• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Bröllopstokiig

Tinga - TACK!
    Han är otroligt blond, verkligen en lintott, på BB ville alla in i vår sal och kolla (efter barnmorske skiften). Det är ovanligt att de föds blonda.
    Som mamma tycker man ju så klart att han är super söööööööt!

Moppy, jag frågade maken om vi inte kunde döpa honom till Junior, för jag tycker det är så coolt, men det gick han inte med på. Han kommer få ett namn, men jag tror vi kommer kalla honom för Junior i allafall!

• Moppy

Ja Junior är coolt, absolut! Ska bli intressant att se vilket namn ni väljer till slut. När är "sista dagen" ni kan bestämma er? Hörde från en kompis att till slut går Försäkringskassan eller ngn in och döper barnet åt en, typ tar vilket namn som helst. Galet! Ni kanske får en Ali eller Snorre?!? Nej, skämtar bara...

• Bröllopstokiig

Man har 3 månader på sig Moppy, sen måste man bestämma sig. Han är född den 21a juni och vi döper honom den 22a septemer, så vi hinner precis...
    ja, en Ali eller Mohammed vill man liksom inte ha... inte jag iaf!
    Inte Gunnar, Bengt eller liknande heller!

• Rockbröllop

Lappis: Neeeeeeeeeeej, fan jäkla skit piss.... :(

CicciL: Di känner jag igen sen tidigare när jag hängde här på BT! Har jag fel....? Kul att du fått bebis! Härligt!

• Lapinette

Kom äntligen fram till min läkare. Syrran där är så himla gullig och har visst själv haft problem att bli gravid så hon vet vad vi går igenom. I alla fall, fick tid på fredag!!! Hör och häpna, det brukar ta en månad minst. Så på fredag traskar jag och maken iväg för att diskutera IVF.

• Rockbröllop

Lappis: Gud va skönt att ni fick en sån snabb tid! Härligt.....

• Frejis

Lapinette - usch vad envis tanten är att hon dyker upp månad efter månad och inte ens dina röda pumps förmår att lura henne :) trist att hon kom och trist att inseminationen inte har fungerat. Irriterande! :( *Frejis sitter och svär i sitt hörn*
    Bra att ni fick tid hos läkaren så snabbt och att du slipper vänta en månad eller så för att dra igång ivf:n. I bästa fall kan ni köra igång redan i nästa menscykeln (september). Har ni bestämt er för vilken klinik ni ska ta? Och hur är det med läkaren, läste jag rätt många sidor tidigare att det tillkommer 5000 för nedreglering?

Cissi - välkommen tillbaka efter sommaren! Kul att höra att allt är bra med dig och familjen :) hoppas att få se dig lite oftare i tråden nu när du har tillgång till internet. Det blir också spännande att se vilket namn ni väljer. Vilken kyrka ska Junior döpas i, här i Stockholm eller nere hos föräldrarna?

Välkomna till tråden alla nya! :) Kul att se att vi blir fler och fler.

Sweet - du har mejl!

• Bröllopstokiig

Underbart Lappis!!!!!!!!!
    TJOHOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!! Nu kanske det blir en liten majbebis i allafall för er! Eller tidig juni

Rockis: Jag har hängt här ett tag, du kanske har stött på mig i andra trådar, då jag planerade bröllop förra året. Gifte mig 19 aug 06 och fick i juni min son Junior!

• Bröllopstokiig

Hej världens bästa Frejis!!!
    Japp, nu kör jag igång igen efter ett sommaruppehåll på tråden
    Vi ska döpa honom i Oscars Kyrkan på Östermalm, vi tillhör den kyrkan, så det blev så. Var inne på Hedvig Eleonora, men min make vill hellre ha Oscars.
    Har prel bokat doplunch på Josefina på Djurgården, men jag funderar på att ta ut alla gästerna på havet, dvs ha lunch ombord på någon skärgårdsbåt.... vi får se...
    Kanske blir det en Oscar eller en Victor frejs, vi har valt bort Philip, för pretto för oss...

• Frejis

Cicci - en fin kyrka :) kul att se att makens röst har blivit utslagsgivande när det iaf gäller val av kyrka. Så var det för oss när vi skulle gifta oss; maken ogillar Johannes som vi hör till och det fick bli Engelbrekt i stället.
    I värsta fall kan det ju bli lite gungigt på doplunchen om ni väljer att hålla den på båten, september kan ju vara rätt oförutsägbar, men det kan också bli supertrevligt. Blir genast sugen på en utflykt eller iaf att titta på ett stormigt hav en stund! :)

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!