• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • JuliaT

Det tycker jag du ska göra! Va kul!
    Exakt vad forskar din man om? Det är ju ett intressant och super-viktigt område här i USA så om han skrev en bok skulle den nog sälja stort.
    Maken sitter här brevid och spelar TV-spel. Han är hur lycklig som helst över "nyheten" men samtidigt vill man ju inte tro på det riktigt heller...

• Rockbröllop

gODMORGON HÄRLIGA BRUDS!!

Oj caps-lock, zzzz....

Lappis: Gissa om man är nyfis nudå! Fan, det ska bara gå för dig denna gången känner jag fast jag vart här så kort stund!

Moppy: Du fråga om jag kände av foglossningen på förlossning. NEJ, inte ett dugg...även om min foglossning var vidrig! Det var annat som gjorde ont då ;)
    Hoppas du får bättring snart!

Mrs B: Du fråga om lite uppgifter om mig!
    * Nybilven 35 åring, faktiskt i Lördags :)
    * Bor i Enköping i nyrenoverad villa med min man (gift den 26 aug -2006), och mina 2 barn från ett tidigare förhållande, Thedde 11 år och Elliot 8 år.
    * Försökt skaffa gemensamt barn sen november -06, uppehåll på 6 mån pga 2 MF, ville vila lite!
    Du kommer säkert inte använda allt men tänkte jag skulle presentera mig lite mer noggrannt! :D

Sweet och JuliaT: Häftigt att ni lever over there! Har aldrig varit där pga av en ruggig flygrädsla :(

• Telemarkgrrl

Hej Mrs_B!

Mina uppgifter är "Telemarkgrrl, 37 år, Stockholm, har försökt sen september 2006".

Om jag fegar ur igen och försvinner så är det bara att ta bort mig från listan igen. Det där med att prata om barngörandet går lite upp och ner i perioder. Ibland har man ingen lust att prata om det (eller tänka på det) och ibland så vill man inget annat.

• Telemarkgrrl

Lapinette, det där med att det kändes materialistiskt att jämföra priset på en ivf med resor och möbler och sånt känner jag väl igen. Men jag tror inte att det handlar om att man är prylgalen utan mer om att det faktiskt inte finns någon garanti med ivf. Om man fick en skriftlig garanti på att man skulle få ett friskt barn om nio månader så skulle man inte ha några problem med att betala 44.000 kr. Köper man en soffa så vet man ju iallafall att den kommer hemlevererad inom ett par veckor, annars får man tillbaka pengarna. Tänk om man kunde gå in på ivf-kliniken på samma sätt som på Bolia. Bara att välja färg, form och leveransdatum och så slänga fram visa-kortet och gå hem och vänta! :)

• mugglesfan

God morgon efter en orolig natt! Har slagit rekord i att gå på toa på natten - 6 ggr. Att jag fick sova ngt över huvud taget... zzzzz

Dessutom känns det som att det är ngt mer som rinner, ngt helt genomskinligt. Kan det vara fostervatten? Men kan det komma sånt fast man inte sett röken av en slempropp? Tänk att det fortfarande finns mysterier kvar i det här - trodde man kunde "allt" efter alla kurser och utbildningar...

Ingen status-update på Lappis?

Julia: välkommen!

• Telemarkgrrl

Mugglan, vad spännande! Inte för att jag är någon expert :D i frågan men inte är det alla som märker när proppen går?

• Tinga

Muggles - imponerande "morgonpigghet" från din sida, med tanke på din taskiga nattsömn! Har tyvärr inget att bidra med på flytningsfronten.

Julia - välkommen hit!

Usch; jag är så arg och besviken! Ska ju springa en halvmara nästa lördag, och nu har en förkylning börjat göra sig påmind! Känner lite "rasp" i svalget, och så brukar oftast förkylningar börja för min del. Dessutom har maken varit lite förkyld de senaste två veckorna, och dessutom haft feber en stor del av tiden, så det verkar inte alls lovande. Åååååhhhhh; jag som skulle springa snabbt den här gången och har tränat i flera veckor med siktet inställt på det här loppet!

Kan verkligen säga nu att jag förstår Christian Olsson, som missar friidrotts-VM. Jag menar, jag är kinkig för att jag får problem att springa en liten halvmara med 200 deltagare i Skanör-Falsterbo, så hur ska då inte han känna sig som missar VM!

• Lapinette

Telis - gillar den där idén med en Bolia-IVF. Kan man få dem tysta och bajsfria också?

Ingen tant i sikte men menskänningar till tusen. Började fundera igår kväll och förra gången fick jag tanten 16 dagar efter utslag på stickan. Trodde då att det var pga ett tidigt MF då jag blödde så mycket. Kanske är det samma sak denna gång? Jag är nämligen helt övertygad om att hon kommer under dagen.

• Lapinette

Tinga - du får proppa i dig vitaminer typ Echinagarde eller vad det heter och sen kanske ta det lugnt med träningen medan du har halsont (farligt för hjärtat).

Muggles - det är ju imorgon det står BF för din del! Shit vad nära det är!!! Tror du fortfarande att du kommer att gå över tiden?

• Tinga

Lapinette - japp, jag ska iväg och botanisera i hälsokostbutiken efter jobbet idag! Jag tror att det där med träning och halsont bara är farligt när man har fått antibiotika mot halsfluss (någonting med hjärtmuskeln som kan paja ihop), men jag brukar alltid ta det lugnt med träningen när jag är förkyld, oavsett antibiotika eller ej. Känns som att man bara försämrar, snarare än förbättrar, om man tränar när man inte är frisk.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!