• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • BrudSommar2006

Iris har somnat och vi har varit och handlat så hon vaknar väl strax igen. Hade tänkt se på inspelat So you think you can dance men törs inte innan hon vaknar. Vill inte dammsuga eller göra nåt annat som låter heller så jag plockar lite bland papper som ska sorteras och hänger här.

Försöker komma på något sätt att få henne att somna utan att gå och bära på henne, hon börjar ju bli så tung! När hon ska somna inför kvällen fungerar det att lägga sig med henne och amma tills hon somnar men det verkar inte fungera på dagtid. Provade att lägga henne med napp, att amma på amningskudden och till sist att mata med nappflaska men inte somnade hon. Så det blev till att bära igen men som tur var räckte det med fem minuter idag.

Oj, nu vaknade hon, nu kan jag slå på tvn!

• Moppy

Åhh Lappis!!! Var tvungen att kika in för att se hur det går! Nu j*klar!! Min tumme hålles det vet du... Mensvärk utan mens ÄR ett bra tecken! Så det så!

Muggles - spännande... Känns det nojjigt att det kanske, kanske är på G eller bara spännande? Det är ju så mkt som är ovisst, så jag kan tänka mig att man får blandade känslor men jag antar att man längtar så mkt att man bara vill ha ut den?!?! Håller tummarna för dig oxå!

• mugglesfan

Rockis: hmmm, jag har faktiskt känt mig lite konstig och undrat om jag varit påväg att bli sjuk fast jag tror jag inbillar mig symptom på förlossning nu istf graviditet...

Nu fick jag iaf ett ryck att damma och dammsuga (trots att jag eg inte får för mannen) för har haft öppet fönster och balkongdörr mycket och märkte igår att det blivit väldigt dammigt inne. Drog ett finger på fönsterbrädan och det blev alldeles grått! Men vi har ju ett bygge utanför så det är nog därför. Så alltför opigg är jag ju inte...

Snart kommer min mamma och hälsar på också så om jag inte kikar in här på dagen så är det därför.

Piggelin: vi kan väl skippa "fostervattensnacket" ikväll på konserten? Inte säkert det är på g ändå, lika bra att låtsas som ingenting... (inför A och V)

• Moppy

En annan fråga till dig Muggles - hur länge är det du varit hemma nu från jobbet? Känns det skönt att ha tagit det lugnt innan eller börjar du bli rastlös? Alla man frågar om hur långt innan man ska vara ledig, ger olika svar. Vissa säger att det kan bli segt att gå och vänta, särskilt om det drar ut på tiden, och vissa säger att det är superskönt att bara vara hemma och ladda och ta det lugnt. Svårt att veta vad som är lagom! Antar också att det beror på hur man mår...

• Rockbröllop

Muggles: Hmmmm....gott tecken det där med att börja städa o fejja oxå! Jag tror du har bebis inom kort...helt klart!!

• junilejon

Tanten kom med besked i måndags och nu har hon redan lämnat mig! Hon brukar stanna länge än 2 dagar??? Mycket märkligt...jag mår fortfarnde illa och är yr! Det kommer när jag varit vaken några timmar...mysko...

• mugglesfan

Moppy: det känns inte alls nojigt utan mer lugnt. På ett sätt får det givetvis gärna starta nu för jag vill ju gärna träffa krabaten därinne, men samtidigt är jag inställd på att vänta minst en vecka till. Så jag känner mig mest avslappnad (och trött ).

Tänkte ett tag att jag kanske skulle köra en profylaxträningsgång till men så kände jag att va fasen, det finns så många som varit betydligt mindre förberedda när det dragit igång, så jag kanske skippar det. Känns roligare att dricka kaffe och baka (diabetes)muffins med min mamma

• Lapinette

junilejon - kanske dags för ett läkarbesök? Hur länge brukar du ha mens? Min brukar stanna i en vecka.

• Soofia

Junilejon...tycker nästan att det låtr som en tidig missfall detta. D borde ju boka en tid hos din gyn och kolla det åtminstone för att vara säker.

Lappinette, hoppas verkligen att tanten håller sig borta denna gång!

• mugglesfan

Moppy: tyvärr är det nog omöjligt att veta innan hur man vill ha det. Men min BM har varit väldigt strikt med att man SKA ta ledigt minst 3 v innan (de flesta säger 2v men hon tycker minst 3). Hon menar att det är jätteviktigt att gå ner i varv för att få en bra förlossning och det kan man inte göra när man jobbar.

I våras hade jag faktiskt vissa lösa planer på att kanske gå tillbaka till jobbet efter semestern (och då skulle jag jobbat i 10 dgr innan BF) för jag mådde så bra och tänkte att det var bra att spara föräldradagar. Men min BM tyckte inte alls om det Nu är hon väldigt nöjd med mig då jag haft semester i 4 v plus varit ledig även sedan dess (så nästan 6v innan BF).

Och jag kan säga att oavsett hur pigg man är i andra trisemestern så tror jag att man får krämpor på slutet. För min del har det inneburit svullnad (karpaltunnelsyndrom) som inte direkt blir bättre av att sitta vid datorn (märker jag när jag surfat här i några timmar i sträck). Ont i fogarna får man av att sitta för länge och sover gör man heller inte superbra (pga toabesök, sammandragningar och vadkramper). OM jag skulle ha jobbat nu skulle jag nog ha varit väldigt trött!

Så mitt råd: minst 2v innan. Jag tror faktiskt att det är BRA om man får tråkigt för då har man gått ner i varv. Och om man går över tiden el ej, det vet man ju aldrig innan. Man får försöka aktivera sig så mkt man orkar. Jag har planer på konsert ikväll, bio på fredag och öppet-varv (Najad, Hallberg-Razzy) på Orust i helgen

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!