• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • BrudSommar2006

Galengalen, välkommen till tråden, vore kul om du vill hänga med oss och dela med- och motgångar. Förstår att du är glad och vi får hålla tummarna att det tar sig den här gången? Har ni varit på någon utredning? Flera här har ju fått hormoner som ska hjälpa mot MF. Vi är ju ett gäng här som följts åt länge och några stycken som kämpar och kämpar och aldrig får det efterlängtade plusset så man ska ju vara tacksam när man lyckas. Som sagt, kom gärna och häng med oss här i tråden, det är mest att vi råkat ut för flera som bara stuckit in huvudet och berättat att de plussat och sedan försvunnit igen när det är så många som kämpar och kämpar här. Så nya personer som tittar in och precis har plussat blir dömta lite på förhand! Berätta gärna lite om dig själv och fortsätt häng här med oss!

• Myrmor

Förstår såklart att du lider just nu, känner med dig! Det var okänsligt av mig att inte läsa trådsidorna precis innan mitt inhopp.

• -August-

galengalen - harligt! Njut nu istallet! Jag kan dock tanka mig att man blir nojig efter tva missfall, men det ar ju 3:rd time lucky som galler!

• Piggelin1

God eftermiddag alla goingar!
    Massa möten idag, så jag har bara hunnit in & läsa lite då & då, men inte skriva...

Lappis - vadinihelskotta ska kärringen hos dig att göra Det är så OTROLIGT mkt din tur nu!!! Du tillsammans med Frejis & Sweet - fast du har nästan första-tjing i "min värld", eftersom du är äldre än F & S. Gott att du börjat dra tag i ivf'en iaf! Du är fenomenal på att ta nya tag!

Pirr - vad gott att du inte spytt idag, utan "bara" mått illa! Kan tänka mig att det blir lite av känslan "man får vara glad för det lilla"

Tinga - jädrans osis med annalkande förkylning nu innan ditt lopp. Men Muggles huskur hjälper - jag har kört den flera ggr jag med! Dock gjirde jag misstaget att testa Enchinagrad (eller vad det heter ) en gång & blev fullständigt utslagen & fick värsta andnöden. Tydligen innehåller Echinagrad ämnen från blomman "stormhatt" som i sin tur är nära släkt med prästkrage, som jag är superallergisk mot... Ingen höjdarupplevelse, vill jag lova! Så om du är det minsta allergisk mot prästkragar etc, skippa alla dylika förkylningspreparat...!

Fnissade förresten gott åt det där du ( & även Telis ) skrev om att du har stenkoll på alla, eftersom du smygläst länge. Samma sak här! Jag hoppade in & läste då & då förra hösten & sent i vintras klev jag äntligen ut ur garderoben

Syrran, jättekul att läsa det du skrev om ditt jobb - rena kinesiskan, men misstänker att det skulle vara samma sak på mitt jobb Alla jobb har sin terminologi & sina förkortningar!

Liten, om det är till ngn tröst - känner igen mig jättemkt i humörsvängningarna du beskrev. Det går verkligen upp & ner. Redan från början är jag lättrörd som person & nu med alla hormonerna i kroppen så blir det ju knappast lindrigare!

Muggles, jag tiger som muren om "vattnet" ikväll!
    Håller även tummarna att det inte ska regna under konserten, vore himla synd! Kul att du bokat upp dig på lite av varje de närmaste dagarna - lika bra att "keep up the good spirit" så länge det går! Lite tight denna veckan, men kanske ska försöka få till en lunch nästa vecka, om inget händer innan dess?

Apropå hur långt innan man slutar jobba, så är min plan att sluta ca två veckor före BF. Får väl snåla med dagarna under de två veckorna, så att man inte slösar för mkt av dem då! Fick förresten papper från F-kassan igår - nu tvingas man snart in i den djungeln med

Cissi, kul att du kikar in & skoj att höra att allting flyter så bra med Silverfirren!

• Myrmor

Jag är fortfarande alldeles för ung för en utredning, men jag ska få ett tidigt vul för att kolla så att allt är ok. Mina tidigare missfall har varit tidiga, så vi håller tummarna för att det här är vår turgång.

• BrudSommar2006

Förresten Galengalen, vi är oftast inte olyckliga här i tråden utan ett glatt gäng som peppar varandra, det är bara just idag som vi är ledsna för Lapinettes skull när vi trodde att plusset var givet. Förstår att det är många känslor på gång, häng kvar här!

• BrudSommar2006

Galengalen, fast blodprov för att se så att inget hormon saknas borde man ju få ta oavsett ålder och utan att behöva ge sig på stor fertilitetsutredning tycker man.

• Lapinette

Piggelin - när man läser dina inlägg kan man förstå att du i verkliga livet är en mästare på att prata.

Får ingenting gjort här idag. Så svårt att koncentrera sig när tanten väl gjorde entrée. Har kolla in sidor om IVF och printat ut info som jag la ned på min dator för flera månader sedan. Hade ju hoppats på att slippa men, men...

• Myrmor

Brud sommar 2006: Har aldrig blivit erbjuden det? Kanske för att jag aldrig hunnit till min mvc-tid innan jag fått mf? Vad är det för test? Det vanliga man får vid inskrivningen?

• Frejis

Galengalen - välkommen hit! Jag är inte så farlig även om jag säger "grrr..." ibland :) berätta gärna mer, hur gammal är du och var i Sverige bor du?

Piggelin - det kommer nog att bli så att Lappis får bana vägen för mig och Sweet. Jag håller tummarna för en maj-juni bebis för Lappis del! Själv kan jag nöja mig med juli, det passar bra i planeringen ;)

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!