa fredagsfika förra veckan, så igår gjorde jag två rabarberpajer & vispade sen vaniljvisp för glatta livet i morse. Yummie!
En annan mindre rolig sak är att vi hade en besiktningsman hos oss nu imorse, som konstaterade att vi har grava vattenskador i taket på vår toalett
Föreningen är ju hyfsat ny & hyr ut lgh ovanpå oss till en man som bott i huset i typ hundra år. Problemet är bara att han numera är alkoholiserad & tydligen behöver man gasmask för att gå in i hans lgh. Efter många om & men (tydligen tom rättegång!), så kommer han att flytta snart, dock inte förrän 31 okt, vilket då är ca två veckor innan vårt BF... När han flyttat ska de börja röja på vår toalett, sådääär bra tajming... Vet inte riktigt vad vi ska göra. Se till så att föreningen fixar en annan lgh tillfälligt eller kanske flytta hem till mina föräldrar ett litet tag? Om vår bebis kommer på hyfsat utsatt datum, så lär de ju INTE vara klara & det lär ju knappast vara speciellt hälsosamt vare sig för oss eller beisen att vistas där då - speciellt som undertecknad har en släng av astma & det vill man ju verkligen undvika att lilla bebisen tar över/blir utsatt för den risken att utveckla det... Ngn som har tips/erfaranheter att dela med sig av hur det funkar i såna här lägen? Ordf i föreningen är LÄTT handlingsförlamad (=bara förnamnet! ), kan tilläggas