• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Oscars är precis vid mitt jobb och Engelbrekt passerar jag varje dag med bussen. Båda är jättefina! Själv vill jag döpa vårt barn i den kyrkan som vi gifte oss i och för samma präst. Men hon har säkert hunnit flytta på sig innan det är dags för oss (ni ser jag har inte helt gett upp hoppet).

Frejis - min läkare tar 5 000 för alla besök inför nedreglering etc. och sen kostar ett försökt på CvL 22 000. Måste diskutera med maken. Han har ju inte riktigt velat ta in all information om IVF tidigare då han tycker att jag har varit pessimistisk som tagit ut en IVF i förskott MEN nu är vi där.

Cissi - tror inte det går så fort att dra igång IVF'n men vi får se vad han säger.

• Lapinette

Måste ta beslut om vilken klinik vi väljer (men som ni märker är jag inne på CvL) samt om vi ska slå till med ett 3-pack eller ta försök för försök. Vem vet, efter att ha gjort en gång kanske man aldrig mer vill göra om det?

• junilejon

CicciL
    Jag gifte med mig den 19/8 06...konstigt att jag inte träffat på dig här innan...men jag hängde mycket på en tråd som hette. Finns det fler Aspera brudar här? Eller nåt sånt!! Kul att du fått en underbar liten guldklimp, vi försöker vi med och det för fullt

• Lapinette

En annan sak - har även bestämt (tidigare) att jag ska berätta för min chef om vi drar igång för IVF. Vi är ett litet företag och alla tjejerna vet vad vi gått igenom men jag kan inte springa omkring och ljuga för de andra längre. Dessutom har jag läst att man kan be företaget betala IVF'n och på så vis "tjäna" skatten dvs de drar de från din lön. Som ni märker har jag en hel dle att kolla upp nu. Men först blir de lunch med maken som kommer över hit då jag blev så ledsen. Han är så go!

• Frejis

Lapinette - okej, då förstår jag lite bättre. Hm *sitter och räknar lite på det hela* men då hamnar ju ni rent prismässigt rätt nära Sophiahemmets pris för ivf, skillnaden blir ju bara på 3000.
    Tycker att det är intressant att jämföra olika priser för ivf som olika kliniker tar ut, sedan försöker jag förstå skillnaden mellan dem och vad som ingår och inte ingår i olika priser, vilket verkar vara en hel vetenskap. Det blir nog aktuellt även för oss rätt så snart :(
    Samma fundering här när det gäller 3-pack eller inte. Hur vet man? Sedan tänkte jag att det inte skulle bli något bara för att vi tar en ivf i taget. Risken blir ju att man kommer upp i 100000 ganska så snabbt :( Knepigt.

• Lapinette

Jag har läst fel Frejis. Är inne på CvL just nu och det står 17 000 om läkare på hemort sköter nedreglering.

• Lapinette

Kan inte göra 3-pack då jag måste vara under 38?!!! Undrar om det gäller innan alla 3 har gjorts eller när jag beställer paketet??!!

• Frejis

Lapinette - då förstår jag ännu bättre :) Ring CvL och fråga!

• Storasystern

Lappis - skit också! Det var så mycket er tur nu!!!!

Muggles - tänk om du skulle slå till på en förlossning på beräknad dag? Det vore väl häftigt?! Snartis lyckades ju på något magiskt sätt! ;)

Själv gör jag gärna som Cicci och tar det ett par veckor för tidigt så den stackarn slipper fylla år precis innan/på julafton!

• BrudSommar2006

Lapinette, några pengar tillbaka om det lyckas på första försöket och man har köpt tre gissar jag att det inte blir men får man ha de återstående försöken innestående för ett eventuellt andra barn? Det låter ju i alla fall lite rimligt tycker jag. Synd att ni aldrig hann prova insemination med hormoner och testa färdigt sekretet, då hade ni ju verkligen provat allt men jag förstår att ni inte vill slösa bort mer tid också.

Lustigt, i morse ville jag inte slå på tvn för att bebisen sov, nu har hon somnat här bredvid i soffan och nu vill jag inte slå av tvn eftersom hon somnade med den på och blir det då knäpptyst tror jag att hon vaknar...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!