• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Tinga

September - tack för att du påminde mig; ska absolut kolla att hälsokosten inte ställer till det med ÄL! Det är ju förmodligen dags i helgen för min del!

• Lapinette

Rockis - problemet är att jag aldrig kollar mig själv i ögonen så jag vet inte hur jag i normala fall ser ut. Idag ser jag trött och rödsprängd ut och det beror nog på att jag inte kunde sova ordentligt.

• mugglesfan

Rockbröllop: nä jag hade samma tanke så jag luktade på det och det luktar inte kiss. Fräsch man är va?

Tja det var lika bra att gå upp och äta frukost för jag var ändå vaken - svårt att somna om så många ggr.

Japp, imorgon är det BF. Men även om det ÄR fostervatten så kan det ju dröja flera dagar, en vecka tror jag, så jag kör Lappis metod och tror inget än.

Tinga: ett tips - köp Jodopax el likn på Apoteket och gurgla med - helst så snart som möjligt! Det är superbra när man har känningar i halsen. Gurgla med detta minst 3 ggr idag och imorgon och förmodligen så bryter förkylningen aldrig ut. Jag fick tipset av en farmaceut på Apoteket för många år sedan när jag skulle ha en tenta och inte hade tid att vara sjuk (och inte tid att vänta på att penicillin skulle "kicka" in). Och det har fungerat super många ggr!!! Men man måste vara snabb innan bakterierna får för mkt fäste...
    Hoppas det går bra och att du får springa!

Tänk att du smygläst så länge - det är därför du har koll på en massa saker som hänt tidigare (det märks nämligen).

• Rockbröllop

lAPPIS: Ja då blire ju svårt :) Hmmm.... då hoppas vi på att tantskrället håller sig på långt avstånd, typ 9 månader sådär!

Muggles: Klart man ska lukta.... hur ska man annars veta ;) Mmm, finns ju 1000 olika grejer som är tecken på att förlossningen närmar sig. Det är ungefär som att skena, varedan PMS symtom är gravidtecken, snark! Men det som varit genomgående för mig har vart att jag känt mig konstig, typ på väg att bli sjuk...o så har jag haft mensvärk! Då har jag fött dan efter!

• Tinga

Tänk vilka bra tips man får angående allt möjligt här! Det blir en runda till både hälsokostbutik och apotek i eftermiddag, känner jag.

Muggles - ja, på sätt och vis har jag ju hängt här lika länge som ni "original", även om jag inte varit i "fabriken" lika länge! Det gör iallafall att jag tycker att jag känner er väldigt väl, fast ni kanske inte vet lika mycket om mig. I vilket fall som helst känner jag extra mycket för alla som hängt här länge utan att bli gravida - Swet, Frejis, Lapinette och September. Håller tummarna så att jag blir blå varje gång det är dags för BIM för er!

• MSW

Godmorgon!

Lappis: *hoppas, hoppas*

Julia: Välkommen!

• pirr!

Åhh, ingen tant för Lappis än!! det var det jag ville kolla. Håller alla tummar och sänder några tankar uppåt också för att hon inte kommer på läääänge!

Muggles- spännande! Håll oss uppdaterade!

Nyheter från mig är att jag "bara" mått illa idag, men ej kräkts! Stor lycka!

• junilejon

God morgon girls...fan det har nästan tagit en timme att läsa ikapp...phu...
    och nu har jag glömt alla komentarer som jag skulle skriva )
    Men men....lappis så länge tanten inte kommit så finns det hopp...jag håller tummarna så att dem bli blå för din skull??

Är det någon som hört ifrån Puman? Har jag missat något inlägg???

Julia välkommen hit och grattis... jag är en nattsuddare här varanan vecka! Så då kan du, jag och sweet har lite kul!!!

Det här med vad alla jobbar med är alltid kul att läsa om...men jag är ledsen Sweet, du driblade bort mig i 3 raden även om det lätt intressant!!! Nej det var inte mitt område...fråga mig något om inredning och renovering så kan jag nog skriva/komentera det....

• Storasystern

Lappis - olidligt spännande!!! :) :) *fortätter hålla tummarna*

Sweet - jag lider med dig! Jag är precis på samma nivå nu. Vill inte mer!!! Det är ett elände att masa sig upp och gå till jobbet varje morgon och jag är precis tillbaka efter semestern... :(
    Men jag förstod allt du skrev om dina experiment!!! ;) Jag förstår frustrationen, jag gillar inte restriktionsenzymer! Vi kör också en del southern, men jag har bett att få slippa hybba nu, vill helst undvika att jobba med radioaktivitet...

Julia - Vi köper också antikroppar av er ibland! :) :) :)
    Jag är doktorand på KI och kör en del western, IP och southern! :)

• Telemarkgrrl

Haha pirr! - tänk att bara illamående kan vara stor lycka. :)

Det där med illamåendet är någonting jag fasar för om man nu skulle lyckas bli gravid någon gång, jag avskyr att må illa. :(

Förresten vet jag nog lika mycket om er som Tinga. ;) Jag har också tjuvläst i tråden sen allra första början och var till och med med på listan där i början. Men så upptäckte jag att jag inte hade nåt kul att skriva om så då la jag av och bara fortsatte läsa istället.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!